Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@04:17:07 GMT

کوبا دخالت آمریکا در امور داخلی خود را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۸۵۳۴

کوبا دخالت آمریکا در امور داخلی خود را محکوم کرد

دولت کوبا دخالت آمریکا در سالگرد اعتراضات ضد دولتی در این کشور را محکوم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزیر امور خارجه کوبا در بیانیه‌ای، دخالت آمریکا در سالگرد اعتراضات ضد دولتی در این کشور را محکوم کرد.

در این بیانیه که در نخستین سالگرد اعتراضات ضد دولتی در این کشور منتشر شده، کوبا، آمریکا را متهم  به دخالت در تلاش های معترضان برای براندازی حکومت قانونی هاوانا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه پس از آن منتشر شد که دولت بایدن شجاعت معترضان کوبایی را که سال گذشته به خیابان ها آمده و علیه نقض حقوق بشر و آزادی های اولیه فریاد اعتراض سر دادند، تحسین و ستایش کرد.

در بیانیه وزارت خارجه کوبا آمده است: آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اظهار کرده نسبت به مردم کوبا که عزمی راسخ و شکست ناپذیر در مواجهه با ظلم و فساد داشتند ادای احترام می کند. مردم آمریکا حضور ده‌ها هزار نفری مردم کوبا در 11 جولای 2021 در خیابان ها و اعتراض به نقض حقوق بشر، آزادی های اولیه و زندگی بهتر را تحسین می کنند. ما در کنار شما ایستاده ایم و محکومیت صدها معترض دستگیر شده را نیز محکوم می کنیم.

پس از انتشار این مطلب از سوی وزارت خارجه آمریکا، «برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا اظهار کرد هاوانا اظهارات بلینکن را رد کرده و دخالت مستقیم واشنگتن در تلاش ها برای براندازی حکومت قانونی کوبا و برهم زدن صلح در این کشور را برخلاف قوانین بین‌المللی دانست.

هاوانا همچنین واشنگتن را متهم به کاشتن بذر نارضایتی در بین مردم کوبا و تحریک اعتراضات و عامل اصلی آسیب به اقتصاد کوبا کرده و علاوه بر این به دهه ها دشمنی آمریکا علیه این کشور اشاره کرده است.  

سازمان عفو بین الملل نیز در بیانیه ای در سالگرد این اعتراضات گفت: در طول این اعتراضات مقامات کوبا بی رحمانه صدها نفر از مردم غیرمسلح را بدون اطلاع دادن به خانوده هایشان دستگیر کرده و روزنامه نگاران مستقل را نیز تحت فشار و مراقبت بسیار زیاد قرار داده و دسترسی به اینترنت را نیز قطع کرده است.

خوآن پاپیر محقق ارشد دیده بان حقوق بشر نیز اظهار کرد سال قبل در چنین روزی هزاران معترض کوبایی برای حقوق و آزادی های خود فریاد اعتراض سر دادند، اما دولت تنها دو گزینه در مقابل آنها قرار داد: زندان یا تبعید. دولت های دیگر در آمریکای لاتین و اروپا باید به سرعت بررسی دقیق موضوع حقوق بشر در این کشور را آغاز کرده و پیش از آنکه تبدیل به بحران جدی تری شود، پاسخی چندگانه به آن بدهند.

سال گذشته و در زمان وقوع اعتراضات در کوبا، «برونو رودریگز» در یک نشست خبری گفت که آمریکا به صورت مستقیم در ناآرامی‌ها و آشوب‌های کوبا دخالت دارد.

رودریگرز افزود: من دولت آمریکا را متهم می کنم به اینکه در حوادث 11 جولای دست دارد و مسئول بزرگ ایجاد ناآرامی‌های کشور است.

وی گفت: کسانی که در حوادث 11 جولای شرکت داشتند، کسانی بودند که آمریکا آنها را مأموران یک کشور خارجی می‌نامد؛ کسانی که از خارج حمایت مالی می‌شوند و دستور می‌گیرند؛ کسانی که با خودروهای دیپلماتیک سفر و با دیپلمات‌های آمریکایی دیدار می‌کنند؛ کسانی که همیشه به نهادها و مراکز دیپلماتیک مراجعه می‌کنند و علیه قانون اساسی کوبا اقدامات تحریک‌آمیز انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۸۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حربه زنگ زده یهودستیزی

پدیده‌ای که پیش از این کمتر شاهد موجی از احساسات نسبت به مردم مظلوم فلسطین و نفرت از اسرائیل و صهیونیسم بودیم.
پدیده‌ای که حتی گفته می‌شود با اعتراضات ضد جنگ مردم آمریکا در دهه ۱۹۷۰ و مخالفت با سیاست‌های ایالات متحده در ویتنام هم قابل مقایسه نیست. از این جهت که این تظاهرات و اعتراضات از دانشگاه‌های آمریکا شروع شده است.

این نشان می‌دهد که جامعه نخبگی کشور‌های غربی نه از زاویه دینی و تفکیک اسلام و مسیحیت بلکه از زاویه عدالت خواهی و انسانیت موجی از اعتراضات و نارضایتی از سیاست‌های دولت‌های غربی بخصوص آمریکا در پشتیبانی همه جانبه از رژیم صهیونیستی براه انداختند.

نکته قابل تامل اینکه بار دیگر هم مقامات آمریکایی و هم سیاستمداران اسرائیلی تلاش می‌کنند از ابزار یهودستیزی برای توجیه سرکوب این اعتراضات استفاده می‌کنند. ابزاری که به نظر می‌رسد کاربرد خود را از دست داده است.

پیش از این هر گونه اعتراضی که نسبت به سیاست رژیم صهیونیستی چه در اروپا و چه در آمریکا صورت می‌گرفت همواره با انگ یهودستیزی با آن برخورد می‌شد. 

در شروع حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در آبان ماه سال گذشته ما شاهد چنین موجی از اعتراضات در سطح کمتری بودیم، اما دولت‌های غربی سعی کردند با توجیه یهودستیزی، اعتراضات را سرکوب و عملا با عنوان یک اقدام مجرمانه با آن برخورد کنند. حتی در آمریکا، روسای چند دانشگاه را بخاطر ابراز همدردی با مردم فلسطین مجبور به استعفا و کناره گیری کردند.

اما در حال حاضر این سطح گسترده از اعتراضات و ابزار تنفر نسبت به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به جایی رسیده که دیگر این ابزار مظلوم نمایی اسرائیلی‌ها کاربرد خود را از دست داده و سیاست‌های دولت‌های اروپایی به اسم مقابله به یهود ستیزی در توجیه حمایت هایشان از رژیم صهیونیستی دیگر اثری ندارد و بعید به نظر می‌رسد که کنگره آمریکا و حامیان اسرائیل در ایالات متحده بتوانند با احضار روسای دانشگاه‌ها آن‌ها را نسبت به جنبش دانشجویی که در حمایت از مردم غزه براه افتاده است مورد توبیخ و سرزنش قرار بدهند.

چرا که در شرایط کنونی ما شاهد سطح گسترده‌ای از اعتراضات هستیم که از علاوه بر آمریکا به کشور‌های اروپایی هم رسیده است و تداوم این اعتراضات و نارضایتی‌ها قطعا می‌تواند بخش‌های دیگری از جوامع اروپا و آمریکا را در بگیرد.

دیگر خبرها

  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • جنبش دانشجویی، سازمان استکباری آمریکایی-صهیونیستی را به هم ریخت
  • افکار عمومی آمریکا نمی‌تواند نسبت به جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا +فیلم
  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • تجمع دانشگاهیان کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی
  • دانشگاهیان سراسر کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه