Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیژنی با بیان اینکه آمریکایی ها به دنبال بازسازی هستند و این سفر در راستای بازسازی صورت می گیرد، گفت: سفر اضطراری بایدن به منطقه برای بازسازی روابط خود با عربستان و امارات است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد بیژنی، کارشناس ارشد مسائل سیاسی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار هرمز با اشاره به سفر اضطراری بایدن به منطقه اظهار کرد: عربستان، عمارت و برخی دیگر از کشورهای مرتجع منطقه دوستان راهبردی آمریکا محسوب می شوند و کسانی هستند که کاملا در پازل آمریکایی ها بازی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان مطرح کرد: بعد از آن که ترامپ رای ندارد در حالی که عربستان و خود شخص ابن سلمان روی رای او حساب کرده بود؛ هنگامی که این اتفاق نیفتاد ارتباط بین دموکرات ها و عربستان شکر آب شد.

بیژنی افزود: در ماجرای جنگ اوکراین و روسیه هنگامی که خواستند تولید نفت را بیشتر کنند حتی عربستان و امارات نیز به حرف آمریکا گوش ندادند و این یک اتفاق مهم بود.

وی تصریح کرد: ابهت آمریکا در چشم دوستانش هم فرو ریخته است و این تحول مهمی به شمار می رود که آینده را رقم می زند.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی هرمزگان گفت: آمریکایی ها به دنبال بازسازی هستند و این سفر در راستای بازسازی صورت می گیرد و طبیعتا می خواهند اقتصاد جهانی را که به شدت تحت تاثیر جنگ اوکراین و روسیه است راتا حدی مدیریت کنند.

بیژنی ادامه داد: از طرفی گرایش به شرق از طرف اعراب یک مسئله جدی است از طرفی دیگر یکی از شرکای اصلی چین، عربستانی ها هستند که این برای آمریکا به هیچ عنوان مطلوب نیست و طبیعی است که بخواهند با مشوق هایی عربستانی ها را به سمت خود جلب کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۷۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام عربستان به اسرائیل درباره حمله احتمالی به رفح

آفتاب‌‌نیوز :

 شبکه «کان» رژیم صهیونیستی گزارش داد که یک منبع آگاه در دربار پادشاهی عربستان سعودی به این شبکه اعلام کرده ریاض نسبت به انجام هرگونه عملیات نظامی رژیم اشغالگر در رفح به تل‌آویو هشدار داده است.

این منبع آگاه همچنین مدعی شد که ریاض به تل‌آویو اعلام کرده که هرگونه حمله نظامی به رفح، باعث دور شدن عادی‌سازی روابط با عربستان می‌شود.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد ریاض از طریق آمریکایی‌ها پیامی به تل‌آویو ارسال و تاکید کرده است که هرگونه عملیات نظامی در رفح «اشتباه بزرگی» تلقی شده و قرارداد عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو را دور می‌کند.

شبکه کان رژیم صهیونیستی به نقل از این منبع سعودی که نخواست نامش فاش شود، گزارش داد در صورت حمله رژیم صهیونیستی به رفح که ریاض را از توافق دور می‌کند، «عربستان به چشم کشور خائن دیده خواهد شد.»

این منبع تاکید کرد که در صورت عدم تشکیل کشور فلسطین، عربستان نمی‌تواند روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کند و ریاض نمی‌خواهد جایگاهی را که نزد کشور‌های اسلامی دارد، از دست بدهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیام عربستان به اسرائیل درباره حمله احتمالی به رفح
  • پیام عربستان به تل‌آویو درباره حمله به رفح
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!
  • افزایش سرانه فضای ورزشی در شرق تهران
  • (تصاویر) بازسازی صحنه قتل در منطقه‌ای خوش آب و هوا
  • ستاره کره‌ای تاتنهام در راه عربستان؟
  • ستاره کره ای تاتنهام در راه عربستان
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • النصر و رونالدو به دنبال شکست طلسم ۳۴ ساله