Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرحسین عسکری گفت: رئیس‌جمهور آمریکا در تلاش است با پیوند معامله اسرائیل و ریاض خود را از فشارهای داخلی موجود در کشورش برهاند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرحسین عسکری دکتری علوم سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار تیتریک، گفت: بایدن از سفر اضطراری به خاورمیانه سه هدف را دنبال می‌ کند که عبارتند از؛ مقابله با چالش محبوبیت داخلی بایدن، مقابله با ایران و محور مقاومت و بحران انرژی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امیرحسین عسکری گفت: بایدن با رای بالایی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ دونالد ترامپ را شکست داد اما پس از آن محبوبیت وی افول قابل توجهی داشته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت بایدن متهم به ناتوانی در حمایت از اسرائیل و مدیریت همه گیری کووید ۱۹ است، افزود: لابی‌های رژیم صهیونیستی در آمریکا هم مسئله عجز رئیس جمهور را تقویت می‌کنند؛ زیرا دولت ترامپ توانسته بود به صورت مستقیم و آشکار از رژیم صهیونیستی حمایت کند و از طریق توافق عادی‌سازی تا حدودی وضعیت این رژیم را در جهان عرب بهبود ببخشد.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: کاهش محبوبیت بایدن موجب شد تا ترامپ پیش‌تر اعلام کند که کمپین انتخاباتی خود را راه اندازی می‌کند چرا که دولت بایدن از نظر محبوبیت در ضعیف‌ترین وضعیت قرار دارد، بنابراین بایدن به دنبال احیاء جایگاه از دست رفته خود در سیاست خارجی است.

دکتری علوم سیاسی با اشاره به اینکه توافق عادی‌سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی در زمان دونالد ترامپ امضا شد، تصریح کرد: بایدن نیازمند تداوم این موضوع بوده و عربستان هم مدعی رهبری جهان عرب است و عادی‌سازی روابط میان این دو می‌تواند دستاورد بزرگی برای بایدن باشد.

عسکری گفت: گرایش عربستان به اسرائیل توسط بایدن امتیاز مثبتی را برای وی در لابی‌ های اسرائیلیِ آمریکا رقم می‌ زند، رئیس جمهور آمریکا در تلاش است با پیوند این معامله خود را از فشارهای داخلی موجود در کشورش برهاند.

وی با اشاره به اینکه بایدن به دنبال احیاء محبوبیت خود برای شرکت در انتخابات آمریکا است تا به سرنوشت دونالد ترامپ تک دوره‌ای دچار نشود، گفت: چالش دیگر بایدن این است جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های خود را در غرب آسیا گسترش می‌دهد.

این کارشناس در ادامه تقویت نیروهای مورد حمایت ایران را زنگ خطری برای منافع آمریکا دانست و افزود: اخیرا سعودی‌ها، اسرائیل و آمریکا موضوع ناتوی عربی را برای مقابله با ایران و نیروهای نیابتی آن در خاورمیانه مطرح کرده‌اند.

عسکری اظهار داشت: اسرائیل علی رغم به کارگیری سیاست‌های مختلف برای مقابله با ایران می‌داند که در جهان اسلام، بدون همکاری با اعراب نمی‌تواند در برابر محور مقاومت قرار بگیرد در نتیجه به دنبال سوءاستفاده از اعراب است.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل به دنبال تشکیل ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران است تا وانمود کند که ایران منافع مشترک آن‌ها با جهان اسلام را تهدید می‌کند، تصریح کرد: کلیدواژه ناتوی عربی همزمان در کاخ سفید، ریاض و تل آویو مطرح شده است.

دکتری علوم سیاسی گفت: جنگ اوکراین باعث شده است تا تأمین انرژی اروپا با مشکل مواجه شود. اروپا با جنگ اوکراین از نظر انرژی به شدت در مضیقه بوده و با تحریم روسیه دست به خود تحریمی زد، در نتیجه با آغاز فصل سرما، بحران انرژی در اروپا می‌تواند چالشی فجیع را رقم بزند.

عسکری افزود: اروپا می‌تواند ۳ منبع انرژی را جایگزین روسیه کند تا بخش کمی از خسارت‌های فصل سرما جبران شود، کردستان عراق، اسرائیل و عربستان می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند و موضوع انرژی هم در ائتلاف قید می‌شود.

وی با بیان این که محور اسرائیل – عربستان می‌تواند یکی از منابع جایگزین انرژی برای اروپا باشد، یکی دیگر از اهداف سفر بایدن به خاورمیانه را حل مسئله بحران انرژی دانست.

    انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۹۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اسرائیل یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رای الیوم، عطوان با اشاره به اینکه عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن اخیرا از مرحله چهارم عملیات از سوی نیروهای مسلح این کشور علیه صهیونیست‌ها خبر داده، نوشت: اجرای مرحله چهارم به منزله حمله به همه کشتی هایی است که عازم بنادر فلسطین اشغالی، فارغ از ملیت و در تمام دریاها از جمله دریای مدیترانه هستند. این اعلام، همسو با توسعه دامنه جنگ از سوی محور مقاومت علیه رژیم اشغالگر در جبهه‌های مختلف صرف نظر از مذاکراتی است که هم اکنون در قاهره برای دستیابی به آتش بس در غزه جریان دارد.

این تحلیلگر ادامه داد: قبل از ورود به جزئیات، باید سئوال مهمی را مطرح کنیم، چرا رژیم اشغالگر به حملات ارتش یمن به کشتی‌های آن در دریای سرخ، خلیج عدن، اقیانوس هند و بندر ام الرشراش (ایلات) در خلیج عقبه واکنشی نشان نمی‌دهد؟ پاسخ روشن است و به رعب و وحشتی مربوط می‌شود که این رژیم در آن به سر می‌برد و از گشودن جبهه با یمن و کشیده شدن آن به جنگ بیم دارد.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی که به همه حمله می‌کند و کشورهای عربی بسیاری را مورد تهاجم قرار داده، یک گلوله هم به سمت یمن از زمان غصب سرزمین فلسطین در حدود ۷۵ سال قبل شلیک نکرده است. اسرائیلی‌ها چه مقامات سیاسی و چه فرماندهان نظامی از سلحشوری، صلابت، بی باکی، شهادت طلبی در راه کشور و کرامت یمنی ها آگاه هستند، آنها در همه نبردهای خود علیه متجاوزان پیروز خارج شده‌اند. یمنی‌ها به اسطوره موشک‌های پاتریوت و مایه مباهات آمریکا پایان دادند و ضعف آن را در قدرت دفاعی برملا کردند.

عطوان با اشاره به عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی و شکست سامانه پدافندی این رژیم در برابر پهپادها و موشک‌های ایران، نوشت: این امر بیانگر اعلام رژیم اشغالگر مبنی بر کنار گذاشتن تمام سامانه های موشکی پاتریوت ظرف دو ماه و به مثابه اذعان علنی به شکست آن در برابر موشک‌ها و پهپادهای ایرانی شرکت کننده در عملیات است.

این تحلیلگر با بیان اینکه حرکت نیروهای مسلح یمن به مرحله چهارم در راستای تشدید عملیات محور مقاومت و در سطح گسترده در همه جبهه‌هاست، افزود: برای اولین بار «سرایا الاشتر» وابسته به مقاومت اسلامی بحرین، حمله پهپادی به شهر «ام الرشراش» انجام داد یا کتائب مقاومت اسلامی عراق تل آویو را چند روز قبل برای اولین بار هدف قرار داد و این پس از حملات آن به پایگاه‌های نظامی اسرائیل در جولان اشغالی و زیرساخت‌ها در بندر حیفا بود.

به نوشته عطوان، همچنین موشک‌های مقاومت لبنان برای اولین بار پس از سالها به شهر عکا رسید و بعید نیست که به زودی به حیفا برسد. شاید سخنرانی روز دوشنبه آتی سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان غافلگیری‌هایی در این زمینه داشته باشد.

وی با اشاره به مذکرات آتش بس در غزه، از اصرار مقاومت بر شروط خود و تن ندادن به فشارهای آمریکا خبر داد و نوشت: اگر توافق نزدیک است، چرا مقامات آمریکایی شروع به برچیدن بندر موقت غزه کرده اند و به قطر برای بستن دفاتر حماس در دوحه و بیرون راندن رهبران آن در خارج، فشار وارد می‌کنند؟

این تحلیلگر اضافه کرد: راهکار یمنی بهترین و کوتاهترین راه برای واکنش به عربده کشی اسرائیل و شکستن زورگویی آمریکا و رژیم صهیونیستی و آزادسازی اراضی اشغالی از نهر تا بحر است. یمنی ها حرف می‌زنند، عمل می‌کنند و دامنه جنگ را سرعت می‌بخشند، به همین دلیل است که اشغالگران به محض شنیدن نامش لرزه بر اندامشان می‌افتد و از گشودن جبهه با آن هراس دارند، زیرا این به مثابه آغازی سریع بر پایان اشغالگران خواهد بود.

کد خبر 849242 منبع: ایرنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه دریای سرخ یمن

دیگر خبرها

  • چرا اسرائیل یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • ایران معادله صهیونیست‌ها را بهم زد
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • منابع آگاه: دولت بایدن و عربستان درحال انجام بررسی‌های نهایی درباره یک توافق هستند
  • نیوزویک: مقاومت اسلامی بحرین، جبهه جدید محور مقاومت در جنگ با اسرائیل
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند