Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین،کمیته اقدام ارزی با تعیین سه شرط به منظور ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰، به دارندگان کارت بازرگانی منقضی یا تعلیق شده اجازه داد تا علاوه بر ثبت سفارش، امکان برخورداری از تخصیص ارز و ترخیص کالا را داشته باشند.

به نقل از کنفدراسیون صادرات ایران، بر اساس مصوبه کمیته اقدام ارزی، انقضا یا تعلیق کارت بازرگانی صادرکنندگان دارای تعهدات ارزی ایفا نشده سال ۱۳۹۸ تا پایان سال ۱۴۰۰ با رعایت تمامی شروط در نظر گرفته شده از سوی کمیته اقدام ارزی تا پایان مردادماه ۱۴۰۱، مانع از ثبت سفارش، تخصیص ارز و ترخیص کالا نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این مصوبه، چنانچه تمام شروط تعیین شده به صورت هم‌زمان رعایت شود، صادرکنندگان دارای تعهد ارزی در فاصله سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ قادر خواهند بود نسبت به ثبت سفارش، ترخیص کالا و تخصیص ارز اقدام کنند.

«کالای دارای قبض انبار به تاریخ قبل از ابلاغ مصوبه جلسه ۷۶ مورخ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱»، «واردات کالاهای مشمول صرفاً در مقابل صادرات خود صادرکننده» و در عین حال، «ارایه تعهد محضری به اداره کل صمت استان صادرکنندگان کارت بازرگانی مبنی بر عدم تامین ارز از منابع داخلی و عدم انجام صادرات تا ایفای تعهدات ارزی معوقه»، شروط سه‌گانه کمیته اقدام ارزی برای برخورداری دارندگان تعهد ارزی از فرصت این مصوبه است.

انتظار می‌رود که صادرکنندگان از این فرصت استفاده کرده و نسبت به تعیین تکلیف تعهد ارزی خود در بازه زمانی اعلام شده، اقدام کنند.

همچنین تخصیص ارز در این پروسه صرفاً از محل ارز حاصل از صادرات خود صادرکننده خواهد بود.


انتهای پیام/



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کمیته اقدام ارزی تخصیص ارز تعهد ارزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۹۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی سمیرم در جلسه کارگروه اشتعال شهرستان گفت: این تسهیلات براساس طرح‌های اشتغال پایدار به منتقاضیان داده می‌شود.
غلامحسین صابری، میزان اعتبار تسهیلات اشتغال ۱۴۰۲ را دویست و دو میلیارد تومان دانست و افزود: سال گذشته تعدادی از متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات نشدند که بانک‌ها امسال موظف به ارائه خدمات به آنها هستند.
شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

دیگر خبرها

  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • اقدام جالب شمس‌آذری‌ها علیه حکم کمیته انضباطی
  • مجوز‌های کاغذی باید شناسه یکتا بگیرند
  • کمیته فنی شورای ترافیک دیلم بر نقاط حادثه خیز نظارت کند
  • جزئیات طرح ماندگار بانک رفاه کارگران
  • توقف صادرات مقاطع طویل لوله و پروفیل فولادی با الزام برگشت ارز
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو + فیلم
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید