Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@03:15:04 GMT

خدمات برش لیزر فلزات در شهرک صنعتی چهاردانگه

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۸۸۳۵

خدمات برش لیزر فلزات در شهرک صنعتی چهاردانگه

همان‌طور که می‌دانید، در ساخت سازه و صنعت‌های مختلف، از فلز به عنوان یک متریال اصلی یاد می‌شود، حالا برای استفاده از فلز در این صنعت‌ها، نیاز دارند تا فلز را فرم بدهند و یا اندازه آنها را تغییر دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از پارسیان لیزر، بهترین روش برای برش، فرم دادن، تغییر اندازه، حکاکی و ... در فلزات، استفاده از روش برش لیزری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته روشهای سنتی به مانند تراشکاری وجود دارد؛ ولی هم هزینه زیادی برای شما دارد و هم اینکه کیفیت آن، مورد قبول شما نیست. شهرک صنعتی چهاردانگه یکی از پیشگامان این صنعت است که خدماتی هم‌چون برش لیزر فلزات چهاردانگه ، برش لیزر استیل و برش استیل آهن را ارائه می‌دهد.

در ادامه ما قصد داریم تا شما را با خدمات برش لیزر فلزات در شهرک صنعتی چهاردانگه آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

برش لیزر فلزات

همان‌طور که می‌دانید، اگر لازم باشد تا از فلز استفاده کنید، نیاز دارید تا اندازه و فرم آنها را تغییر دهید. روش‌های زیاد و مختلفی برای فرم دادن به فلز وجود دارد.

ولی اکثر آن‌ها به دلیل مشکلات مختلفی که داشتند، دیگر قابل استفاده نیستند و منسوخ شدند. یکی از این مشکلات، هزینه بسیار بالایی بود که باید برای آن پرداخت می‌کردید و در قبال آن، کار با کیفیتی دریافت نمی‌شد.

ولی داستان بعد از برش لیزر فلزات عوض شد، برش لیزری یکی از روش‌های نوین برای فرم دادن به اشیاء فلزی و غیرفلزی است که می‌تواند درخواست شما را در سریع‌ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت، تحویل دهد.

در این تکنولوژی برش لیزر فلزات که لیزر کات هم به آن می‌گویند، فلزات به کمک گرما و همچنین فشاری که توسط پرتو ثابت نور ایجاد می‌شود، برش داده می‌شود.

البته کل مصرف برش لیزی فلزات در بحث فرم دادن و تغییر اندازه فلز خلاصه نمی‌شود، مثلا از این دستگاه برای حکاکی، سوراخ کاری فلزات هم استفاده می‌شود.
 

انواع برش لیزر فلزات

هر لیزری، طول موج خاص خودش دارد و هر کدام از این طول موج‌ها، برای کارهای خاصی استفاده می‌شوند، در کل سه نوع لیزر با نام‌های لیزر گازی یا CO۲، لیزر Nd:YAG و لیزر فیبر داریم که در ادامه به معرفی همه آنها می‌پردازیم:

معرفی لیزر CO۲

همان‌طور که در بالا هم گفتیم، لیزرهای CO۲ را با نام لیزر گازی هم می‌شناسند؛ به این دلیل که جریان الکتریسته با مخلوط گاز از یک لوله عبور می‌کند که در نهایت باعث ایجاد پرتوهای نور و برش فلزات می‌شود.

در لیزر co۲ از ترکیب گازهای هیدروژن، هلیون، نیتروژن، دی اکسیدکربن استفاده می‌شود و برای همین از کلمه "مخلوط گاز" استفاده کردیم.

قدرت لیزرهای co۲ از ۲۵ وات شروع و تا ۱۰۰ ولت ادامه دارد و طول موجی ۱۰.۶ میکرومتر را دارد.

از برش لیزری CO۲ برای برش ورق‌های آلومینیومی و برخی فلزات استفاده می‌شود، ولی بیشتر برای برش اجسام غیرفلزی به مانند کاغذ و یا پلاستیک توصیه می‌شود.
 

لیزرهای Nd:YAG

دستگاه‌های لیزر Nd:YAG در بین بقیه لیزرها، قیمت بیشتری دارند که به خاطر تفاوت قدرتی که در این دستگاه‌ها پیدا می‌شود.

طول موج لیزر Nd:YAG برابر با ۱.۰۶۴ میکرومتر است و اکثرا هم برای کاربردهای پزشکی و نظامی از آن استفاده می‌کنند؛عمر این دستگاه‌ها هم ۸۰۰۰ الی ۱۵۰۰۰ ساعت تخمین زده می‌شود که نسبت به قیمتی که دارد، به صرفه است.

برخلاف لیزر CO۲ پیشنهاد می‌شود که از این لیزر Nd:YAG برای برش لیزر فلزی استفاده کنند.

لیزر فیبر

لیزر فیبر هم به مانند لیزر Nd:YAG دارای طول موج ۱.۰۶۴ میکرومتر است و همچنین تخمین زده شده که عمر لیزر فیبر، چیزی حدود ۲۵۰۰۰ ساعت است که اگر قرار باشد با بقیه انواع لیزر مقایسه کنیم، عمر بهینه بیشتری دارد.

از لیزر فیبر برای برش لیزر آهن و برش لیزر استیل استفاده می‌شود و همچنین می‌توانید با کمک این لیزر برای علامت‌گذاری فلزات و اجسام دیگر استفاده کنید.

برش لیزر آهن
 

برش لیزر آهن هم یکی از خدمات شهرک صنعتی چهاردانگه است که می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، درخواست شما را بالاترین کیفیت ارائه دهد؛ برای برش لیزر آهن از لیزر فیبر استفاده می‌شود؛ به این شکل که پرتویی از نور را با شدت بسیار بالا به سمت سطح آهن پرتاب می‌کند و با کمک گازهایی مثل اکسیژن و نیتروژن، آهن را حالت می‌دهند.

بگذارید با مثال برای شما توضیح دهیم تا کامل متوجه طریقه عملکرد و قدرت برش لیزر آهن در چهاردانگه شوید:

حتما در دوران کودکی، شما اشعه خورشید را به کمک یک ذره بین و یا شیشه روی یک برگ خشک انداختید تا آن را آتش بزنید؛ شما باید نور خورشید را بر یک نقطه‌ای متمرکز کنید تا چگالی گرما در آن نقطه افزایش پیدا کند. حالا همین کار را پرتور نوری به قدرت ۶ کیلووات در یک نقطه، در نظر بگیرید!

از برش لیزری فلزات برای مصارفی مثل قطعات صنعتی، در آهنی، آسانسور، ابزار تبلیغات و ... استفاده می‌شود.

فواید استفاده از برش لیزر آهن چیست؟

قابلیت پیاده سازی طرح و ابعاد مختلف

دقت بالا

سرعت بالا

قیمت به صرفه نسبت به روشهای سنتی

مشاهده کیفیت در لبه برش

به حداقل رساندن پرتی

ساختار فلز تغییر نمی‌کند

در روش لیزری، آهن به دلیل قرار گرفتن در حرارت، تاب بر نمی‌دارد.

برش لیزر استیل

استیل هم به مانند آهن، یک آلیاژی است که در انواع صنایع مختلف از آن استفاده می‌شود؛ طول عمر و مقاومت استیل، به نسبت بقیه فلزات، بالاتر و بیشتر است و در برابر حرارت و خوردگی هم مقاوم است و همچنین قابلیت جوشکاری را هم دارد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برش لیزری شهرك صنعتي خدمات برش شهرک صنعتی چهاردانگه برش لیزر فلزات استفاده می شود برش لیزر برش لیزری لیزر فیبر لیزر Nd YAG برای برش فرم دادن طول موج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۸۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران درباره جزئیات حادثه آتش‌سوزی درشمس آباد گفت: در ساعت ۱۳:۵۷ ظهر امروز در پی تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران یک مورد حادثه آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس‌آباد در اتوبان قم اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه این منطقه خارج از محدوده فعالیت آتش‌نشانی شهرداری تهران است، ادامه داد: با توجه به حجم تماس‌های شهروندان همکاران ما در ستاد فرماندهی با استعلام از محل و درخواست کمک از سوی آن‌ها یک ایستگاه کمکی به همراه خودرو‌های پشتیبانی به محل حادثه اعزام شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: عوامل آتش‌نشانی شهرک صنعتی شمس آباد و باقرشهر در محل حضور داشتند. آتش‌نشانان تهران در محل حادثه مشاهده می‌کنند در یک کارخانه بزرگ مسقف به وسعت دو هزار متر که محل تولید مبلمان‌های پلیمری بوده، بسیار قابل اشتعال است. حدود ۷۰ درصد محل کاملا شعله‌ور بود و سقف‌ها تخریب شده بود.

ملکی تصریح کرد: به گفته افرادی که در محل حضور داشتند، ظروف رنگ و تینر و رزین و مواد اولیه در حجم زیاد در این کارگاه وجود داشت و در مجاورت آن یک کارگاه مواد پتروشیمی نیز وجود داشت که آتش‌نشانان با تعامل ایجاد شده بین آتش‌نشان‌های مراکز مختلف به سرعت وارد عمل شده و در حال حاضر بخش زیادی از آتش خاموش شده، اما همچنان خاموش کردن آتش ادامه دارد و با توجه به تخریب سقف‌ها کار خاموش کردن آتش و لکه‌گیری کمی زمانبر خواهد بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران افزود: اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است