Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه نزدیک به ۵۶۰ هزار مردم استان اصفهان تاکنون یک دوز واکسن کرونا هم تزریق نکردند، گفت: روند بستری بیماران کرونا در استان اصفهان افزایشی است.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه روند کرونا در کشور و جهان افزایشی است، اظهار کرد: تا ورود به پیک جدید کرونا آمار کرونا و بستری‌ها در کشور ازجمله استان اصفهان همچنان در حال افزایش است به‌گونه‌ای که روند بیماران بستری در کرونا از مرز ۲۰۰ نفر گذشته و امروز سه‌شنبه_بیست و یکم تیرماه_ آمار بستری‌های کرونا در استان اصفهان به ۲۰۹ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجام واکسیناسیون کرونا در مراکز خدمات جامع و محلی

وی افزود: خوشبختانه تمایل مردم برای انجام واکسیناسیون کرونا برای دوزهای دوم و سوم در روزهای اخیر کمی افزایش پیدا کرده است اما اعداد و ارقام واکسیناسیون افراد به‌گونه‌ای نیست که در آمار کلی واکسیناسیون دوز دوم و سوم کرونا تغییر چشمگیری رخ داده باشد، آمار واکسیناسیون کرونا در استان اصفهان در دوز اول ۸۶.۵ درصد، دوز دوم ۷۷ درصد و دوز سوم ۳۹ درصد بوده است که تاکنون این آمار افزایش چندانی نداشته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه نزدیک به ۵۶۰ هزار مردم استان اصفهان تاکنون یک دوز واکسن کرونا را هم تزریق نکرده‌اند، تصریح کرد: براساس بررسی‌های میزان واکسیناسیون کرونا در استان اصفهان ۱۳.۵ درصد دوز اول، ۲۳ درصد دوز دوم و ۶۱ درصد دوز سوم واکسن را تزریق نکرده‌اند که این آمار در استان اصفهان نگران‌کننده است.

وی با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای انجام واکسیناسیون کرونا در استان اصفهان، گفت: مراکز خدمات جامع واکسیناسیون کرونا که به دلیل کاهش آمار کرونا در استان اصفهان کاهش پیدا کرده بود به ۱۱ مرکز در شهر اصفهان افزایش پیدا کرد ضمن اینکه مراکز محلی سلامت بهداشت هم علاوه بر مراکز خدمات جامع واکسیناسیون کرونا در حال انجام واکسیناسیون هستند.

عقدک با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد مردم دوز اول تا سوم خود را از نوع واکسن سینوفارم و یا برکت زده‌اند، گفت: افرادی که دوز اول تا سوم خود را واکسن سینوفارم یا برکت زده‌اند می‌توانند برای دوزهای بعدی واکسن سینوفارم، اسپایکوژن و آسترازانکا استفاده کنند، افرادی هم که آسترازانکا یا پاستوکووک تزریق کردند، می‌توانند برای دوزهای بعدی آسترازانکا، اسپایکوژن یا پاستوکووک بزنند.

احتمال شیوع وبا در استان اصفهان به دلیل رفت‌وآمد به کشورهای همسایه

وی تأکید کرد: توصیه می‌شود افرادی که واکسن غیرفعال کرونا زده‌اند، واکسن غیرفعال یا واکسن نوترکیب بزنند که واکسن‌های نوترکیب شامل اسپایکوژن یا پاستوکووک است ضمن اینکه مردم دغدغه نداشته باشند چه نوع واکسنی بزنند زیرا در محل انجام واکسیناسیون کارشناسان به مراجعه‌کنندگان راهنمایی‌ها و توصیه‌های لازم را برای انتخاب واکسن خواهند داشت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: بیماری وبا از کردستان عراق به استان کردستان کشور سرایت کرد به‌گونه‌ای که تست وبا ۴۰ نفر در این استان مثبت اعلام شد اما موردی از ابتلاء به وبا در استان اصفهان تاکنون گزارش نشده است ولی احتمال وقوع این بیماری در اثر رفت‌وآمد به عراق و دیگر کشورهای همسایه وجود دارد که از زائران و مسافران به این کشورها تقاضا داریم به هنگام عزیمت از آب‌های مطمئن بهداشتی همچون آب‌لوله‌کشی تصفیه شده و بطری آب‌معدنی پلمب شده استفاده کنند و حتی در شستشوی ظرف‌ها، میوه‌ها و سبزیجات از این نوع آب‌ها استفاده کنند.

کد خبر 587628

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کرونا در اصفهان اخبار کرونا در اصفهان وضعیت کرونا در اصفهان ابتلا به کرونا در اصفهان آخرین اخبار کرونا در اصفهان واکسیناسیون کرونا در اصفهان بستری شدگان کرونا در اصفهان افزایش کرونا در اصفهان وضعیت کرونا در استان اصفهان شیوع وبا شیوع وبا در ایران وضعیت شیوع وبا در ایران سال شیوع وبا در ایران وضعیت سویه های جدید کرونا در ایران آغاز تزریق دوز چهارم واکسن کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کرونا در استان اصفهان واکسیناسیون کرونا انجام واکسیناسیون دوز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۹۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان