Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس- سیدمحمدهادی میرشریفی: کاراته از دو واژه «کارا» به معنی خالی و «ته» به معنی دست تشکیل شده، سبک‌های کاراته به دو بخش کنترلی (با تجهیزات ایمنی ضرباتی باقدرت بسیار کم و فقط جهت نمایش مثل سبک شیتوریو) و غیرکنترلی (بدون تجهیزات و ضرباتی باقدرت بالا جهت ناک‌اوت کردن حریف مثل کیوکوشین) تقسیم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین هر دو بخش کنترلی و غیرکنترلی دارای دو قسمت کاتا (هنر نمایش) و کمیته (هنر مبارزه) است. محمد اسدی امین از جوانان پرافتخار قم در این رشته ورزشی است که با وی به گفت‌وگو پرداخته‌ایم. شنیدن دغدغه‌های یک قهرمان جهان فرصتی بود تا ضمن سرزدن به دنیای افتخارات وی در این ورزش رزمی، مشکلات یک قهرمان در این سطح را نیز بیان کنیم.

فارس: خودتان را معرفی کنید و بفرمایید چند سال هست که ورزش می‌کنید؟

- محمد اسدی امین هستم، حدود 17 سال است که زیر نظر اساتید مختلف در رشته کیوکوشین مشغول به فعالیت هستم و عمده کار حرفه‌ای خودم را زیر نظر استاد رستمی‌زاده از سال 89 به شاگردی و کسب مهارت از این استاد پرداختم. از سال 90 هم به طور متداوم در مسابقات مختلف کشوری و بین‌المللی همچون مسابقات انتخابی تیم ملی، انتخابی سبکی، مسابقات قهرمانی کشور شرکت کردم.

فارس: از فعالیت حرفه‌ای و این‌که چند مدال بین‌المللی دارید هم توضیح بدهید؟

- در سال 94 در مسابقات برون‌مرزی موفق به کسب اولین قهرمانی اروپا در کشور بلغارستان با کسب مدال طلا شدم و در سال 96 هم در مسابقات قهرمانی جهان در کشور رومانی به مقام سوم و در همان سال در مسابقات جهانی اتحادیه کیوکشین جهان در روسیه موقف به کسب مدال برنز شدم.

همچنین در سال 97  در مسابقات قهرمانی جهان و در کشور قزاقستان با کسب مدال برنز به مقام سوم جهان دست یافتم، در سال 2019 نایب‌قهرمان مسابقات جهانی اتحادیه کیوکوشین در کشور قزاقستان شدم و در همان سال در ایران بنا به دعوت از لیگ حرفه‌ای کیوکوشین WFKO  برای کسب کمربند طلایی در تک بازی  موفق به کسب این کمربند شدم و در سال 2021 در مسابقات قهرمانی جهانی در کشور لهستان موفق به کسب مدال طلا این رقابت‌ها شدم.

در سال 2022 مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیای اتحادیه جهانی کیوکوشین را کسب کردم. در کل حدود 10 سال است که زیر نظر استاد رستمی‌زاده مشغول به فعالیت حرفه‌ای هستم و دارای 5 مدال جهانی، 2 قهرمانی آسیا، 1 قهرمانی اروپا، بیش از 25 قهرمانی تورنمنت‌های بین‌المللی و بیش از 100 قهرمانی مسابقات داخلی هستم.

فارس: در حال حاضر چه جایگاهی را در رنکینگ جهانی در اختیار دارید؟

- در سال 2017 اولین رنکینگ‌دار ایران در کیوکشین با رنکینگ 12 شدم و در سال 2019 بنا به کسب نایب‌قهرمانی مسابقات جهانی به رنکینگ 7 دنیا و در سال 2021 با کسب مدال طلا مسابقات قهرمانی جهان موفق به کسب رنکینگ سوم جهان شدم.

فارس: در حال حاضر به جز ورزش قهرمانی مشغول چه کاری هستید و درآمدتان از چیست؟

- در حال حاضر مشغول مربی‌گری تخصصی در زمینه بدن‌سازی و تمرینات آمادگی جسمانی در رشته‌های ورزشی مختلف نظیر کشتی، بوکس، هنرهای رزمی و دیگر رشته‌ها هستم.

فارس: مهم‌ترین دغدغه شما به‌عنوان یک قهرمان جهان چیست؟

- از مهم‌ترین دغدغه‌ها می‌توانم به عدم توجه به این ورزشی اشاره کنم زیرا اگر توجه ویژه‌ای به این رشته ورزشی شود می‌توان در گسترش و پیشرفت این رشته و همچنین آینده‌دار شدن این رشته برای جوانانی که قرار است پا جا پای ما بگذارند و در این رشته کسب افتخار کنند، بشود.

دغدغه دیگر هم می‌توانم به مسائل مالی اشاره کنم که من به‌عنوان یک قهرمان جهان هیچ ثبات مالی و هیچ شغل ثابتی ندارم و اگر این دغدغه من برطرف شود، می‌توانم عناوین بیشتری کسب کنم.

فارس: اگر دوباره امکان انتخاب ورزش قهرمانی را داشتید باز همین رشته را با همین قدرت انتخاب می‌کردید؟

- اگر دوباره امکان انتخاب ورزش قهرمانی را داشتم قطعاً به برنامه‌ای که خداوند در جلوی راه من قرار داده ایمان داشتم و انتخاب می‌کردم که قطعاً همین مسیری است که تا الان در آن حرکت می‌کردم، بوده است.

فارس: چه صحبتی با مسئولین ورزش استان دارید؟

- اگر مسئولین ورزش استان فعالیت ورزشی خود را افزایش بدهند و اطلاعات و امکانات بیشتری در جهت پیشرفت در زمینه ورزش فراهم کنند و ورزشکاران مستعد دیگر رشته‌ها را شناسایی و سرمایه‌گذاری روی این افراد شود حتماً آینده روشنی در انتظار ورزش استان مخصوصاً رشته کاراته است، اگر به کیوکوشین قم توجه بیشتری شود و برنامه‌ریزی مناسبی برای این رشته شود شک نکنید کیوکوشین قم در جهان جایگاه ویژه‌ای کسب خواهد کرد.

فارس: آینده ورزش در استان قم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اگر ورزش قم به همین روال پیش برود و هیچ تغییر نگرشی صورت نگیرد آینده‌ای روشنی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد ولی اگر برنامه‌ریزی اصولی صورت گیرد و حمایت بیشتری از ورزشکاران مستعد نه فقط به صورت حمایت مالی، بلکه حمایت همه جانبه صورت گیرد قطعا شاهد کسب بهترین جایگاه‌ها در ورزش خواهیم بود.

انتهای پیام/78032

منبع: فارس

کلیدواژه: ورزش کاراته قهرمان جهان ورزش قهرمانی مسابقات قهرمانی جهان یک قهرمان جهان موفق به کسب کسب مدال حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۷۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوکسور بیرجندی قهرمان مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی ، محمدطا‌ها دهقانی دولتی در وزن ۵۲ کیلوگرم در دیدار نهایی، با شکست بوکسور استان تهران، اولین مدال طلای بوکس استان در مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور را کسب کرد.


وی در این رقابت‌ها در شب اول با قرعه استراحت روبه‌رو شد در گام‌های بعدی از سد حریفانی از استان‌های اصفهان، گیلان و گلستان گذشت.


این مسابقات پنجم تا دهم اردیبهشت به میزبانی شهرستان ملایر استان همدان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • نمی‌توانیم به قهرمانی آسیا برسیم اما رتبه خودمان را بالا می‌بریم
  • نمی‌توانیم به قهرمانی آسیا برسیم ولی رتبه خودمان را بالا می‌بریم
  • بوکسور بیرجندی قهرمان مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم
  • تبریک رئیسی به‌ مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • دانش آموز پاسارگادی نایب قهرمان مسابقات دومیدانی فارس
  • بنی‌تمیم: اکنون زمان حمایت همه‌جانبه از سه تیم لیگ برتری خوزستان است
  • ورزشکاران پاراکانو در قهرمانی جهان مشخص شدند