Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر پیرهادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای تنظیم اسناد در بنگاه مشاوران املاک مقرر شد که همه مشاوران املاک پس از تنظیم قرارداد وارد سامانه ای مرتبط با دفترخانه ها شده و پس از احراز مالکیت فروشنده، مستقیم این قرارداد را به صورت الکترونیکی به دفتر خانه تنظیم کننده سند ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی اضافه کرد: همچنین در صورت تعامل نداشتن متعاملین به تنظیم سند یا عادی بودن سند مالکیت، باید طرفین به دفتر خانه برای تنظیم «سند تعهد» مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان ادامه داد: در صورت توجه به این فرایند، با نظارت حقوقی، قولنامه های موجود در دفتر خانه رسمیت می یابد و مفاد مندرج در این اسناد نیز باعث کاهش اختلافات می شود.

پیرهادی افزود: همچنین در صورت بروز اختلاف بین متعاملین، دستگاه قضایی به اصالت مفاد این قولنامه و قرارداد توجه و اعتماد کرده و رای مقتضی را صادر می کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بنگاه های مسکن و مشاوران املاک هیچگونه ارتباطی با ثبت اسناد ندارند و قرارداد بین خریدار و فروشنده توسط مشاور املاک تنظیم می شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان اضافه کرد: تنظیم سند به شکل کنونی مشکلاتی نظیر فروش مال غیر، بروز اختلاف های بین متعاملین یا انجام ندادن تعهدات را در پی دارد در حالیکه ثبت اسناد دنبال تنقیح مبایعه نامه ها و کاهش تشکیل پرونده در محاکم قضایی است.

پیرهادی تاکید کرد: بنگاه داری که پیش از تنظیم قرارداد نسبت به احراز مالکیت فرد، بازداشت نبودن سند، در رهن نبودن آن و مالک بودن فروشنده اقدام می کند به راحتی می تواند این قرارداد را تنظیم کند مگر اینکه فرد دنبال معاملات سوی و مفسده باشد.

وی با تاکید بر اینکه ثبت اسناد دنبال حرکت به سمت هوشمند شدن است افزود: بیش از ۸۰ درصد خدمات در اداره ثبت به صورت الکترونیک ارائه می شود چند گام دیگر تا ۱۰۰ درصد شدن ارائه خدمات الکترونیکی باقی نمانده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان گفت: افراد دارای اسناد مالکیت تک برگی و شماره الکترونیکی نیازی به استعلام از دفتر خانه حین فروش ملک را ندارند چرا که سامانه به صورت هوشمند مالکیت را احراز و تاییدکرده و دفترخانه نسبت به تنظیم سند اقدام می کند.

پیرهادی ادامه داد: یکی از اولویت های ثبت اسناد در آینده نزدیک هدایت هوشمند سازی به سمت قضات است تا در صورت نیاز قضات به اطلاعات احراز مالکیت اشخاص، بدون استعلام تنها با داشتن نام کاربری و وارد کردن رمز به اطلاعات مالکیت افراد دسترسی یافته و رای مقتضی را صادر کنند.

برچسب‌ها خرید و فروش املاک ثبت اسناد و املاک همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرید و فروش املاک ثبت اسناد و املاک همدان خرید و فروش املاک ثبت اسناد و املاک همدان املاک استان همدان ثبت اسناد و املاک دفتر خانه تنظیم سند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۶۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور کیفرخواست برای باند جعل اسناد سازمان یافته املاک در قم

 حجت‌الاسلام والمسلمین حسن غریب،دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به انهدام باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم اظهار کرد: این باند با شناسایی املاک با ویژگی‌های خاص و جعل قولنامه‌های غیررسمی انتقال آنها و طرح دادخواست حقوقی الزام به تنظیم سند رسمی با شگرد‌های متقلبانه، اقدام به ابطال سند رسمی مالکین واقعی و صدور سند رسمی به نام متهمین می‌کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قم با بیان این‌که با شکایات مردمی و انجام تحقیقات فنی این باند کلاهبردار حرفه‌ای شناسایی شد، افزود: با صدور دستورات قضایی شعبه ۲ دادستانی استان، هفت نفر از متهمان سابقه‌دار این باند شناسایی و رسیدگی تخصصی به اتهامات آنان آغاز شد.

وی در خصوص شگرد این باند، تصریح کرد: آنها با شناسایی و کسب اطلاعات و مدارک قطعات و زمین‌های مختلف با اسناد رسمی و عادی دارای ویژگی‌های خاص، مبادرت به تنظیم قولنامه‌های عادی جعلی بین مالکان و همدستانشان یا افرادی که در گذشته فوت شده‌اند می‌نمود و با طرح دادخواست‌های حقوقی با شگرد‌های متقلبانه و مجرمانه اقدام به اخذ سند‌های رسمی برای این املاک کرده و در نهایت اقدام به فروش و انتقال رسمی آن در بازار به افرادی که هیچ اطلاعی از این موضوع نداشتند می‌کردند.

غریب استفاده از سند مجعول انتقال مال غیر کلاهبرداری و جعل سند‌های عادی را از اتهامات مندرج در کیفرخواست متهمان این باند برشمرد و گفت: تاکنون بیش از ۲۰ شکایت از این متهمان در دادسرای قم ثبت شده‌است، این افراد با اقدامات مجرمانه خود موفق به اخذ ۱۸ مورد صدور اجراییه و ابطال اسناد رسمی مالکان اصلی و اخذ سند رسمی به نام خود شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به این‌که زمین‌های دارای مالکین فوت شده، املاکی که سالیان زیاد بلاتکلیف از سوی مالکان و وارثان آنها مانده است و زمین‌هایی که مالکان اصلی آنها در خارج از کشور ساکن هستند بیشتر در خطر نقل و انتقالات غیرقانونی هستند، عنوان کرد: برخی مالکان مالباخته در این پرونده به دلیل عدم ثبت‌نام در سامانه ثنا از روند دادرسی حقوقی علیه املاک شان بی‌اطلاع مانده بودند.

وی با بیان این‌که خریداران این املاک که با سند رسمی اقدام به خرید و ساخت این زمین‌ها کرده اکنون دچار مشکلات عدیده به لحاظ مالی و حقوقی شده‌اند، هشدار داد: ضروری است شهروندان برای تمامی اعضای خانواده خود بالاخص افراد مسن خانواده در سامانه ثنا ثبت‌نام نمایند تا از سوءاستفاده‌های احتمالی از مشخصات و اطلاعاتشان به سرعت مطلع شوند.

دادستان قم اظهار داشت: همچنین نسبت به املاک و اموال بلاتکلیف خود حساسیت و پیگیری لازم را داشته باشند و نظارت و سرکشی مستمر نسبت به این املاک را به عمل آورند؛ وارثان مالکان متوفی حتی‌الامکان نسبت به تعیین تکلیف اموال وراثتی اقدامات لازم را به انجام رسانند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • صدور کیفرخواست برای باند جعل اسناد سازمان یافته املاک در قم
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم شناسایی شد
  • صدور بیش از ۳۰۰ سند موقوفات در استان یزد
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است