Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم امیدیان صبح سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تأمین اجتماعی به میزبانی مجموعه تأمین اجتماعی سمنان بیان کرد: در این هفته در سراسر استان ۲۳ عنوان برنامه برگزار می‌شود که یکی از این برنامه‌ها بهره برداری از طرح‌های توسعه خدمات بیمارستان شفای سمنان محسوب می‌شود.

وی افزود: بهره برداری از واحد استیرلیزاسیون بیمارستان شفا با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال، بهره برداری از دستگاه سونوگرافی رنگی پرتابل با اعتبار ۹ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال و همچنین بهره برداری از دستگاه نوار عضله و عصب با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در زمره بخش‌های این طرح توسعه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایستگاه سلامت ایجاد می‌شود

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان درباره شاخص‌ترین برنامه‌های این هفته در سراسر استان، تاکید کرد: برپایی ایستگاه‌های سلامت به خصوص با محوریت مناطق محروم یکی از برنامه‌های این هفته است از سوی دیگر اجرای فعالیت‌های فرهنگی و اطلاع رسانی نیز در این هفته برنامه‌ریزی شده است.

امیدیان با بیان اینکه کل جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی استان سمنان ۵۱۹ هزار نفر است که ۷۴ درصد کل جمعیت استان را شامل می‌شود، گفت: در سال قبل و در استان سمنان ۱۲۸ هزار بیمه شده اجباری، ۴۴ هزار بیمه شده خاص، دو هزار و ۵۰۰ بیمه شده توافقی و یک هزار و ۳۰۷ نفر از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته یک هزار و ۸۰۷ نفر از اتباع خارجی هم در استان سمنان تحت پوشش تأمین اجتماعی بودند، ابراز کرد: در مجموع ۸۷ هزار و ۴۵۹ مستمری بگیر و ۴۴ هزار و ۶۵ پرونده مستمری در مجموعه تأمین اجتماعی استان سمنان پرداخت می‌شود.

ارائه خدمات درمانی

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه تعداد کل بازنشستگان مستمری بگیر تأمین اجتماعی استان سمنان در سال قبل ۲۹ هزار و ۴۷۸ نفر بود که پرونده مستمری سه هزار و ۱۰۶ نفر برقرار شد، ابراز کرد: یک هزار و ۹۰۲ مورد از کار افتادگی نیز در سال گذشته بررسی و مستمری ۶۶ پرونده برقرار شد.

امیدیان بیان کرد: در سال گذشته ۳۷۴ مورد هزینه سفر بیمار، یک هزار و ۲۲۴ مورد کمک هزینه ازدواج، سه هزار و ۳۶۳ مورد کمک هزینه بارداری، ۱۴ هزار و ۳۵۳ مورد اروتز و پروتز، ۹۵۴ مورد کمک هزینه دفن و کفن، ۲۵ هزار مورد غرامت ایام بیماری، ۱۳ مورد نقص عضو و ۶۰۸ مورد حادثه از کار و در نهایت ۱۳ هزار و ۹۳۰ لیست اینترنتی از سوی تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

وی درباره آمار ارائه خدمات درمانی، گفت: ۳۵ هزار و ۶۳۳ مورد پرونده بیماران بستری در مجموعه درمانگاه تأمین اجتماعی استان سمنان طی سال قبل بوده است همچنین ۱۵۳ هزار و ۷۰۱ مورد استفاده از خدمات تصویر برداری و سه میلیون و ۲۱۰ هزار و ۹۸۲ مورد نفر، مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان طی سال ۱۴۰۰ بوده است.

پرداخت نسخه‌های درمانی

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان افزود: در سال گذشته ۳۲۰ هزار و ۹۱۴ مورد نسخه آزمایشگاه، ۸۵۵ هزار و ۹۳۱ مورد نسخه دارویی، ۱۱ هزار و ۹۲۶ مورد فیزیوتراپی و شش هزار و ۸۴۲ مراجعه بیماران کرونایی در درمانگاه‌های تأمین اجتماعی استان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۱۰۹ هزار و ۹۲ مورد مراجعه ویزیت بیماران در درمانگاه‌های تأمین اجتماعی استان طی سال ۱۴۰۰ ثبت شده است، گفت: در سال گذشته شاهد ارائه ۲۵ هزار و ۵۵۱ مورد ارائه خدمات دیالیز به بیماران استان بودیم.

وی تعداد کل نسخه‌های الکترونیکی سال ۱۴۰۰ در درمانگاه‌های تأمین اجتماعی استان سمنان را یک میلیون و ۴۵۲ هزار مورد دانست و گفت: ۷۳ درصد نسخه‌های کل استان در سال قبل به صورت الکترونیکی بوده است همچنین ۹۴ درصد از کل نسخه‌های مطب‌های پزشکان به صورت الکترونیکی صورت گرفته است.

۵۰ کمیسیون برگزار شد

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان درباره کمیسیون پزشکی تأمین اجتماعی استان سمنان نیز، توضیح داد: در سال گذشته ۵۰ جلسه کمیسیون پزشکی تشکل و ۴۴۵ مورد، بررسی شده است که ماحصل این بررسی‌ها صدور ۴۰۸ مورد رأی بوده است.

امیدیان با بیان اینکه تأمین اجتماعی با مراکز درمانی و تشخیصی نیز طرف قرار داد است، گفت: ۹۳ داروخانه، ۱۶۷ مرکز، ۸۱ پا را کلینیک، ۹ بیمارستان و هشت مرکز دیالیز در سراسر استان در زمره این اماکن محسوب می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه هزینه بیمه شدگان تأمین اجتماعی استان سمنان که به مراکز طرف قرار داد طی سال گذشته در بخش سرپایی یک هزار و ۴۳۳ میلیارد ریال و در بخش بستری یک هزار و ۷۱۴ میلیارد ریال بوده است، گفت: مجموع این هزینه‌ها سه هزار و ۱۴۸ میلیارد ریال بوده است که سرانه هر بیمار به ریال شش میلیون و ۲۸۷ هزار ریال بوده است.

کد خبر 5536218

منبع: مهر

کلیدواژه: تامین اجتماعی استان سمنان خدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی مستمری بگیران تامین اجتماعی سمنان عید سعید قربان بوشهر بیست و هفتمین سفر استانی دولت ویروس کرونا کرمانشاه دعای عرفه نماز عید قربان آمار کرونا سنندج خطبه های نماز جمعه حجاب و عفاف اردبیل خراسان رضوی مشهد مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان بهره برداری میلیارد ریال سال گذشته یک هزار سال قبل طی سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۷۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ عنوان برنامه در طول هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌الله صفری عصر دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه به مناسبت گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: بیش از ۶۰ عنوان برنامه با رویکرد کلی، مردمی کردن برنامه‌های هفته معلم با نقش‌آفرینی خانواده‌ها به مناسبت گرامیداشت هفته معلم در اردبیل برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام برای تجلیل از معلم دوران تحصیل برای مردم استان اردبیل انجام شده است، افزود: برنامه‌های هفته معلم امسال با شعار «همه مدیون توایم» برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به نواخته شدن زنگ سپاس معلم ۱۱ اردیبهشت به صورت هماهنگ در تمام مدارس استان ادامه داد: فضاسازی و تبلیغات محیطی، برپایی نمایشگاه دستاوردها و یادمان شهدا با موضوع وعده صادق در مدارس، عطر افشانی مزار شهدا و تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی و دانش آموز از جمله برنامه‌های قابل اجرا در هفته معلم است.

صفری بیان کرد: حضور در نماز جمعه، برپایی میز خدمت آموزش و پرورش در مصلی‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط تشکل‌های دانش آموزی، برگزاری جلسه انجمن اولیا و مربیان، برپایی اردوهای نیم روزه درون مدرسه ای نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی این هفته خواهد بود.

وی در بخش دیگری گزارشی از اقدامات شاخص آموزش و پرورش ارائه داد و خاطرنشان کرد: برگزاری امتحانات نهایی در راستای تحقق عدالت آموزشی، تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی، برگزاری جشن ها تکلیف دینی و سیاسی، احداث بزرگترین مجتمع آموزشی کشور با نام دارالفنون و راه‌اندازی نهضت مدرسه سازی، ارتقای سرانه فضای ورزشی دانش آموزی و اجرای دقیق طرح رتبه بندی از اقدامات این اداره کل بوده است.

کد خبر 6092358

دیگر خبرها

  • ۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه در طول هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • اتمام پروژه‌های عمرانی اولویت‌ سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید
  • برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد