Web Analytics Made Easy - Statcounter

۳ سال پیش، یک کارگاه خیاطی کار خود را با نذر فرهنگی دوخت چادر در اسلام آباد کرج آغاز کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ یک کارگاه، ۳ سال گذشته کار خود را با نذر فرهنگی دوخت چادر در اسلام‌آباد کرج آغاز کرد.

ابتدا با چرخ‌های معمولی منازل کار را آغاز کردند و به مرور زمان بستر فعالیت برایشان فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
    بعد از پیگیری های بسیج، دو باب مغازه برای کارگاه در اختیارشان قرار گرفت.   شهناز جعفری مسئول کارگاه به مناسبت هفته حجاب و عفاف در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: ۳ سال پیش کار را با چرخ خیاطی های داخل منزل شروع کردیم.   وی ادامه داد: دو باب مغازه در منطقه اسلام آباد برای گسترس کار به ما تعلق گرفت و بعد از دو سال ۳ دستگاه چرخ به صورت امانی توسط گروه های جهادی به کارگاه اهدا شد و کارگاه به دو بخش خیاطی و دوخت محصولات حجاب بانوان تقسیم شد.     جعفری افزود: روزهای فرد نیز در امام زاده حسن(ع) نمایشگاه دائمی دایر است و محصولات حجاب و عفاف ما در این نمایشگاه برای علاقمندان عرضه می شود.   این مسئول تصریح کرد: مهمترین هدف ما از تاسیس کارگاه ارائه چادر و پوشاک اسلامی با کیفیت عالی، قیمت مناسب و به صورت اقساط برای حوزه بانوان است.   وی با بیان اینکه مهمترین مشکل ما در حوزه تولید چادر، واردات پارچه و بودجه است، گفت: متاسفانه در کشور مشکل نخ داریم و اگر هم موجود باشد به صورت اندک است، بنابراین بخش اعظمی از پارچه های دوخت چادر وارداتی است.   جعفری ادامه داد: اگر نخ با کیفیت و مرغوب تهیه شود، ظرفیت برای تولید پارچه چادر مشکی در کشور وجود دارد اما متاسفانه این بستر در کشور فراهم نیست و ما در حوزه تولید چادر برای تهیه پارچه به واردات متوسل شدیم.     مسئول کارگاه با بیان اینکه نظارت اتحادیه ها خیلی پایین است، افزود: با تخصیص اعتبار دولتی به چادر و توزیع آن در برخی پارچه فروشی ها و بدون پارتی بازی می توان این کالا را به قیمت پایین تر در اختیار متقاضیان قرار داد.   وی بیان کرد: از مسئولین انتظار داریم که برای کاهش قیمت چادر تدبیری بیاندیشند زیرا ما در کشور اسلامی زندگی می کنیم و چادر حجاب برتر محسوب می شود و باید با کنترل و نظارت دقیق بر قیمت ها، این کالا را با قیمت مناسب به دست مخاطبین رساند.   جعفری تاکید کرد: کاهش قدرت خرید و تبلیغات منفی در فضای مجازی دو عامل مهم در کاهش گرایش بانوان به چادر است که باید فرهنگسازی شود و با ارائه تخصیص اعتبار دولتی، چادر با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد.   مسئول کارگاه افزود: فشن شوهای اسلامی اصلا پسندیده نیست و برای تبلیغات نباید شو گذاشت زیرا خود چادر یک روش مبارزه با غرب زدگی است.   وی با بیان اینکه طراحان مدهای اسلامی در کشور نیاز جامعه مخاطب را برآورده می کنند، گفت: باید از این طراحان حمایت بیشتری شود زیرا واردات مدهای غربی باعث اختلال در کار طراحان داخلی می شود.     جعفری ادامه داد: طراحان چون حمایت نمی شوند، دغدغه دارند و با فکر باز تولید نمی کنند و از طرفی تبلیغات مسموم فضای مجازی به جامعه مد بومی ضربه زده است، همچنین بسیاری از پوشش های اسلامی به درستی برای نسل جوان تبیین نشده است.   مسئول کارگاه افزود: چادر سند امضا شده مادرم زهراست و مشکی رنگ اقتدار به چادر است و ما به آن افتخار می کنیم، بنابراین حجاب را با الگوگیری از حضرت زهرا(س) رعایت کنیم.   وی در خاتمه خاطرنشان کرد: از همه بزرگوارانی که ما را در تاسیس و تجهیز این کارگاه یاری کردند، تشکر می کنم و ما توانسته ایم، نیاز بانوان محجبه استان را تا حدودی تامین کنیم و مردم محله خود را نیز به خودکفایی در پوشش اسلامی رسانده ایم.  

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مسئول کارگاه دوخت چادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۹۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران + فیلم

پس از ارائه مستندات توسط انجمن دوستداران میراث فرهنگی ورزنه و با تلاش‌های مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان و شهردار ورزنه، چادر سفید زنان این شهر ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۰ به شماره ۲۶۷۳ در فهرست میراث ناملموس ایران ثبت ملی شد.


پوشیدن چادر سفید زنان ورزنه دلایل تاریخی متعددی دارد، از جمله کشت پنبه مرغوب و وجود صنایع دستی کرباس بافی و سفره بافی و عوامل فرهنگی و دینی که اسلام به پوشیدن رنگ سفید سفارش کرده، علل پوشش چادر سفید این خطه است.


زنان شهر ورزنه معمولاً از پارچه‌های کرباس سفید برای دوخت چادر استفاده می‌کردند، اما اکنون بیشتر با استفاده از پارچه‌های کارخانه‌ای روی آورده‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • (ویدئو) مقایسه‌های دردآور مهران مدیری از قیمت‌های امروز با ۲۰ سال گذشته / مسئولین با دیدن این ویدئو بایدآب شوند!
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی برپا شد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی برپا می‌شود
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور
  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در داخل و خارج کشور برپا می‌شود
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران + فیلم