Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، پدیده این روزهای سینمای ایران است؛ عدد و رقم‌های فروشش قابل توجه است و می‌توان آن را جزو معدود آثار این روزهای سینمای ایران دانست که آورده مالی داشته است؛ نامش «پسر دلفینی» است، انیمیشنی که محمد خیراندیش کارگردان و تهیه‌کننده‌اش محمدامین همدانی طی سال‌های ۹۷ تا ۹۹ مراحل تولیدش را سپری کردند، دو سال و نیم قبلترش اما فیلمنامه این اثر مراحل نگارش را طی می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردیبهشت ماه امسال بود که تهیه‌کننده «پسر دلفینی» وعده یک شوک خبری را با محوریت این انیمیشن داد.

وعده‌ای که محقق شد

محمد امین همدانی درباره ظرفیت‌های بین‌المللی این انیمیشن گفته بود: «از ابتدای تابستان امسال خبرهایی را درباره عرضه بین‌المللی این انیمیشن منتشر خواهیم کرد که شاید نگاه‌ها نسبت به انیمیشن‌های سینمایی را تغییر دهد. خبرهای شوکه‌کننده‌ای درباره این فیلم در راه است که همین خبرها می‌تواند نگاه تازه‌ای را نسبت به تولیدات ایرانی در میان مخاطبان داخلی به همراه داشته باشد. انیمیشن‌های ما از این منظر می‌توانند از آثار واقعی سینمای داستانی پیشی بگیرند.»

همین هم شد؛ همه چیز از یک عدد قابل تامل آغاز شد تا نام این انیمیشن بر سر زبان‌ها بیفتد، هفته گذشته بود که محمدامین همدانی در فضای مجازی عنوان کرد این انیمیشن در روسیه بالغ بر یک میلیون و ۷۳۰ هزار دلار فروش کرده، فروشی که به گفته تهیه‌کننده دومین رتبه فروش در روسیه است و البته برای سینمای ایران و به ویژه سینمای انیمیشن می‌تواند یک دستاورد محسوب شود و روند تعاملات بین‌المللی و عرضه آثار را تسهیل و فیلمسازان را به این امر ترغیب کند. این همان موضوعی است که پیش‌تر احسان محمد حسنی مسئول سازمان اوج هم بر آن صحه گذاشته و عنوان کرده بود: «از روسیه و خیلی از کشورها به استودیوهای انیمیشن پیشنهاد داشتیم، این قراردادها باعث شد درآمد خوبی داشته باشیم چون تفاوت قیمت دلار و ریال زیاد است برای آنها مفت درمی‌آید به همین دلیل برای آن‌ها خیلی به صرفه است.»

«پسر دلفینی» چگونه متولد شد؟

«پسر دلفینی» اما در سازمان اوج متولد شد، همان سازمانی که پیش‌تر محمدامینی همدانی توامان در مقام کارگردان و تهیه‌کننده «فهرست مقدس» را در آن ساخته بود و از همان زمان سودای پخش بین‌المللی را در سر داشت، این را عرضه بین‌المللی «فهرست مقدس» در کشورهای خارجی با نام The Return می‌گوید.

«پسر دلفینی» بعدها و در سال ۹۹ متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر شد اما به دلیل آنکه در همان سال فیلم انیمیشنی در ویترین این جشنواره نبود و از منظر صاحبان فیلم، امکان رقابت را پیش نمی‌آورد از حضور در این رویداد انصراف داد تا رونمایی از آن به بعد موکول شود، حالا به گفته محمدامین همدانی این انیمیشن قرار است شهریور ماه امسال روی پرده سینماهای ایران بیاید. اکرانی که همزمان است با نمایش آن با ترکیه. در ادامه هم قرار است این فیلم در اسپانیا، کره جنوبی، تایوان و مغولستان به نمایش دربیاید.

گرچه به تازگی خبر رسیده سازمان اوج به‌عنوان سرمایه‌گذار اولیه حق پخش این فیلم را واگذار کرده است، اما «پسر دلفینی» با شرکت پخش روسی با نام اختصاری CPS روند عرضه بین‌المللی خود را طی می‌کند.

محمد امین همدانی تهیه‌کننده «پسر دلفینی» هم درباره شرایط مالکیت این فیلم در گفتگو با خبرنگار مهر تأکید کرد: سال گذشته سهام این اثر توسط تهیه‌کننده به طور کلی خریداری شده و هیچ نهادی در این پروژه سهیم نیست.

«پسر دلفینی» حالا با تمام ناملایماتی که پیش از این تهیه‌کننده‌اش درباره آن سخن می‌گفت و مسئولان سینمایی معطوف به یک بی‌توجهی به این گونه سینمایی می‌کرد، مسیر فروش را طی کرده است، همان ناملایماتی که پیش از این اشکان رهگذر سازنده «آخرین داستان» از آن آزرده شده بود و فیلمسازان ایرانی و توانایی‌هایشان را دارای ظرفیت‌های بالایی می‌دانست که می‌توانند مسیر تولید مشترک را هموار کنند.

در خلاصه داستان «پسر دلفینی» آمده است: «هواپیمایی در دریا سقوط می‌کند. یک دلفین (سفید) به همراه مادرش (نانا) نوزاد انسانی (پسر دلفینی) را در دریا یافته و از او نگهداری می‌کنند. پسر دلفینی بزرگ شده و پس از اینکه متوجه می‌شود او یک انسان است به دنبال پیدا کردن مادرش از دریا خارج شده و راهی جزیره می‌شود. او توسط ناخدا مروارید و دخترش شیرین نگهداری می‌شود. پسر دلفینی در مسابقه جمع‌آوری مروارید شرکت می‌کند. توسط دزدان دریایی که برای بی‌بی زار کار می‌کنند، دزدیده می‌شود و…»

انتهای پیام/

منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: انیمیشن پسر دلفینی انیمیشن ایرانی سینمای ایران پسر دلفینی تهیه کننده بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۹۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات رژیم صهیونیستی امنیت کل منطقه را به خطر انداخته است

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر دریادار سیدمحمود موسوی معاون عملیات ارتش در آیین اختتامیه تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد «حلقه امنیتی ۲۰۲۴» با شعار «امنیت برای همه»، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و به‌ویژه شهیدان عالی‌قدر ارتش، با بیان اینکه لازمه استقلال، پیشرفت، توسعه و رفاه هر ملت و کشوری وجود امنیت پایدار است، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایفی که بر عهده نیروهای مسلح هر کشوری است، تأمین همین امنیت پایدار در راستای توسعه منافع آن کشور در سطح منطقه و جهان است.

امیر دریادار موسوی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از همه منابع خود علاوه بر تأمین امنیت ایران، در راستای تأمین امنیت منطقه و حتی جهان در تلاش است.

معاون عملیات ارتش با بیان اینکه دین اسلام همواره بر صلح، آرامش و گفتمان تأکید می‌کند، گفت: دین اسلام علی‌رغم تأکیدات بسیارش بر روی پرهیز از نزاع و درگیری، مسلمان را به دفاع و مقابله با هرگونه تهدیدی ملزم می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر در منطقه ناامنی ایجاد شود، همه کشورهای آن منطقه آسیب خواهند دید، افزود: اگر همه دولت‌ها و ملت‌ها بر این باور باشند، اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه را نمی‌توان پذیرفت؛ چراکه اقدامات این رژیم جعلی امنیت کل منطقه را به خطر انداخته است.

دریادار موسوی عنوان کرد: با نگاهی به سالیان گذشته درمی‌یابیم که یکی از نقشه‌ها و توطئه‌هایی که کشورهای استکباری برای ایجاد ناامنی در سطح منطقه، مناطق مورد نظر و ایجاد اختلاف، نزاع، درگیری و مشغول کردن کشورهای منطقه، شکل‌دهی، سازماندهی و آموزش گروه‌های تروریستی بوده است که شاهد اقدامات غیرانسانی و جنایات آنان در کشورهایی همچون سوریه، عراق، افغانستان و سایر کشورها بودیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی با استناد به آموخته‌های دینی و فرهنگ غنی خود برای مقابله با پدیده شوم تروریسم و برای کمک به ایجاد صلح و امنیت پایدار در سطح منطقه به میدان مبارزه آمد، تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته توسط جمهوری اسلامی ایران و همکاری برخی از کشورهای منطقه، خطر تروریسم پایان یافته است؛ اما همچنان ریشه‌های اختلاف برای شعله‌ور شدن اتفاقات تروریستی در سطح منطقه وجود دارد.

معاون عملیات ارتش تأکید کرد: برای ریشه‌کن کردن این پدیده شوم، نیاز به همکاری، تعامل و وحدت همه طرف‌هاست تا بتوانیم با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و امکانات، به مقابله با پدیده افراط‌گرایی که حاصل سیاست‌های دشمنانه کشورهای استکباری است، بپردازیم.

امیر موسوی با اشاره به تمرینات انجام‌شده در رزمایش‌های مرکب بین کشورهای ایران، بلاروس، آذربایجان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان گفت: از کشورهای حاضر در این تمرین مشترک کمال تشکر و قدردانی را دارم؛ اما این قدم، جزو گام‌های نخستین برای شکل‌گیری تعامل و ایجاد کارگروه‌های مشترک در راستای مبارزه با پدیده تروریسم در منطقه است.

معاون عملیات آجا ادامه داد: ما باید بتوانیم با اجرای این تمرینات، به یک فرهنگ و زبان مشترک برای مقابله با پدیده تروریسم برسیم و امیدواریم این تمرین آغازی برای کسب آمادگی در راستای اجرای رزمایش‌های واقعی باشد.

وی با بیان اینکه در تمرین‌های مربوط به رزمایش مرکب، سعی شده است تا از تجارب و نظرات حاضرین در این تمرین نهایت استفاده شود، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی توسعه تعاملات و همکاری‌های نظامی را با کشورهای دوست و برادر منطقه دارد.

دریادار موسوی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که تمریناتی از این قبیل در برنامه‌های کشورها، به صورت سالیانه و یا دوسالانه ثبت شوند تا بتوانیم در یک برنامه‌ریزی منظم و هدفمند، به اجرای این تمرینات مشترک پرداخته و به آمادگی‌ها و هماهنگی‌های لازم جهت اقدامات مشترک برسیم.

کد خبر 6098252 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • پرونده شکایت پرسپولیس از لوکادیا در چه مرحله‌ای است؟
  • «فیلمسازی واقعیت مجازی تعاملی» بررسی می‌شود
  • «آوای ابرها» راهی ایتالیا می‌شود 
  • توافق مشترک مارس مبنای تعامل ایران و آژانس است/ آغاز تهیه پیش‌نویس برای تعاملات آینده
  • اقدامات رژیم صهیونیستی امنیت کل منطقه را به خطر انداخته است
  • تصاویر کمتر دیده شده از مصطفی زمانی و خانم بازیگر در یک فیلم سینمایی |‌ زمان اکران اعلام شد
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ ماموریت دیپلماتیک مدیرکل آژانس در روزهای طوفانی منطقه/ مدیریت بحران؛ محتمل ترین نتیجه سفر
  • شربت توت فرنگی بهترین نوشیدنی برای روزهای گرم تابستان
  • کارکرد انتقادی فیلم‌های مستند کمرنگ شده است
  • تهیه کننده نون خ سریال جدید می‌سازد