Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول کانون‌های خدمت رضوی در شهرستان آران و بیدگل در آیین افتتاح کانون تخصصی تعلیم و تربیت خدمت رضوی در اتاق ریاست اداره آموزش و پرورش شهرستان گفت: کانون‌های تخصصی تعلیم و تربیت محور‌های مشاوره تحصیلی در مقاطع تحصیلی، تدریس خصوصی و رایگان، شناسایی دانش آموزان و کمک برای رفع نواقص در تهیه ابزار کمک آموزشی و لوازم التحریر و معرفی دانش آموزان نیازمند به مشاوره عمومی در حوزه‌های مختلف از جمله دارو، بهداشت و درمان، مالی، علمی، مذهبی، روان پزشکی و تحقیقاتی را پوشش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس آذرباد گفت: ۱۴ خادمیار معلم و فرهنگی بازنشسته در بین خادمیاران رضوی و ۳۰ یاور رضوی فرهنگی عضو کانون‌های خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل هستند که با راه‌اندازی کانون تخصصی تعلیم و تربیت در محل اداره آموزش و پرورش شهرستان و با مسئولیت یکی از خادمیاران رضوی کمک بزرگی در حوزه علمی و پشتیبانی به دانش آموزان نیازمند خواهد شد.
به گفته او، دانش آموزان دارای ضعف تحصیلی و اختلال یادگیری می‌توانند با استفاده از خدمات تعلیم و تربیت خادمیاران رضوی به رشد و شکوفایی علمی برسند.

او می‌گوید: کانون‌های تخصصی تعلیم و تربیت خدمت رضوی بهترین ظرفیت نهادینه سازی مباحث آموزشی و پرورشی خانواده و اجتماع در بستر فرهنگی معنوی ولایی جامعه حول محور امام مهربانی‌ها است.

آذرباد گفت: دانش آموزان هر کدام نماینده‌ای از یک خانواده در مدرسه هستند که می‌توانند تبیلغ کننده هر یک پویش‌های رضوی نیز در خانه و جامعه شوند و فرهنگ رضوی را به صورت گسترده در اجتماع نهادینه کنند.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان آران و بیدگل نیز که از خادمیاران رضوی و مسئول کانون عمومی انیس النفوس در شهرستان است در ادامه آیین افتتاح این کانون تخصصی گفت: با توجه به اینکه هر اقدام آموزشی و پویش‌های اجتماعی دیگر دستگاه‌های اجرایی از جمله آبفا، برق، نیروی انتظامی و دیگر اداره‌ها در جامعه بخواهد انجام شود همه و همه با استفاده از ظرفیت مدارس و دانش آموزان عملیاتی می‌شود بنابراین آموزش و پرورش ۹۰ درصد جامعه مدنی شهرستان را می‌تواند از طریق جمعیت دانش آموزی با انجمن اولیاء و مربیان پوشش دهد.

رحمت‌الله مشرقی گفت: کانون تخصصی تعلیم و تربیت خدمت رضوی آران و بیدگل با استفاده از این ظرفیت گسترده فرهنگی در امر توسعه آموزش و پرورش آمادگی و توانایی همکاری در ایجاد اتاق بهداشت و درمان برای استفاده دانش آموزان از خدمات درمانی و دندان پزشکی را در درمانگاه فرهنگیان با حضور خادمیاران دارد.

او می‌گوید: حتی کانون تخصصی تعلیم و تربیت شهرستان این امکان را دارد که مشاوره برای رفع اختلال یادگیری دانش آموزان در مرکز مشاوره اداره آموزش و پرورش با برنامه زمان‌بندی حضور خادمیاران فرهنگی مشاور را ایجاد کند.

به گفته او، مبحث چهارشنبه‌های امام رضایی با ذکر صلوات خاصه در مدارس از دیگر اقدامات کانون تخصصی تعلیم و تربیت خدمت رضوی است که علاوه بر ایجاد شور و نشاط معنوی دانش آموزان عامل تقویت روحیه اعتقادی و ارتباط معنوی بیشتر نوجوانان با شعائر ناب ارزشی و ولایی می‌شود.

معاون کانون تخصصی تعلیم و تربیت خدمت رضوی و رئیس اداره آموزش و پرورش آران و بیدگل گفت: وی حتی در روز‌های چهارشنبه محل فعالیت خود را از اتاق ریاست اداره به دفتر کانون تخصصی تعلیم و تربیت خدمت رضوی شهرستان واقع در اداره انتقال می‌دهد تا چهارشنبه امام رضایی را به صورت کامل در کنار سایر خادمیاران فرهنگی به اجرای برنامه‌های کانون با محوریت رضوی اختصاص دهد.

آیین افتتاح کانون تخصصی تعلیم و تربیت خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل با حضور مسئولان ستادی کانون مرکزی، خادمیاران فرهنگی و سایر خادمیاران رضوی در محل اداره آموزش و پرورش آران و بیدگل برگزار و الهه دشتی از خادمیاران فرهنگی به عنوان مسئول کانون تخصصی تعلیم و تربیت خدمت رضوی شهرستان با سایر اعضا معرفی شدند.

دفتر کانون خدمت رضوی در شهرستان آران بیدگل از دهه کرامت سال گذشته با حضور ۵۷ خادمیار فعالیت خود را آغاز کرد.

هم اکنون ۱۲۷ خادمیار رضوی شامل ۷۵ نفر زن و ۵۲ نفر مرد، ۱۵ یاور رضوی رسمی و ۲۱۰ یاور افتخاری در ۱۰ کانون عمومی مستقر در ۱۰ منطقه شهرستان و همجوار با مراکز خیریه، فرهنگی و مذهبی و کانون‌های تخصصی فعال تعلیم و تربیت، بهداشت و سلامت، بانوان و خانواده، خبر و فضای مجازی و زیارت در شهرستان آران و بیدگل فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خادمیاران رضوی آران و بیدگل شهرستان آران و بیدگل اداره آموزش و پرورش خدمت رضوی شهرستان خادمیاران فرهنگی خادمیاران رضوی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۹۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است

ایسنا/زنجان مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان ابهر گفت: سند تحول بنیادین نقشه راه تعلیم و تربیت کشور بوده و این سند معلم‌محور است.

مجید مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به فرا رسیدن هفته معلم، اظهار کرد: سند تحول بنیادین نقشه راه تعلیم و تربیت بوده و این سند معلم محور است، توجه به سند تحول بنیادین برای متحول ساختن آموزش‌وپرورش امری ضروری است و معلمان و مربیان برای نیل به اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، باید متناسب با آن عمل کنند.

وی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات آموزش‌وپرورش شهرستان در حال حاضر کمبود نیروی انسانی است که با برگزاری آزمون استخدامی و افزایش جذب دانشجو معلم، در سال گذشته بیش از ۵۰ هزار نفر و در سال ۱۴۰۳ بیش از ۷۲ هزار نفر در آموزش‌وپرورش استخدام شدند که با این اقدام کم‌کاری سال‌های گذشته که متناسب با رشد آمار دانش‌آموز معلم جذب نشده بود، جبران شد.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان با بیان اینکه آموزش‌وپرورش پایه و اساس علم و دانش و شخصیت‌سازی در هر جامعه است، خاطرنشان کرد: شاید فکر کنیم تنها دولت و دستگاه‌های حاکمیتی هستند که می‌توانند با کمک به نهاد تعلیم و تربیت از مشکلات و کاستی‌های آن بکاهند، اما این مردم هستند که در کنار دستگاه‌های حاکمیتی باید برای کمک به رشد و تعالی آینده‌سازان کشور عزیزمان، آموزش‌وپرورش را حمایت و همراهی کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در استان مرکزی
  • معلمان خادم‌یار رضوی در اردبیل تجلیل شدند
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می شود
  • تجلیل از ۱۰۰۰ پاکبان کرمانشاه در جشن «خداقوت کارگر»
  • برگزاری یادواره ۴۰۰ شهید کارگر و فرهنگی آران و بیدگل
  • معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است
  • آغاز به کار چایخانه بابلسری‌ها در حرم رضوی
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم
  • آغاز به کار چایخانه امام رضا بابلسری‌ها در حرم رضوی