Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: اعمال جراحی در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی با رشد ۵۵ درصدی مواجه بوده و بیمارستان شریعتی ۳۱ هزار و ۸۰۰ بستری داشته است که در رتبه اول بیمارستان‌های تأمین اجتماعی کشوری در این بخش قرار دارد، این بیمارستان رتبه اول تعداد جراحی در کشور را نیز داراست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد رجالی امروز سه‌شنبه _ بیست‌ویکم تیرماه _ در نشست خبری، اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی تأمین سلامت را از جمله اهداف خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از گرامیداشت هفته تأمین اجتماعی یادآوری این رسالت بزرگ است به نحوی که کیفیت این اهداف هر روز بهتر از گذشته شود.

وی افزود: سهم بزرگی از شاغلان کشور تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی بوده و این سازمان اولین خریدار و دومین ارائه‌کننده خدمات درمانی است، تحول دیجیتالی از سال ۹۶ در این سازمان آغاز شده است و به رغم مشکلات اقتصادی موجود سعی شده در حوزه درمان بیشترین خدمات انجام شود. درمان مستقیم از طریق مراکز ملکی سازمان و درمان غیرمستقیم با خرید درمان از جمله خدمات درمانی این سازمان است.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان سه بیمارستان بزرگ با ۷۵۰ تخت، ۲۸ درمانگاه عمومی و تخصصی و یک درمانگاه تخصصی دندانپزشکی توسط سازمان تأمین اجتماعی ایجاد شده و فعال است.

رجالی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ در بیمارستان‌ها و مراکز تأمین اجتماعی استان ۶۶ هزار مورد بستری، ۴۰ هزار عمل جراحی، ۴۳ میلیون ویزیت سرپایی و ۳۵۰۰ شاغل داشته‌ایم.

افزایش ۵۰ درصدی اعمال جراحی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی

وی تصریح کرد: در دوماهه ۱۴۰۱، در حوزه درمان سرپایی ۷۳۹ هزار ویزیت انجام شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است. همچنین در این زمان حدود ۶۷۳۰ عمل جراحی در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی انجام شده که ۵۵ درصد رشد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته داشته است.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: چهار میلیون و ۴۰۰ ویزیت در مراکز ملکی تأمین اجتماعی استان انجام شده است. بیمارستان شریعتی ۳۱ هزار و ۸۰۰ بستری داشته و در رتبه اول بیمارستان‌های تأمین اجتماعی کشوری در این بخش قرار دارد، این بیمارستان رتبه اول تعداد جراحی در کشور را نیز داراست.

راه اندازی درمانگاه تأمین اجتماعی دولت‌آباد با ۷۰ میلیارد تومان هزینه

رجالی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰، ۲۵ میلیون ویزیت سرپایی خرید خدمت انجام و ۲۸۵ هزار صورت حساب بستری توسط این سازمان خریداری شد. در سال گذشته در بخش درمان در مجموع ۳۱ هزار میلیارد تومان هزینه شده که نسبت به سال پیش از آن ۴۲ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به صدور نسخه الکترونیک، گفت: تاکنون رشد نسخ الکترونیک به ۹۹.۵ درصد رسیده است، پایداری سیستم صدور نسخه الکترونیک بهبود قابل توجهی داشته است.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: درمانگاه تأمین اجتماعی دولت‌آباد با ۷۰ میلیارد تومان هزینه در هفته اخیر راه‌اندازی می‌شود، بخش جراحی قلب بیمارستان شریعتی ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال جاری راه‌اندازی خواهد شد.

رجالی اضافه کرد: اعتبارات خوبی برای ساختمان بیمارستان میلاد استان اصفهان درنظر گرفته شده است تا جایگزین بیمارستان شریعتی شود زیرا عمر مفید این بیمارستان به پایان رسیده است. ظرفیت این بیمارستان به اندازه بیمارستان شریعتی خواهد بود همچنین در حال ارزیابی بخش غربی بیمارستان شریعتی هستیم که وضعیت مناسبی ندارد.

بیش از هزار دارو تحت پوشش تأمین اجتماعی

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی تنها تعهد پرداخت تعداد محدودی از داروها را دارد. نسخه‌ها ترکیبی از داروهای مختلف است، بنابراین تفاوت‌های قیمتی ناشی از عدم تعهد تأمین اجتماعی برای برخی از داروها است. بیش از هزار دارو اکنون تحت پوشش تأمین اجتماعی است که ۷۰ درصد هزینه آن را تأمین اجتماعی پرداخت می‌کند.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه براساس جمعیت بیمه‌شدگان در هر منطقه می‌توان درمانگاه احداث کرد، گفت: اگر در شهری ۲۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی باشند، در آن شهر درمانگاه تأمین اجتماعی احداث خواهد شد همچنین براساس قانون اگر بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی دیگر شهرها درمان شوند، خدمات رایگان خواهد بود.

رجالی اضافه کرد: براساس آخرین ارزیابی انجام شده، مراجعان ۷۶ درصد رضایت داشته و بیشترین میزان نارضایتی‌ها در حوزه ویزیت متخصصان بوده است.

کد خبر 587623

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وضعیت بیمارستان های استان اصفهان افزایش درمان سرپایی کیفیت درمان در بیمارستان های تامین اجتماعی بیمارستان میلاد اصفهان بیمارستان شریعتی اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیمارستان های تأمین اجتماعی بیمارستان شریعتی انجام شده تحت پوشش رتبه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۹۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، شهرام کلانتری خاندانی، در این نامه از مدیران عامل سازمان‌های تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، خواستار ثبت اسناد ارسالی داروخانه‌ها در سایت سازمان‌های بیمه‌گر شده است.

وی با تاکید بر پیگیری رعایت مفاد بند ل تبصره بودجه و لزوم ایجاد داشبورد شفاف برای اطلاع رسانی در پرداخت‌ها، تصریح کرد: میزان تسویه هر صندوق بیمه‌ای به صورت شفاف قابل مشاهده باشد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان
  • اتمام پروژه‌های عمرانی اولویت‌ سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید