Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@10:13:44 GMT

نقشه‌های زباله صفر؛ رویکردی برای کاهش ضایعات

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۷۹۵۴

نقشه‌های زباله صفر؛ رویکردی برای کاهش ضایعات

شهرداری پرجمعیت ‌ترین منطقه "نوا هوتا" کراکوف لهستان برای ترویج هدف "زباله صفر"، نقشه‌ای را تدارک دیده‌است که در آن آدرس و محل تمام فروشگاه‌هایی درج شده است که رویکرد کاهش ضایعات را دنبال می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رعایت اصل "کاهش، استفاده مجدد و بازیافت" برای پیشبرد یک سبک زندگی پایدار، ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند با وجود رویکردهای زندگی مدرن امروزی که پلاستیک بر سایر اقلام دوستدار محیط زیست ارجحیت دارد، پیروی کردن از این اصل، چالش برانگیز است.

از سوی دیگر، برای افرادی که می‌خواهند زندگی "بدون ضایعات" را تجربه کنند، پیدا کردن مکان‌هایی که امکان تعمیر اقلام برای استفاده مجدد وجود داشته باشد یا فروشگاه‌هایی که خرید از آن‌ها با حمل کیسه‌های پلاستیکی همراه نباشد، می‌تواند مشکل باشد. خوشبختانه برای اهالی نوا هوتا، این کار به لطف نقشه جدید مناطق بدون زباله نصب شده در میدان مرکزی شهر، در حال تغییر است.

کسانی که از نوا هوتا، یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق کراکوف، بازدید می‌کنند، نقشه‌هایی را خواهند دید که نقاطی را در مجاورت میدان مرکزی شهر نشان می‌دهند که رویکرد "زباله صفر"در آنجا معمول است. این لیست شامل مغازه‌های فروش مواد غذایی، سبزی‌فروشی‌ها، انواع فروشگاه اقلام اجاره‌ای، تعمیرگاه‌ها و مغازه‌های دست دوم است که همگی آنها در فاصله ۱۰ دقیقه‌ای یکدیگر قرار دارند.

هدف اصلی این پروژه، کاهش تولید زباله‌هایی مانند تورهای پلاستیکی، بسته‌بندی مواد غذایی، فنجان‌های قهوه است که تنها چند دقیقه پس از خرید در سطل زباله قرار می‌گیرند. بنا بر اعلام شهرداری، این اقدام، تلاشی برای مقابله با چالش جهانی مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی از طریق کاهش انتشار CO2 یا مراقبت از منابع محدود است.

روانشناسان بر این باور هستند که با حذف موانع و ایجاد تصویری بصری از یک هدف، تغییر رفتار افراد آسان‌تر می‌شود. بنابراین، دیدن واضح مکان‌های پایدار بر روی نقشه و کشف آسان دسترسی به آن‌ها، مطمئناً به ساکنان نوا هوتا کمک می‌کند تا هر روز انتخاب‌های دوست‌دار محیط‌زیستی داشته باشند.

کد خبر 587566

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ضایعات صفر زباله صفر کراکوف لهستان کراکوف شهرهای جهان بازیافت پلاستیک پلاستیک ضایعات پلاستیکی کیسه های پلاستیکی کاهش انتشار CO2 شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۷۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوهری و نقشه برای دومین ضربه به پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، احمد گوهری که یک فصل و نیم در پرسپولیس حضور داشت و با این تیم همه جام‌های داخلی را به‌دست آورد در تابستان ۱۴۰۲ برای انجام بازی بیشتر در لیگ راهی اراک شد.

گوهری که با قراردادی قرضی اردوی پرسپولیس را ترک کرده، در یک فصل سه بار برابر هم‌تیمی‌های سابق خود قرار گرفته است.

او در دو دیدار گذشته نمایش خوبی داشت. گوهری در آزادی با تک گل علی نعمتی مغلوب شد اما در بازی برگشت در اراک با کلین‌شیت خود موجب شکست تلخ پرسپولیس در اولین تجربه سرمربیگری اوسمار شد.

احمد گوهری پیش از بازی با بازیکنان پرسپولیس خوش و بش گرمی داشت و باید دید چه عملکردی در این بازی خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد
  • از نقشه‌های آمریکا با خبر هستیم
  • صدور حکم حبس برای متصدی غیرمجاز جمع‌آوری ضایعات
  • گوهری و نقشه برای دومین ضربه به پرسپولیس
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • باران برای آب بندان روستای مهترکلاته، آورده‌ای جز ضایعات نداشت
  • تجلیل از برترین‌های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • اقدامات شهرهای موفق برای تحقق مفهوم زباله‌صفر