Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد فیضی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این مسابقات رالی خانوادگی به منظور ایجاد نشاط و شادی در بین خانواده‌ها و افزایش سطح آگاهی قشموندان و گردشگران ورودی با قوانین راهنمایی و رانندگی در جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب برگزار می شود.

وی ادامه داد: مکان شروع نخستین مسابقه رالی خانوادگی در نگین خلیج فارس ساعت ۱۰ صبح روز جمعه (۲۴ تیر ۱۴۰۱) از مقابل سینما دریا در ساحل جنوبی است که شرکت کنندگان که متشکل از یک نفر راننده با گواهینامه رانندگی و یک نفر نقشه خوان هستند بعد از طی کردن حدود ۹۰ کیلومتر طبق نقشه اعلامی به نقطه پایان این مسابقه رالی خواهند رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی منطقه آزاد قشم توضیح داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده مکان شروع دومین مسابقه رالی خانوادگی در سرزمین عجایب هفتگانه نیز ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه (۲۷ تیر ۱۴۰۱) داخل شهر قشم و به شکل معمایی طراحی شده است که شرکت کنندگان طبق نقشه و زمان بندی اعلامی باید نقطه پایان را پیدا و از آن عبور کنند.

فیضی اضافه کرد: داشتن گواهینامه و بیمه نامه معتبر به همراه کارت خودرو از قوانین اولیه حضور در این مسابقات است.

وی با اشاره به اینکه جلسه توجیهی شرکت در این مسابقات نیز روز پنجشنبه (۲۳ تیر ۱۴۰۱) با حضور رانندگان ثبت نامی در محل پیست این مسابقات برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در پایان برگزاری این مسابقات به رسم یادبود به نفرات اول تا سوم جوایزی اهدا خواهد شد.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی منطقه آزاد قشم با بیان اینکه آخرین مهلت ثبت نام برای شرکت در این مسابقات روز پنجشنبه (۲۳ تیر ۱۴۰۱) است، افزود: علاقمند برای هماهنگی و ثبت نام در این مسابقات رالی خانوادگی می توانند با شماره های ۰۹۱۷۱۶۳۱۰۵۸ و ۰۹۳۵۴۰۰۰۰۲۱ تماس بگیرند.

وی اعلام کرد: مسابقه رالی خانواده به دلیل حضور افراد در ماشین شخصی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از نظر شیوع ویروس کرونا کاملا بی‌خطر است و نقش موثری در افزایش نشاط و شادابی میان اقشار مختلف جامعه ایفا خواهد کرد.

قشم این روزها با تخفیف‌های ۳۰ تا ۸۰ درصدی میزبان گردشگران تابستانی است.

جشنواره تابستانی قشم باهدف افزایش ورود گردشگران، ارتقای رونق اقتصادی اماکن اقامتی، بازارها و مجتمع‌های تجاری و حضور علاقه‌مندان حوزه گردشگری جزیره از تاریخ ۱۸ تا ۳۱ تیرماه در حال برگزاری است.

این جشنواره با حمایت و سیاست‌گذاری منطقه آزاد قشم و با همکاری فعالان اقتصادی، مجتمع‌های اقامتی و تجاری جزیره اجرایی شده است.

در مدت برپایی این جشنواره و در بخش خدمات گردشگری به مسافران، تا ۸۰ درصد و در خرید از بازارها و مجتمع‌های تجاری، تا ۳۰ درصد تخفیف داده می‌شود.

برگزاری برنامه‌های مفرحی از قبیل جُنگ‌های شادی، رالی خانواده، نمایشگاه غذاهای محلی، موسیقی محلی و آیین‌های بومی و نظایر آن نیز بخش دیگری از برنامه‌های جشنواره تابستانی قشم است.

به گزارش ایرنا، مردم ایران زمین همه ساله در ایام مختلف با سفر به جزیره قشم به عنوان سرزمین زیبایی‌ها از شگفتی‌های عالم خلقت در قالب سایت‌های مهم گردشگری قشم همچون طولانی ترین غار نمکی جهان، دره ستاره‌ها، دره و تنگه چاهکوه، دره تندیس‌ها، موزه ژئوپارک، چاه‌های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت، جزایر ناز، سواحل زیبا، سایت تخم‌گذاری لاک پشت‌های پوزه عقابی، جنگل‌های دریایی حرا، خلیج دلفین‌های هنگام، غارهای خوربس، بام قشم و دهها پدیده دیگر زمین شناختی دیدن می‌کنند.

ارتباط با مردمان شریف و میهمان دوست جزیره قشم، استفاده از خانه‌های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری، بازدید از موزه لنج سازی گوران، استفاده از سواحل زیبا، خرید از بازارها و مجتمع‌های تجاری، استفاده از مدارس غواصی برای تماشای شگفتی‌های زیبای زیر آب، شنا در سواحل و بهره بردن از ورش‌های مختلف آبی به همراه خرید صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره هم از دیگر امتیازات سفر به این جزیره شگفتی‌ها است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پهل بندرعباس به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های طلایی و نقره ای و غروب منحصر به فرد به عنوان نگین خیج فارس شناخته می شود.  

این جزیره زیبا با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها عید سعید قربان عید سعید غدیرخم سازمان منطقه آزاد قشم جشنواره

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید قربان عید سعید غدیرخم سازمان منطقه آزاد قشم عید سعید قربان عید سعید غدیرخم سازمان منطقه آزاد قشم جشنواره منطقه آزاد قشم رالی خانوادگی مسابقه رالی جزیره قشم تیر ۱۴۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۹۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، شانزدهمین دوره جشنواره استانی طرح قدس دانش‌آموزان و کارکنان مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به میزبانی سمای واحد بندرانزلی برگزار شد.

آیین افتتاح این جشنواره قرآنی با حضور محمود خوشحال معاون امور مدارس استان گیلان، کریم کیاکجوری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی، فرشته گلدوست مدیرکل امور مدارس انزلی و ۱۵۶ دانش‌آموز و کارمند مدارس واحد‌های رشت، لاهیجان، انزلی، آستارا و لنگرود برگزار شد.

در این جشنواره دانش‌آموزان و کارکنان مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در رشته‌های ترتیل، حفظ، نهج‌البلاغه، مداحی و صحیفه سجادیه باهم به رقابت پرداختند و نفرات برتر به مسابقات پهنه شمال کشور راه خواهند یافت.

فیروزه جوانشیر مدیر تعالی تربیتی معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی از طریق مجازی مهمان این جشنواره بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ششمین دوره مسابقات حافظان قرآن استان بوشهر در جزیره شیف برگزار شد
  • معرفی ۱۰۷ برگزیده دومین دوره جشنواره شهید آوینی در شیراز
  • دومین جایزه جوانی جمعیت استان بوشهر برگزار می شود
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • بیست و دومین دوره سیر مطالعاتی بنیاد شهید مطهری برگزار می شود
  • دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود