Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@06:06:53 GMT

ارائه خدمات کاهش آسیب به وسیله موبایل‌ون

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۷۶۴۱

ارائه خدمات کاهش آسیب به وسیله موبایل‌ون

ایسنا/زنجان معاون امور توسعه و پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان زنجان گفت: مرکز سیار کاهش آسیب، خودرو مناسب‌سازی شده‌ای است تا بتواند خدمات کاهش آسیب به معتادان را ارائه کند.

سکینه بیگلری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فعالیت مرکز سیار کاهش آسیب بهزیستی زنجان، اظهار کرد: مرکز سیار کاهش آسیب، مرکزی است که در یک وسیله نقلیه مناسب مستقر شده و با تقویم زمانی مشخص در اماکن مورد نظر خدمات کاهش آسیب را ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فضای فیزیکی ارائه خدمات در اصل، وسیله نقلیه (خودرو موبایل ون) است.

وی افزود: مرکز سیار کاهش آسیب، خودرو مناسب‌سازی شده‌ای است تا بتواند خدمات کاهش آسیب را ارائه کند. ظرفیت این خودرو حداقل ۴ صندلی، یک میز کار تاشو، مجهز به کمد کشویی برای نگه‌داری و حمل لوازم بهداشتی و یخچال بوده و مجهز به GPS، کپسول اطفای حریق، ست احیا، وسایل پانسمان زخم، پمفلت و بروشور آموزشی، وسایل بهداشتی شامل صابون، ماسک، دستکش، الکل، کیت اچ.ای.وی و ... است.

این مسئول با بیان اینکه زمان فعالیت مرکز حداقل ۶ ساعت در روز، ۶ روز در هفته و ۴ پاتوق در روز است، تصریح کرد: موبایل سنتر در شهریورماه پارسال افتتاح شده و تعداد ۲۰ پاتوق معتادان با ۲۲۰ معتاد را در مناطق پرآسیب تحت پوشش قرار داده‌ است. همچنین در سه ماهه اول امسال نیز ۱۵۰ فرد معتاد تحت پوشش خدمات موبایل ون قرار گرفته‌اند.

بیگلری ادامه داد: ارائه بسته خدمات کاهش آسیب به معتادان تزریقی به منظور پیشگیری از گسترش بیماری‌های خطرناکی مانند ایدز و هپاتیت، ارائه رویکرد نوین آموزش اچ‌آی‌وی و آموزش‌های کاهش آسیب، پانسمان زخم گروه‌های هدف بخشی از خدمات مرکز سیار کاهش آسیب است.

وی خاطرنشان کرد: ارائه مشاوره و انجام تست سریع اچ‌.آی‌.وی و ارجاع موارد مثبت اولیه به مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، غربالگری فعال سل و ارجاع موارد مشکوک و خدمات حمایتی شامل تغذیه و چای و ... نیز بخشی دیگر از خدمات ارایه شده توسط مراکز سیار کاهش آسیب است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کاهش آسیب های اجتماعی بهزيستي موبایل ون مرکز سیار کاهش آسیب خدمات کاهش آسیب کاهش آسیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۷۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران

مسئول گروه جهادی گفت: در این اردوی جهادی ۶۰ پزشک، دندانپزشک و مشاورین از استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری به مردم بخش لاران خدمات دهی کردند.

بیشتر بخوانید

برگزاری اردوی جهادی در مناطق محروم شهرستان لردگان همزمان با دهه فجر

وی افزود: در این اردو خدمات پزشکی در زمینه اطفال، داخلی، پوست، چشم، اعصاب و روان، دندانپزشکی و مشاوره‌های فرزندآوری قبل از ازدواج ارائه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه
  • ۲۲ وسیله ضروری برای زائران حج تمتع
  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • راهنمای طراحی و چاپ حرفه ای کاتالوگ در چاپخانه تهران
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • ارائه خدمات امدادی به ۴۱۵ حادثه دیده در چهارمحال و بختیاری
  • جنون در سرعت ، راننده را به آغوش مرگ کشاند
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند