Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری هرمزگان از رفع تصرف بیش از ۵۶ هزار متر مربع از اراضی ملی و دولتی دربندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان،  مجتبی قهرمانی، اظهار داشت: به منظور صیانت از حقوق بیت‌المال و حفظ انفال و در راستای احقاق حقوق عامه به استناد تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، از ۵۶ هزار و هفتصد و شصت متر مربع از اراضی ملی و دولتی در روستای باغو از توابع بندرعباس رفع تصرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 قهرمانی تخلفات انجام شده در اراضی مذکور را شامل پی کنی و سنگ چینی برشمرد و افزود: این رفع تصرفات به دستور دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس و توسط نیروی انتظامی، یگان حفاظت از منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به مرحله اجرا درآمده است.

وی تصریح کرد: این زمین‌ها بدون اخذ مجوز قانونی توسط سودجویان تصرف شده بود که پس از خلع ید متصرفین، به بیت‌المال اعاده شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان با اشاره به تأکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر لزوم اهتمام هرچه بیشتر در خصوص صیانت از حقوق عامه به ویژه در امر مقابله با تصرفات غیرمجاز و تغییرکاربری اراضی، یادآور شد: با توجه به اولویت‌ های پانزده گانه مطرح شده در ابتدای سال ۱۴۰۱، پرونده‌هایی که در ارتباط با تعدی به اراضی ملی و دولتی در مراجع قضایی هرمزگان تشکیل شده با جدیت و سرعت رسیدگی می شوند و با قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز، اراضی ملی از دستبرد متجاوزان و فرصت طلبان محفوظ خواهند ماند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بندرعباس برنا هرمزگان اراضی ملی و دولتی اراضی ملی و دولتی رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۶۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مهدی قاسمی گفت: به دنبال اجرای این حکم، تصرفات غیر قانونی شامل ساخت و ساز و کاشت درخت و ایجاد استخر به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در اراضی ملی پلاک فرخ شهر خلع ید شد.
وی افزود: این اقدام با دستور معاون دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد و با حضور یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و پشتیبانی ماموران کلانتری ١۵ فرخ شهر صورت گرفت.
قاسمی افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تصرف و یا ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی می‌توانند موارد را از طریق شماره تلفن ١۵٠۴ و سامانه ١٣٩ به صورت ٢۴ ساعته و شبانه روزی به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۲ طرح و اهدای جهیزیه در زندان‌های هرمزگان
  • بهره برداری از ۱۲ طرح و اهدای جهیزیه در زندان‌های هرمزگان
  • ۱۲ پروژه با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • ۱۲ طرح با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • ۱۲ طرح عمرانی و صنعتی زندان‌های هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • سفر بدون تشریفات رئیس قوه قضائیه به بندرعباس
  • رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد
  • رئیس قوه قضائیه وارد بندرعباس شد
  • خود را مکلف به دفاع از حقوق عامه کسانی می‌دانیم که زبان شکایت ندارند
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر