Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور در اجلاس وزیران محیط زیست کشورهای منطقه گفت: یکی از ابعاد اساسی در نوع ارتباطات ما با همسایگان و در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران رعایت حق همسایگی است، باید حقوق همسایه ها نسبت به هم رعایت شود و در کنار هر حقی تکلیفی وجود دارد. سیاست و حقوق همسایگی توجه به مسئله محیط زیست را ایجاب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در اجلاس وزیران محیط زیست کشورهای منطقه گفت: برای همه موجودات حفظ اکوسیستم و محیط زیست مسئله بسیار مهمی است که امروز دغدغه همه مردم است و دغدغه همه کشور ها است به ویژه برای کشورهای منطقه که این امر امروز از اولویت‌های اجتناب ناپذیر است. 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهایی است که در قانون اساسی خود به مسئله محیط زیست توجه کرده است. جهان کنونی با مشکلات فراوان زیست محیطی فراتر از مرزهای جغرافیایی و سیاسی  مواجه است  و در غرب آسیا شاهد معضلات زیست محیطی هستیم و با تغییرات آب و هوا و گرد و غبار مواجه هستیم.

رئیسی اظهار داشت: از طرفی زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه، تروریست و محکوم نگه داشتن دولت‌های منطقه از فناوری سبب بروز چالش های محیط زیستی غیرقابل جبران شده است. بدون تشریفات معمولِ اداری و سازمانی و روابطی که به صورت دیپلماتیک بین کشورها وجود دارد به عنوان یک ضرورت باید به مسئله محیط زیست توجه شود.

 

رئیس‌جمهور گفت: در سال های گذشته تلاش هایی برای به کارگیری توان علمی و تخصصی کشور در زمینه دستیابی به پایداری و عدالت محیط زیستی به کار گرفته شده است. 

وی افزود: یکی از ابعاد اساسی در نوع ارتباطات ما با همسایگان و در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران رعایت حق همسایگی است، باید حقوق همسایه ها نسبت به هم رعایت شود و در کنار هر حقی تکلیفی وجود دارد. سیاست و حقوق همسایگی توجه به مسئله محیط زیست را ایجاب می‌کند.

رئیس‌جمهور خاظرنشان کرد: برخی از چالش های محیط زیستی از جمله افزایش و شدت طوفان‌های گرد و غبار یک موضوع فرامرزی است و نیازمند عزم بین المللی و منطقه‌ای است، برای مبارزه با این بحران و حل مسائل محیط زیستی در گرو همگرایی منطقه‌ای است و جمهوری اسلامی ایران همگرایی منطقه‌ای را برای برون رفت از این چالش برای بهبود شرایط و ارتقای محیط زیست استقبال می‌کند

وی اضافه کرد: برای مقابله پایدار با معضلات زیست محیطی ایجاد یک اتحادیه و یا سازمان برای همکاری های زیست محیطی کشورهای غرب آسیا شکل بگیرد تا همکاری های منطقه را بتواند ساماندهی کند. 

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حقوق فناوری کشورهای منطقه گرد و غبار محیط زیست جمهوری اسلامی ایران مسئله محیط زیست زیست محیطی محیط زیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۷۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم

مدیرکل محیط زیست شهرستان ری گفت: از زمستان گذشته تاکنون ۲۴ مورد احکام سبز در شهرستان ری داشته‌ایم و ۴۸ روز در زمینه پاکسازی طبیعت فعالیت کرده‌اند.

محمد رستگاری، مدیرکل محیط زیست شهرستان ری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو در رابطه با معضلات تولید و مصرف پلاستیک اظهار داشت:متاسفانه معضل پلاستیک در سطح کشور همه گیر شده است و در سطح ملی باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

وی افزود: خوشبختانه مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست‌محیطی دارند و در راستای استفاده از احکام جایگزین برای متخلفانی که جرایم زیست‌محیطی مرتکب شده‌اند یا موارد دیگری که قاضی صلاح می‌داند پاکسازی طبیعت را به عنوان جایگزین در نظر می‌گیرند و برخی محکومان  را برای انجام این کار  اداره کل محیط زیست معرفی می‌کنند. امروز هم برخی محکومان با جمع‌آوری کیسه‌های پلاستیکی در حال گذراندن مجازات جایگزین حبس هستند.

وی بیان داشت: از زمستان گذشته تاکنون ۲۴ مورد احکام سبز در شهرستان ری داشته‌ایم و ۴۸ روز در زمینه پاکسازی طبیعت فعالیت کرده‌اند.

رستگاری تاکید کرد: این کار شاید در پاکسازی شهرستان تاثیر چشمگیری نداشته باشد، ولی کار فرهنگی است و محکومان به تبعات ریختن زباله آگاه می‌شوند و گامی به جلو در فرهنگسازی و جلب مشارکت همگانی برای حفاظت محیط زیست محسوب می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم