Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بازار سرمایه، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بحث تامین مالی در حوزه توسعه شهری تا کنون به اوراق مشارکت محدود بوده، اظهار کرد: اوراق مشارکت با توجه به میزان درآمد حاصله و سررسید اوراق که معمولاً با بهره‌برداری پروژه یکسان نیست به تنهایی پاسخگوی نیازهای مالی شهرداری‌ها نیستند در نتیجه باید راهکارهای دیگری برای تأمین مالی و نقدینگی مورد نیاز مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید عشقی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری که به‌تازگی میان سازمان بورس و اوراق بهادار و شهرداری تهران در ارتباط با تامین مالی در حوزه توسعه شهری منعقد شد، گفت: در این تفاهم‌نامه مباحث جدیدی مطرح شد و امید می‌رود موضوعات مطرح شده در حوزه طراحی، تدوین و راه‌اندازی ابزارهای مالی به‌منظور تأمین مالی پروژه‌های شهرداری اجرایی شوند.

او با بیان اینکه در این تفاهم‌نامه به روش‌های ترکیبی در ارتباط با تامین مالی پروژه‌های شهری اشاره شده است، توضیح داد: بسته به نوع پروژه‌ها ممکن است در بخشی از تامین مالی از اوراق صکوک بهره برده شود و در بخش دیگری ممکن است از ظرفیت صندوق‌های املاک و مستغلات استفاده شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار فروش دارایی‌های با ارزش را به دلیل نیاز به نقدینگی یکی از معضلات در حوزه شهری برشمرد و عنوان کرد: این اقدام به بی‌بهره شدن از جریانات نقدی آتی آن دارایی می‌انجامد و بی بهره شدن از افزایش قیمت آن دارایی نیز معضل دومی است که از فروش دارایی حاصل می‌شود. در حالی که بهره بردن از صندوق املاک و مستغلات راه حلی برای برون رفت از این معضلات است.

او ادامه داد: موضوع بهره‌برداری از دارایی‌های ارزشمند تاسیس‌کننده صندوق املاک و مستغلات در این نوع از صندوق‌ها مطرح است. به بیانی دیگر، برای نمونه، دارنده یک ساختمان تجاری برای تامین نقدینگی خود نیاز به فروش دارایی خود در قالب زمین یا مستغلات ندارد. زیرا این امکان فراهم است مالک با فروش ۲۰ یا ۳۰ درصدی یک ساختمان در قالب یونیت‌های سرمایه‌گذاری منابع و نقدینگی لازم را کسب کند و از آنجایی که بخشی از این املاک نزد مالک باقی می‌ماند، نقدشوندگی مالک به دلیل ماهیت فروش در قالب صندوق حفظ می‌شود.

عشقی موضوع تجدید ارزیابی ناخودآگاه این دارایی را نکته مهم دیگر در صندوق املاک و مستغلات برشمرد و تصریح کرد: تبدیل شدن یک دارایی به یونیت‌های سرمایه‌گذاری سبب به‌روز شدن آن دارایی بر اساس مکانیزم‌های صندوق می‌شود؛ به بیانی دیگر، بر اساس مکانیزم صندوق در دوره‌های مشخصی قیمت این صندوق به‌روز می‌شود و بنابراین، فرد دارنده یک دارایی همیشه به‌روز در صورت‌های مالی خود با ظرفیت نقدشوندگی مناسب با قابلیت نقد کردن بخشی از آن است.

این مقام ارشد در سازمان بورس با بیان اینکه در مبحث بودجه نیز برخی اوراق را می‌توان طراحی و منتشر کرد، گفت: شهرداری‌ها در موضوع بودجه خود نیز می‌توانند از برخی اوراق منتفع شوند و سازمان بورس نیز در این زمینه نهایت همکاری را خواهد داشت. بنابراین، امضای تعهدنامه میان سازمان بورس و شهرداری تهران، فصل جدیدی را در بازار سرمایه آغاز می‌کند که به تأمین مالی شهرداری کمک خواهد کرد.

کد خبر 5536402

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بورس و اوراق بهادار مجید عشقی صندوق املاک و مستغلات تامین مالی بازار سهام وزارت نیرو دولت سیزدهم بورس بورس انرژی سازمان امور مالیاتی وزارت راه و شهرسازی مالیات بانک مرکزی نهضت ملی مسکن طرح نهضت ملی مسکن امید قالیباف بورس کالا مرکز مدیریت راه های کشور املاک و مستغلات سازمان بورس تأمین مالی تامین مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۸۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین مقیسه - مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اظهار کرد: به پیشنهاد هیئت مدیره و تصویب مجمع عمومی، سقف ضمانت‌نامه‌های اعتباری از ۵ به ۱۰ میلیارد تومان و سقف انواع ضمانت‌نامه‌های غیراعتباری (پیمانکاری -قراردادی) از ۱۰ به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک همچنین گفت: ضمانت‌نامه اعتباری، برای پوشش ریسک عدم بازپرداخت تسهیلات اعطایی به ‌نفع بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و همچنین تضمین تامین مالی از طریق سکوهای تامین مالی جمعی و سکوهای تامین مالی زنجیره تامین با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد صادر می‌شود. درصد پوشش این نوع ضمانت‌نامه ۱۰۰ درصد اصل و سود تسهیلات سرمایه در گردش، ایجادی و توسعه‌ای را شامل خواهد شد.

مقیسه با بیان اینکه صندوق با صدور انواع ضمانت‌نامه غیراعتباری به‌نفع کارفرما، تسهیل‌گر اجرای قراردادهای واحدهای تولیدی مشمول تعریف صنایع کوچک است، اظهار کرد: ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه، پیش‌پرداخت و حسن انجام کار را می‌توان مهم‌ترین ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری دانست که در صندوق بدون دریافت ودیعه نقدی و با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد، به درخواست واحدهای تولید کوچک و به نفع کارفرمایان صادر می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • صندوق ‏توسعه ملی برای رفع عقب‌ماندگی در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر پیشگام می‌شود
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • مولدسازی دارایی‌های دولت فرصتی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دستگاه‌ها است
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
  • افزایش ۲ برابری ضمانت‌نامه‌های اعتباری و غیراعتباری صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • در راستای جهش تولید؛ افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌ها