Web Analytics Made Easy - Statcounter

زیر جهاد کشاورزی گفت: سازمان برای تنظیم بازار و مداخله در آن اقدام می کند و طبیعتا این عملیات دارای هزینه است و سازمان‌هایی که نقش حمایتی و تنظیم‌گری دارند زیان‌ده می شوند.

به گزارش ایران اکونومیست، سید جواد ساداتی نژاد در نشست علنی امروز- سه شنبه ۲۱ تیر ماه- مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال نماینده گناباد در مجلس حضور یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر جهاد با تشکر از نماینده سوال کننده بیان داشت: سوال نمایندگان از دستگاه های اجرایی در راستای بهبود امور است  و این سوال در راستای ارتقای اقدامات وزارت جهاد کشاورزی بوده است  و این باعث رفع مشکلات این حوزه خواهد بود.

وی بیان داشت:در شرایط حساس جهانی دولت‌ها برای تامین غذا اقدامات متعددی انجام داده‌اند و از اسفندماه سال گذشته هم بخش زیادی از تلاش کشورها برای تامین غذای مردم کشورشان بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: تلاش دولت برای تامین امنیت غذایی با اجرایی شدن طرح مردمی سازی یارانه ها و تغییر نرخ ارز صورت گرفت و برای ایجاد آرامش در حوزه غذا  هم با وجود شرایط سخت در جهان، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی  بیان داشت:سازمان تعاون روستایی نقش مهمی  در حوزه امنیت غذایی و تنظیم بازار ایفا می کند و بر اساس اساسنامه نقش حمایت از کشاورزی و دامپروری به عهده این سازمان است و به  نوعی سازمان تجارت و بازرگانی کشور محسوب می شود. از سوی دیگر نگاه حمایتی به مصرف کنندگان محصولات کشاورزی را دارد و نگاه سود و زیان برای خود ندارد. تمام تلاش این سازمان حمایت از کشاورز و تولیدکنندگان است و زمانی که قیمت محصول زیر قیمت تمام شده باشد خرید تضمینی، حمایتی و توافقی انجام می دهد تا از تولیدکننده حمایت شود.

سازمان‌هایی که نقش حمایتی و تنظیم‌گری دارند زیان‌ده می‌شوند

ساداتی نژاد افزود: همچنین اگر شرایط برای مصرف کننده سخت باشد و شاهد افزایش قیمت در بازار باشیم این سازمان برای تنظیم بازار و مداخله در آن اقدام می کند و طبیعتا این عملیات دارای هزینه است و سازمان‌هایی که نقش حمایتی و تنظیم‌گری دارند زیان‌ده می شوند.

ساداتی نژاد با بیان اینکه این سازمان در کنار کشاورز قرار دارد، بیان کرد: اخیرا شاهد مازاد تولید در بازار بودیم که اگر این مازاد جمع نمی شد منجر به حذف تولید، تولیدکننده می شدیم، از این رو سازمان تعاونی روستایی نقش زیادی در حمایت از تولید دارد و با شفافیت باید کار خود را ادامه دهیم.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: وزارت جهاد کشاورزی ، مجلس شورای اسلامی ، گناباد

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مجلس شورای اسلامی گناباد جهاد کشاورزی نقش حمایت زیان ده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۷۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان

مجید صالحی امیر گفت: ساخت واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن استان به سرعت در حال اجراست و تاکنون واحد‌های در حال ساخت به ۳۳ هزار واحدمسکونی در بخش‌های مسکن حمایتی، روستایی و نهضت ملی مسکن رسیده است.

او گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته هدف ما ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در سطح استان همدان است که شامل ۴۸ هزار واحد روستایی و ۸۲ هزار واحد شهری می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: برنامه چهار ساله دولت سیزدهم ساخت ۹۹ هزار واحد مسکونی حمایتی در استان همدان است که ۱۹ هزار واحد آن به بخش خود مالکیتی اختصاص دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی استان تهران/ تعیین تکلیف ۴۵ پرونده
  • رفع تداخل ۹۰۰ پلاک از اراضی لرستان
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد
  • جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران تشریح شد
  • ضرورت خرید حمایتی تخم مرغ در راستای کاهش زیان مرغداران
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان