Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@08:08:55 GMT

معرفی بهترین هودهای بازار ایران + راهنمای خرید

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۸۴۶۲

معرفی بهترین هودهای بازار ایران + راهنمای خرید

 

 

هود های آشپزخانه یکی از اجزای ضروری در خانه شما هستند که به تمیز نگه داشتن هوای خانه کمک می کنند. اگر تا به حال پیش آمده فراموش کرده باشید در حال برشته کردن فیله ماهی، فن را روشن کنید، حتما با اهمیت تهویه خوب آشنا هستید. هودها علاوه بر از بین بردن بوهای ناخواسته، رطوبت و چربی و همچنین مونوکسید کربن، دی اکسید نیتروژن و سایر آلاینده هایی را که پخت و پز می تواند در هوا آزاد کند، از بین می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعات نشان داده اند که پخت وپز بدون تهویه مناسب یکی از دلایل کیفیت پایین هوای داخل خانه است که می تواند بر سلامت شما تاثیر منفی بگذارد. این مقاله یک راهنمای مفید است که به شما کمک می کند تا هود مناسب فضای خود را پیدا کنید.

بهترین هودهای بازار ایران

در مقاله قیمت ارزانترین هود از سایت چارسو می‌خوانیم: امروزه انواع هود آشپزخانه با امکانات و قیمت متنوع تولید می‌شوند. ممکن است یک مدل ساده و معمولی مدنظرتان باشد. در این صورت هود ارزان قیمت هم کارتان را راه می‌اندازد. به شرطی که باکیفیت باشد و از برندهای معتبر انتخاب شود.

هود اخوان:

هودهای اخوان از نظر ظاهری انواع مختلفی دارندکه به 4 دسته هود مخفی، هود زیرکابینتی، هود شومینه ای، هود مورب تقسیم می شوند. این هودها اکثرا نمای شیشه ای و استیل دارند و در سه رنگ مشکی، سفید و نقره ای به فروش می رسند. هود زیر کابینتی اخوان ساختاری کاملا متفاوت و مستطیلی دارند و جای کمتری را نسبت به سایر هودهای رایج در بازار اشغال می کند. از ویژگی های هود اخوان کیفیت بدنه، قدرت موتور، قدرت مکش و تولید صدای بسیار کم است.

هود کن:

شرکت کن در تولید هود با کیفیت ایرانی بسیار موفق عمل کرده است. هودکن دارای مدل های جدید و بسیار زیبایی است که علاوه بر ظاهر جذاب، امکانات خوبی دارد و به طور کلی به 5 دسته، هود شومینه ای، هود مورب، هود جزیره ای، هود توکار و هود آسانسوری تقسیم می شود. از امتیازات مهم هود های کن این است که معمولا دارای فن فلزی یا پلاستیکی هستند که مسلما فن های فلزی ماندگاری و طول عمر بیشتری دارند.

هود استیل البرز:

هودهای استیل البرز در 4 دسته تولید می شوند: مورب، مخفی، شومینه ای و تخت. این برند هود به طور کامل اجاق گاز مورد استفاده در آشپزخانه را پوشش می دهد و به راحتی با آن هماهنگ می شود. یکی از ویژگی های مهم این هود، وجود فیلترهای سه لایه آلومینیومی در آن ها است. قدرت هودهای استیل البرز  نیز بسته به نوع و مدل آن ها متفاوت است. قدرت این برند هود براساس فوت مکعب در دقیقه اندازه گیری می شود. قدرت مکش این هودها بین 300 تا 900 متر مکعب است. موتور موجود در این نوع هودها طوریست که باعث کاهش مصرف انرژی آن شده است.

هود بیمکث:

یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان هود شرکت بیمکث است، با تجربه ای بیش از 30 سال. هودهای مورب بیمکث دارای موتور پرقدرت سوپر سایلنت است و از نظر ظاهری زیبایی بیشتری دارد. هودهای بیمکث دارای موتور پرقدرت توربو 4 دور است. این هود در دور 1 با صدای 52 دسی بل کمترین میزان صدا را دارد و با بالا رفتن دور موتور صدای آن کمی افزایش پیدا می کند و در دور 4 صدای آن به 68 دسی بل می رسد. قابلیت نصب فیلتر کربنی دارد. از لامپ های کم مصرفSMDیا  LED که نور خوبی دارند استفاده کرده است.

هود درخشان:

شرکت درخشان هم به عنوان یکی از شرکت هایی است که محصولات اقتصادی و با کیفیت را به مشتریان ارائه می دهد و محصولات خود را به کیفیت جهانی رسانده است. از مشخصات، هود مخفی و شومینه ای درخشان دارای مشخصات: موتور تمام فلزی، چراغSMD و LED، سنسور دما و بو، کلید لمسی همرا با ریموت کنترل، قدرت مکش 850 متر مکعب، میزان صدا 59 دسی بل است.

راهنمای خرید هود انتخاب نوع نصب:

در قدم اول باید نوع هود مورد نظر راکه مناسب آشپزخانه شما است را انتخاب کنید و این انتخاب می تواند براساس میزان آشپزی شما و چگونگی ساختار آشپزخانه باشد. اگر بالای اجاق گاز فضای خالی دارید، می توانید از هودهای دودکش دار، دیواری یا جزیره ای انتخاب کنید. اگر اجاق گاز زیر کابینت قرار دارد، باید از هودهای زیرکابینتی استفاده کنید. نصب هودهای زیرکابینتی آسان تر است چون اکثر آن ها برای خارج کردن هوا به دودکش نیاز ندارند.

انتخاب رنگ و ظاهر:

هودها در رنگهای متنوعی عرضه می شوند. روکش های فلزی محبوب عبارتند از : برس خورده، جلا داده شده، عتیقه و چکش. رنگ های پرطرفدار شامل سفید و سیاه کلاسیک و همچنین رنگ های دراماتیک مانند قرمز، آبی، زرد یا فیروزه ای هستند. هودهای رنگی از مواد مختلفی از جمله فولاد ضد زنگ، مس، برنز، نیکل نقره، روی، شیشه سکوریت شده، چوب، آلومینیوم، برنج، پلاستیک های مقاوم در برار حرارت و غیره ساخته می شوند. این ها در ظاهر هود هم تاثیر دارد و می توانید با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید.

انتخاب برند:

در انتخاب برند باید قیمت هود و بودجه ای که می خواهید پرداخت کنید را در نظر بگیرید و ممکن است ازیک هود خاص در یک برند خوشتان بیاید، پس در این جا باید سلیقه خود در انتخاب برند را دخیل کنید. هر کدام از برندها آپشن هایی دارند که در انتخاب شما از آن برند می تواند تاثیر بگذارد.

توجه به قیمت:

قیمت یک هود رنج بسیار متفاوت است و این بستگی به عوامل زیادی دارد، از جمله: نوع نصب، برندها، آپشن ها و غیره. مقرون به صرفه ترین نوع هود، هود زیرکابینتی است. هودهای دیواری و جزیره ای گرانتر هستند.

توجه به ویژگی های هود:

توجه به عرض و ارتفاع هود مهم است. هود شما باید از اجاق گاز بنا به یک قاعده کلی 1.5 برابر بزرگ تر باشد. و از ویژگی های یک هود که باید به آن توجه کرد، چراغ هود است. دیگر ویژگی، تمیز کردن است، فیلترها باید به راحتی در دسترس باشند. دکمه تاخیر با عملکرد توقف خودکار مفید است. داشتن هشدار فیلتر بسیار مطلوب است.

خرید هود پرقدرت:

حداکثر قدرت 650 متر مکعب در ساعت یک قدرت استاندارد بخصوص برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی است. سازندگان ممکن است سعی در تقویت قدرت هود بیش از حد استاندارد داشته باشند، اما ممکن است فقط برای چند دقیقه فعال شود، که طی آن تا 100 متر مکعب هوای اضافی استخراج می کند.

سر و صدای هود:

میزان سر و صدای هود شما یک عامل تعیین کننده برای انتخاب است. در هودهایی که به عنوان بی صدا شناخته می شوند، 30 دسی بل در حداکثر زمان ساطح می کنند و پر سر و صداترین هودها نیز 70 دسی بل.

کلام آخر

هود یک لوازم خانگی ضروری است. آشپزخانه جایی است که جادو اتفاق می افتد. آشپزخانه جایی است که خانواده و دوستان شما بهترین دست پخت های شما را می‌چشند. انتخاب هود مناسب به شما این امکان را می دهد که هودی داشته باشید که بی سر و صدا عمل کند. با بودن طراحی دقیق در هود، مطمئن می شوید که هود به ارزش خانه شما می پردازد. و در نهایت عملکرد باکیفیت طلایی خواهد بود در حالی که شما درحال خلق شاهکار آشپزی خود هستید.

منبع: فردا

کلیدواژه: هود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۸۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام رشته‌محل‌های جدید آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳

طلاعیه اعلام رشته‌محل‌های جدید، تغییر ظرفیت و یا حذف برخی رشته‌محل‌ها در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رشته‌محل‌های جدید، تغییر ظرفیت و یا حذف برخی رشته‌محل‌ها در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ با اطلاعیه‌ای اعلام شد.

پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ و اطلاعیه‌های تاریخ ۲ و ۵ و ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ضمن اعلام رشته‌محل‌های جدید، تغییر ظرفیت و یا حذف برخی رشته‌محل‌ها به شرح فایل پیوست مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اطلاعیه‌های اصلاحی آن، به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌رساند به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ (۱۴۰۳/۰۲/۱۰) برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا پایان روز چهارشنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ نسبت به ویرایش و ثبت رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

لذا داوطلبان، ضرورت دارد پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته، اطلاعیه‌های مذکور و این اطلاعیه، در صورت نیاز در مهلت در نظر گرفته شده مذکور به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به بروزرسانی فهرست رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲، نسبت به ویرایش فهرست رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند. 

برای مشاهده سری چهارم اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری ۱۴۰۳ اینجا را کلیک کنید

دیگر خبرها

  • راهنمای انتخابی هوشمندانه در خرید چیلر تراکمی
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • ویژگی‌ بهترین ردیاب‌های خودروی ایرانی که باید بدانید
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • اعلام رشته‌محل‌های جدید آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳
  • اصلاحات جدید دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری اعلام شد
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • «احمدعباسی» آقای گل جام ملت‌ها شد
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504