Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه سالم سازی فضای ورزشگاه‌ها اولویت است گفت: بانوان به ورزشگاه آمدند و این مسئله حل شده و این حق طبیعی آنان است. به زودی شاهد حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نشست خبری «جشنواره ولایت» با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین علی احدی مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این نشست با اشاره به اهداف جشنواره ولایت اظهار کرد: ورزش خود یک مقوله فرهنگی و یک کُنش فرهنگ ساز است و ابزار مهم فرهنگی به حساب می‌آید. این ویژگیِ ورزش موجب شده تا در همه جای دنیا موضوع فرهنگ در ورزش اولویت داشته باشد و از ورزش برای رفع بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها کمک گرفتند. در ایران مساله فرهنگ در ورزش به صورت کامل در اولویت قرار نگرفت.

وی ادامه داد: واقعیت غالب ورزش ما اخلاق مداری است مشکل ما در مسایل فرهنگی، ورزش نیست بلکه رفتار فرهنگی ورزشکاران باید بازتاب داده شود، بسیاری ورزشکاران کارهای ویژه فرهنگی انجام می‌دهند با این وجود مساله فرهنگ در ورزش مظلوم است. باید این مساله برای مردم اولویت‌دار شود.

مدیرکل وزارت ورزش این را هم عنوان کرد: تنها به عنوان فرهنگی در باشگاه‌ها نباید بسنده کرد و این موضوع به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد و اکنون به اولویت وزارت ورزش تبدیل شده است. باشگاه‌ها، هواداران، مدیران ورزشی و بازیکنان، جامعه هدف ما در برنامه‌ریزی فرهنگی هستند و باید بحث فرهنگی تقویت شود. نباید مساله پهلوانی در کنار قهرمانی به حاشیه برود. جشنواره رسم پهلوانی را راه‌اندازی کردیم تا فرهنگ پهلوانی تقویت شود. با این اتفاق برای نخستین بار در سطح ملی رسم جوانمردی پایه‌ریزی شد. نباید پهلوانان ما در جامعه ناشناخته باشند.

وی تصریح کرد: با توسعه رسم جوانمردی شبکه پهلوانان راه‌اندازی خواهد شد و از ظرفیت آنان در کنش‌های اجتماعی استفاده خواهیم کرد. این کار برای شروع خوب بود و نباید اخلاق را فدای قهرمانی کنیم. رویدادهای کلانی در سطح کشور داریم. بزرگترین جشن نیمه شعبان در ورزشگاه آزادی و در شهرآورد تهران برگزار شد و این نشانه ظرفیت ورزش است.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه نباید از ظرفیت ورزش در بخش فرهنگی غافل شویم افزود: رویدادهای ورزشی با حضور هواداران زیادی برگزار خواهد شد و می‌توان برنامه‌های فرهنگی زیادی در حاشیه آن انجام داد. باشگاه‌ها باید مسوول فرهنگی داشته باشند چرا که در کیفیت تیم کمک خواهد کرد. دوره‌های آموزشی برای اصحاب رسانه داریم تا در موضوع فرهنگ در ورزش کمک کار باشند.

احدی ادامه داد: لیدرها دیگر جامع هدف ما برای آموزش هستند تا سکوها سالم و اخلاقی باشد. همچنین مسوولین فرهنگی باشگاه‌ها نیز باید آموزش لازم را ببینند. کار کردن فرهنگی با چهره‌های شناخته شده سخت است و باید آموزش لازم را در این زمینه انجام دهیم. فعالیت فرهنگی پیچیده است و اگر سطحی انجام شود راه به جایی نخواهد برد.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری جشنواره ولایی گفت: استقبال خوبی از این جشنواره شد و اتفاقات مهمی در آن رقم خورد. غنی‌سازی اوقات فراعت، مشاوره و ترویج نشاط از مهمترین برنامه جشنواره ولایی است. همچنین در این جشنواره از شناخته شده‌ترین سید ورزشکار تجلیل و تکریم خواهد شد. در راهبرد فرهنگی به دنبال کار نمادین نیستیم بلکه جامعه پذیری اولویت ما است. مساله فرهنگی به اولویت ما تبدیل خواهد شد.

احدی در خصوص ورود بانوان به ورزشگاه‌ها گفت: بانوان به ورزشگاه آمدند و این مسئله حل شده است حق طبیعی آنان است که در ورزشگاه حضور پیدا کنند باید شرایط و مقدمات را فراهم کنیم. به زودی شاهد حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها خواهیم بود.

وی گفت: برخی ناهنجاری در ورزشگاه علت‌های فراوانی دارد و باید شناسایی شود. تماشاگران، مربیان و بازیکنان نقش مهمی در کنترل هیجان دارند و باید آموزش ببینند. برخی مواقع بازیکنان و مربیان، تماشاگران را تحریک می‌کنند و باید تبعات این برخورد را ببیند. همچنین ما باید حضور نوجوانان و جوانان را در ورزشگاه‌ها تسهیل کنیم تا هیجان خود را تخلیه کنند.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان همچنین گفت: باید مساله اخلاق بر قهرمانی ترجیح داده شود تا تکرار یک رفتار به کار عادی تبدیل نشود. اگر قرار باشد قهرمانی اولویت باشد و اخلاق در حاشیه قرار گیرد ما شاهد تکرار رفتار خواهیم بود. مطالبه جدی ما برخورد جدی با هنجارشکنان ورزشی است و باید در قرارداد الزام فرهنگی داشته باشیم.

احدی یادآور شد: برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر کارگروه‌های مختلف تشکیل شده است. در جلسات مختلف مباحث فرهنگی را مورد بررسی قرار دادیم و مباحث مختلف و آموزش لیدرها در دستور کار قرار گرفته است و در ۲ بخش داخلی و خارجی مورد تبادل نظر قرار خواهد گرفت. کار فرهنگی در جام جهانی یک اولویت مهم است.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: علی احدی ورزشگاه ها فرهنگ در ورزش باشگاه ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۹۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت حجاب در المپیک پاریس برای زنان فرانسه!

در ماه سپتامبر، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به صراحت اعلام کرد که ورزشکاران در پاریس می‌توانند به راحتی علاوه بر کشورشان، نماینده ایمان خود هم باشند. 

سخنگوی این کمیته به خبرگزاری رویترز گفت: «در دهکده المپیک، قوانین کمیته بین‌المللی المپیک اعمال خواهد شد و هیچ محدودیتی برای داشتن حجاب یا هر لباس مذهبی و فرهنگی دیگری وجود ندارد.»

اما به تیم فرانسه چیز دیگری گفته شده است.

در ماه مارس، از پوستر رسمی بازی‌ها که شامل مکان‌های دیدنی پاریس است که در کنار هم قرار گرفته و یک استادیوم را تشکیل داده‌اند، رونمایی شد.

طراح پوستر، با حذف صلیب طلایی بالای هتل اینوالیدس، به بحث‌هایی پیرامون میزان پایبندی این بازی‌ها، که برای مالیات دهندگان فرانسوی چندین میلیارد یورو هزینه دارد، به اصول لائیسیته دامن زد.

جمهوری فرانسه تا حدی بر اساس رد مذهب کاتولیک بنا شده است و هر زمان که بحث دین مطرح می‌شود، احساس خطر می‌کند. ترس شدیدی به خصوص در میان نسل‌های قدیمی‌تر نسبت به اعمال نفوذ دین در جامعه و دولت وجود دارد.

این بحث در حوزه‌هایی مانند آموزش و پرورش و ورزش که تفاوت‌های جمعیتی بارزتر است، بیشتر مطرح می‌شود.

در طول ماه رمضان سال گذشته، فدراسیون فوتبال فرانسه (FFF) در حکمی به داوران اعلام کرد تا مسابقات را برای افطار بازیکنان مسلمان متوقف نکنند. زیرا این حرکت بی‌احترامی به مفاد اساسنامه FFF است.

در ماه رمضان امسال، FFF تأیید کرد که زمان غذا خوردن و تمرین‌ها را به خاطر بازیکنان مسلمان تغییر نمی‌دهد و از روزه گرفتن آنها در اردوی تیم‌های ملی رده‌ّهای سنی مختلف، از جمله بزرگسالان جلوگیری می‌کند. 

حتی در مسابقات محلی سطح پایین، بازیکنان مسلمان زن معمولاً از پوشیدن حجاب منع می‌شوند، زیرا لیگ‌ها توسط نهادهای عمومی سازماندهی و اداره می‌شوند. کلاهک‌های محافظ نیز به‌عنوان راه حلی که برخی از بازیکنان تلاش کرده‌اند از آن استفاده کنند، توسط برخی داوران ناسازگار با قوانین تلقی شده است.

کاربرد لائیسیته در ورزش‌های پایه باعث ترک ورزش قبل از رسیدن به مرحله حرفه‌ای برای برخی ورزشکاران باحجاب شده است.

اما تابستان امسال آن‌ها با دو راهی جدی‌تری مواجه هستند، انتخاب بین پوشیدن لباس تیم ملی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس و حفظ ایمان شخصی. 

دیگر خبرها

  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • (ویدئو) جابه‌جایی زنان پرسپولیسی در ورزشگاه به دلیل فحاشی
  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)
  • تغییر نام باشگاه استقلال از مسیر قانونی ممکن است/ تجلیل از مدال‌آوران ایرانی با حضور رئیس جمهور
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • اسبقیان: فدراسیون شطرنج با حضور پریدر در مسیر رو به رشدی قرار گرفته/ آرامش خوبی در این رشته حاکم است
  • ممنوعیت حجاب در المپیک پاریس برای زنان فرانسه!
  • «کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان