Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ایوب توکلیان روز سه‌شنبه در جلسه آماده‌باش درمانگاههای مشهد در مقابله با کرونا افزود: تعداد مبتلایان سرپایی به کرونا در مشهد و دیگر شهرستانهای خراسان رضوی طی ۱۰ روز گذشته رشد چشمگیری داشته است و از سوی دیگر ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ با برچسب کووید ۱۹ نیز در روزهای اخیر افزایشی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: معمولا موجهای کرونا با افزایش آمار سرپایی‌ها آغاز می‌شود اما در موج جدید  افزایش آمار سرپایی‌ها با افزایش بستری‌شدگان همراه  است، لذا تصمیمات و تمهیدات لازم برای مقابله با شیوع این سویه جدید در درمانگاهها و مراکز درمانی اتخاذ شده است.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر انجام واکسیناسیون دز یادآور برای پرسنل درمانگاهها  اظهار کرد: برای پیشگیری از شیوع این بیماری در درمانگاهها، رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از لوازم حفاظت فردی مناسب به ویژه استفاده از ماسک ضروری است.

دکتر توکلیان ادامه داد: همچنین برای پیشگیری از انتقال و شیوع ویروس کرونا در درمانگاه‌ها و مراکز درمانی باید مسیر بیماران تنفسی از غیر تنفسی جدا شود.

وی اظهار کرد: همچنین در درمانگاه‌ها و مراکز درمانی، باید تجهیزات مربوط به اکسیژن دوباره چک شود و درصورت وجود مشکل در این تجهیزات نسبت به رفع آن اقدام شود.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: همچنین در تمامی درمانگاه‌ها و مراکز درمانی، سطح بندی بیماران کرونایی باید مانند موجهای قبلی رعایت و از ارجاع بیمارانی که نیاز به بستری ندارند به بیمارستان‌ها جلوگیری شود.

دکتر توکلیان ادامه داد: نسخ پزشکی مربوط به درمان بیماران مبتلا به کرونا نیز باید مبنای علمی و بر طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، اکنون ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت سایر شهرستانهای این استان بر عهده دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۲۵۱ هزار و ۴۲۹ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت پنج بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۱ هزار و ۴۴۴ تن رسیده است.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۶۵ هزار و ۸۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند و ۳۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۶۴ میلیون و ۶۷۹ هزار و ۲۵۵ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۳۶ هزار و ۱۴۵ دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۵۴۴ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۹۴۴ دُز رسیده است.

در حال حاضر چهار شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۴۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸۸ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد واکسن کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد واکسن کووید 19 ویروس کرونا مشهد واکسن کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراکز درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۹۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود

دکتر مهدی مصری امروز جمعه (هفتم اردیبهشت ماه) در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که همزمان با هفته سلامت برگزار شد گفت: دولت سیزدهم توجه جدی به ارتقای شاخص‌های سلامت دارد و در استان قم ۳۰ پایگاه سلامت جدید راه اندازی می‌کنیم تا بتوانیم در توسعه شبکه بهداشت موثر باشیم.

وی بیان داشت: اجرای طرح سلامت خانواده مورد تاکید دولت است که این طرح توسط سازمان بهداشت جهانی نیز به تایید رسید و به نام جمهوری اسلامی ایران تثبیت شد و برنامه ریزی داریم که در یک سال آینده تمامی استان را تحت پوشش قرار دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز داشت: در این دولت برای پنج دهک پایین در راستای خدمات رسانی درمانی رایگان تلاش می‌کنند و ما در استان قم خدمات درمان سرطان را در حال پیشروی داریم.

دکتر مصری به نوسازی تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: در استان قم شاهد خرید تجهیزات پزشکی به روز هستیم و برنامه ریزی داریم که بتوانیم با این نوسازی خدمات را بهینه کنیم.

وی گفت: خدمات ویژه مثل طرح دندانپزشکی در مرکز الهادی را در حال برنامه ریزی داریم که امیدواریم بتوانیم از این طریق خدمات رسانی را گسترده انجام داده و از سوی دیگر وزارت بهداشت نیز بسته حمایتی در حوزه دندانپزشکی را در حال تدوین دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت