Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ نشست تخصصی «دولت هوشمند؛ ابعاد و چالش ها» با حضور متخصصین و پژوهشگران حوزه فاوا، همزمان به دو صورت حضوری و برخط در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

دکتر رضوی زاده در ابتدای این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری نشست‌های علمی - تخصصی، اظهار کرد: در راستای ارتقاء جایگاه پژوهشگاه به عنوان دید‌ه‌بان در حوزه فاوا و بازوی مشاور وزارت ارتباطات، برنامه‌های متعددی را در دست اجرا داریم و یکی از این برنامه‌ها، برگزاری نشست‌های عملی تخصصی است که از این پس به طور منظم و مداوم برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد که موضوعات این نشست ها، با توجه به الویت های وزارت ارتباطات، نیازهای بخش فاوای کشور و پیشرفت های جهانی در این حوزه تعیین خواهد شد که موضوعاتی نظیر شبکه ملی اطلاعات و دولت هوشمند در صدر این اولویت ها قرار دارند.

رضوی زاده گفت: در این سری از نشست‌های تخصصی تلاش می شود که از تمام ظرفیت ها و دانش موجود در بین پژوهشگران پژوهشگاه، نخبگان، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها، پژوهشگران مراکز علمی و تحقیقاتی، متخصصان بخش خصوصی و همچنین مدیران و کارشناسان دستگاه های زیرمجموعه وزارت ارتباطات، استفاده شود.

بر اساس این گزارش در اولین جلسه از این سری نشست ها که به مبحث دولت هوشمند اختصاص یافت، در ابتدا دکتر نسرین دسترنج، استادیار و مدیر گروه خدمات و محتوای الکترونیکی پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه، با ارائه نتایج مطالعات پژوهشی انجام شده در پژوهشگاه، ضرورت تغییر پارادایم از دولت الکترونیک به دولت دیجیتال و اثرگذاری آن بر مفاهیمی مانند: بازآفرینی روابط بین دولت‌ها و مردم، گسترش میزان مشارکت ذینفعان، شهروندان توانمندتر، افزایش مسئولیت پذیری در بخش دولتی و راه‌های جدید برای ایجاد هوشمندی جمعی را بیان کرد. سپس در بخش دوم نشست، دکتر احسان کشتکاری، عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران و دکتر حامد منکرسی، معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان مذکور، درخصوص چالش‌ها، اقدامات و برنامه‌های اجرایی با توجه به مأموریت‌های سازمان فناوری اطلاعات به سخنرانی پرداختند. همچنین در بخش پایانی، سخنرانان نشست به پرسش‌های مطروحه از سوی شرکت‌کنندگان پاسخ دادند.

شایان ذکر است در کنار برگزاری این نشست به صورت حضوری، بیش از ۵۰ نفر از متخصصان، پژوهشگران و علاقمندان بخش نیز به صورت برخط در جلسه حضور داشتند.

با اعلام روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، سلسله نشست‌های علمی - تخصصی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از این پس به صورت مستمر و منظم برگزار و از طریق وب سایت و سایر کانال های ارتباطی پژوهشگاه، اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات آی سی تی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نشست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۸۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران گفت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های آنها نبوده است.

وی افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند و یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: برای نمونه یک عضو هیات علمی باید نظم کلاس، اداری و حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، چنانچه یک عضو هیات علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود.

زلفی‌گل عنوان کرد: به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیات‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

وزیر علوم ابراز کرد: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند و بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند، خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴ و نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج از برنامه‌های این سفر است.

همچنین نشست آمایش آموزش عالی با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه‌ها، نشست با اعضای هیات علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه