Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، یعقوب گویلیان در بازدید از پروژه فاز ۲ هتل شادی سنندج اظهار کرد: استان کردستان با داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی کم‌نظیر، به مقصدی برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، افزایش مراکز اقامتی استان را از جمله نیازهای حوزه گردشگری استان برشمرد و افزود: باید با ارتقای زیرساخت‌های لازم همچون ایجاد هتل و واحدهای اقامتی، برای ارائه خدمات بهتر و افزایش ماندگاری مسافران و گردشگران در استان تلاش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماندگاری گردشگران موجب رونق اقتصادی می‌شود

وی عنوان کرد: اگر مدت‌زمان اقامت و ماندگاری گردشگران در استان افزایش پیدا کند، رونق و تقویت بنیان اقتصادی را به‌دنبال خواهد داشت.

گویلیان ابراز امیدواری کرد، با افزایش کمی و کیفی ظرفیت واحدهای اقامتی و پذیرایی در استان و همچنین حمایت از سرمایه‌گذاران، شاهد رونق بیش از پیش صنعت توریسم در استان باشیم.

گفتنی است، در این بازدید مقرر شد با توجه به اهمیت تکمیل فاز ۲ هتل شادی سنندج، شرکت آب و فاضلاب کردستان با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، نسبت به تامین زیرساخت‌های این پروژه همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کردستان زیرساخت های گردشگری در استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۷۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین تا آخر اردیبهشت ماه

به گزارش خبرنگار مهر، سیدکمال الدین میرجعفریان صبح سه شنبه در نشست با دستگاه های خدمات رسان با محوریت منطقه گردشگری دربند سرعین اظهار کرد: آب و فاضلاب در کنار تامین آب به شکل موقت قرار شد به سرعت عملیات اجرایی انتقال آب دایمی به این طرح عظیم گردشگری را به ظرفیت دو متر مکعب اجرایی و عملیاتی کند.

وی خاطرنشان کرد: خط انتقال در حال اجراست و پیش بینی می شود با سرعت عملیاتی انتقال آب به پل معلق سرعین تا افتتاح این طرح گردشگری مورد بهره برداری قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: میراث فرهنگی با هماهنگی آب و فاضلاب استان اردبیل باید در تامین اعتبار مورد نیاز تلاش کرده تا مخازن و خط انتقال در موعد مقرر تکمیل و پروژه به شکل کامل با زیرساخت تامین آب شرب و بهداشتی آماده بهره برداری شود.

میرجعفریان به راه دسترسی این طرح گردشگری اشاره و تصریح کرد: راهداری و حمل ونقل جاده ای تا آخر اردیبهشت ماه با در نظر گرفتن اجرای خطوط انتقال آب، برق، گاز و تاسیسات مخابراتی نسبت به آسفالت ریزی اقدام کرده و لکه گیری و شانه سازی نیز در این طرح مدنظر قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: سرمایه گذار پل معلق ۳ میلیارد تومان برای زیرسازی آن هزینه کرده و راهداری باید عملیات آسفالت ریزی، بهسازی و لکه گیری را در شرایط آب و هوایی مناسب با فعال شدن کارخانه آسفالت به سرعت انجام دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: اعتبارات این طرح و طرح های دیگر زیرساختی از محل منابع استانی، شهرستانی و ملی تامین می شود و میراث فرهنگی تلاش خواهد کرد تا از ردیف های ملی با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه برای این پروژه هدفگذاری کند.

میرجعفریان افزود: در بحث نیرورسانی نیز با هماهنگی شرکت برق و میراث فرهنگی خرید تجهیزات مورد نیاز انجام شده و با انتخاب پیمانکار از هفته آینده نیرورسانی به این طرح گردشگری آغاز می شود.

وی گفت: شرکت برق قول مساعد داده تا آخر اردیبهشت ماه عملیات نیرورسانی را به این پروژه گردشگری به سرانجام رسانده و شاهد افتتاح طرح در دهم خرداد ماه باشیم.

میرجعفریان ضرورت تکمیل طرح هادی را در روستای گردشگری ورگه سران یادآور شد و بیان کرد: بنیاد مسکن سال گذشته ۴ هزار مترمربع آسفالت ریزی و بهبود سیما و منظر روستایی را برای ورود گردشگران به این منطقه انجام داده و با همکاری دهیار و شورای روستا انتظار می رود همچنان طرح هادی و عمران و آبادانی روستایی مسیر گردشگری پل معلق سرعین مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: مدیران شرکت گاز و مخابرات قول داده اند تا آخر اردیبهشت طرح های خود را با تکمیل ایستگاه تقلیل فشار و تدارک زیرساخت تلفن ثابت و همراه راه اندازی کنند تا گردشگران از این امکانات مناسب در فاز اول این پروژه گردشگری استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل اظهار امیدواری کرد؛ میراث فرهنگی، راهداری و فرمانداری سرعین تابلوهای مسیر شهر گردشگری سرعین و همچنین محیط های پیرامونی را در اختیار مجموعه پل معلق قرار دهند تا تبلیغات گسترده ای را همزمان با افتتاح فاز اول برای جذب گردشگر انجام دهند.

میرجعفریان از سرمایه گذاران این طرح گردشگری خواست؛ در سال مزین به جهش تولید و مشارکت مردم نسبت به تکمیل فازهای بعدی شامل واحدهای اقامتی صخره ای، طرح های بوم گردی، بازی های هیجانی، زیپ لاین و شهربازی بزرگ در این منطقه براساس فازبندی تعریف شده طرح های خود را عملیاتی کرده تا شاهد بهره برداری از آنها باشیم.

کد خبر 6092809

دیگر خبرها

  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین تا آخر اردیبهشت ماه
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان