Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@15:33:47 GMT

مدیرکل استاندارد: سه واحد تولیدی کرمانشاه پلمپ شد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۷۰۸۸

مدیرکل استاندارد: سه واحد تولیدی کرمانشاه پلمپ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مهدی حسین‌پور مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه اظهار کرد: مطابق ماده ۱۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد هرگونه تولید، عرضه و ارائه خدمات مشمول استاندارد اجباری بدون داشتن پروانه استاندارد ممنوع و مطابق ماده ۱۱۴ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲ از ادامه فعالیت آن بخش از واحدهای تولیدی که مضر به حال سلامت افراد جامعه باشد ممانعت بعمل می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای این مهم مطابق گزارش کارشناسان این اداره کل با کشف و شناسایی واحدهایی که بدون داشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد اقدام به تولید و عرضه محصول غیراستاندارد به بازار مصرف می‌نمایند با اعلام جرم از طریق شعبه اختصاصی این اداره کل (شعبه ۱۵ دادیاری) اقدام و ضمن اخذ دستور پلمب واحدهای فوق الذکر در معیت پلیس نظارت بر اماکن عمومی به واحدهای تولیدی مذکور مراجعه و اقدام به پلمب خط واحد کرده است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به متصدی واحد اخطار گردید تا زمان اخذ پروانه استاندارد حق تولید و  عرضه به بازار مصرف را نداشته و در صورت مخدوش کرده پلمب این اداره کل مطابق ماده ۵۴۳ قانون مجازات اسلامی در بخش تعزیرات شخص یا اشخاصی که مرتکب فک پلمب شده باشند به حبس تعزیری از ۳ ماه تا ۲ سال محکوم می‌گردند.

وی خاطرنشان کرد: واحد تولیدی آسیا فوم تعطیل بوده و عملاً پلمب واحد تولیدی میسر نگردید، لذا مراتب توسط پلیس نظارت بر اماکن عمومی صورتجلسه و به مقام قضایی گزارش گردید.

حسین‌پور تصریح کرد: شهروندان می‌توانند گزارش مربوطه به عرضه کالاهای بی‌کیفیت را از طریق سامانه شکایات ۱۵۱۷در طول شبانه روز و همچنین تلفن چهار رقمی ۴۵۱۷ این اداره کل، اطلاع رسانی فرمایند.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در پایان از مردم خواست، با ارسال کد ۱۰ رقمی ذیل نشان استاندارد درج شده بر روی کالاها به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به صورت رایگان از اصالت کالای مورد نظر نیز اطمینان حاصل نمایند.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه فارس استاندارد مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه مهدی حسین پور سه واحد تولیدی پلمب مدیرکل استاندارد اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۷۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا

ایسنا/گیلان سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان صومعه‌سرا از پلمب ۲ تالار پذیرایی متخلف به علت عدم رعایت قوانین مربوطه خبر داد.

سرهنگ جعفر عدلی‌مژدهی امروز، هشتم‌ اردیبهشت‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس در راستای پیشگیری از وقوع جرائم، اظهار کرد: پلیس با تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی خود بر واحدهای صنفی، درصدد کاهش جرائم است.

وی با بیان اینکه با هدف ساماندهی و تحقق برنامه‌های پیشگیرانه در تالارهای پذیرایی، طرح کنترل و نظارت بر این اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی طی چهار روز گذشته در شهرستان صومعه‌سرا به مرحله اجرا درآمد، افزود: در این مدت شش تالار مورد بازدید قرار گرفت.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان صومعه‌سرا با اعلام اینکه در این راستا برای یک واحد اخطار پلمب صادر، به سه واحد تذکر داده و دو واحد صنفی متخلف نیز به علت عدم رعایت قوانین مربوطه پلمب شد و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری به عمل آمد، تصریح کرد: متصدیان واحدهای صنفی متخلف با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اصناف، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر