Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر بحیرایی گفت: به مناسبت هفته عفاف و حجاب دو نمایشگاه پوستر عفاف و حجاب و نمایشگاه نقاشی و هنرهای تجسمی افتتاح و پذیرای علاقمندان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، امیر بحیرایی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: نمایشگاه نقاشی نگاه در هفته عفاف و حجاب و دهه امامت و ولایت در حوزه هنرهای تجسمی در شهرستان نهاوند افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نمایشگاه هنرهای تجسمی در رشته نقاشی با حضور هنرمندان و اساتید هنرهای تجسمی با ۲۷ اثر از دو هنرمند حوزه هنرهای تجسمی خانم ها پروانه بحیرایی و ساناز خیشوند از هنرجویان آموزشگاه نقاشی شفق و در تکنیک رنگ و روغن برگزار شده است.

بحیرایی ضمن اشاره به هفته عفاف و حجاب این مسئله را یکی از مباحث بنیادین سلامت در حوزه خانه و خانواده دانست و حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را از هنرهای بومی در راستای ترویج عفاف و حجاب عنوان کرد.

وی با اشاره به نمایشگاه نقاشی نگاه گفت: این نقاشی ها در قطع ۵۰ در ۷۰ با موضوع آزاد در هفته حجاب و عفاف از تاریخ ۲۰ الی ۲۵ تیرماه در محل نمایشگاه های دائمی مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند در محضر بازدید علاقمندان به مدت پنج روز قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند بیان داشت: علاقمندان می توانند با مراجعه به آدرس بلوار شهید بهشتی خیابان دانش مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره ) از نمایشگاه بازدید کنند.

 

افتتاح نمایشگاه پوستر عفاف و حجاب در شهرستان نهاوند

بحیرایی همچنین با بیان اینکه تعداد ۳۰ پوستر و عکس در نمایشگاه عفاف و حجاب نهاوند به نمایش گذاشته‌شده است، گفت: این نمایشگاه از ۲۰ الی ۲۷ تیرماه به مدت ۷ روز به مناسبت هفته عفاف و حجاب در محل مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی(ره) شهرستان نهاوند واقع در بلوار شهید بهشتی آماده بازدید علاقه‌مندان است.

وی با اشاره اینکه آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه علاوه بر عکس‌هایی در مورد عفاف و حجاب، سخنان ائمه اطهار، علما و بزرگان دینی نیز است، افزود: گفته‌های شخصیت‌های بزرگ تاریخ در سراسر جهان در این خصوص و معضلات و مشکلات اجتماعی جوامع غربی و شرقی در زمینهٔ عدم رعایت عفت عمومی و حفظ حریم زنان از دیگر آثار این نمایشگاه است که در معرض دید قرارگرفته است.

بحیرایی افزود: هدف از برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف ایجاد فضای مناسب فرهنگی در این شهرستان، فرهنگ‌سازی بیشتر در زمینهٔ شناساندن فرهنگ و حجاب اسلامی، معرفی، ترویج و اشاعه فرهنگ و اعتقاد دینی و اسلامی، و تبیین موضوع حجاب مصونیت است نه محدودیت بیان کرد.

وی گفت: علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند در ایام برگزاری از ساعت ۸ الی ۱۲ به مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) شهرستان نهاوند واقع در بلوار شهید بهشتی مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته عفاف و حجاب شهرستان نهاوند هنرهای تجسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۰۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی این رویداد، آیین گشایش نمایشگاه انفرادی «افکار» شامل نقاشی‌های مریم نامدار، ساعت ۱۶ روز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ در نگارخانه «نقش جهان» برگزار می‌شود.

مریم نامدار متولد ۱۳۶۱ و فارغ‌التحصیل رشته هنرهای تجسمی است. او پیش از این آثارش را در برخی نمایشگاه‌های گروهی نظیر منتخب آثار گالری اکنون (اصفهان)، منتخب آثار گالری آرتیبیشن، گالری هفتا، داوودی و زرنا به نمایش گذاشته بود.

این هنرمند درباره آثار به نمایش‌درآمده در نمایشگاه «افکار» گفت: قطعاً به عنوان یک نقاش انتزاعی، خود را در دنیایی از رنگ‌ها و فرم‌های غیرطبیعی می‌بینم. داستان‌ها در ذهنم با استفاده از این عناصر و رنگ‌ها تداعی می‌شوند. بوم نقاشی من به صحنه‌ای تبدیل می‌شود که در آن احساسات، تجربیات و افکار آشکار می‌شوند و من به دنبال انتقال این مناظر درونی از طریق کارم هستم. دغدغه همیشگی من نپذیرفتنِ آثارم در جامعه‌ای‌ است که گالری‌دارها هنر را کالایی برای کسب درآمد می‌دانند و عملاً نقاشی انتزاعی یا آبستره جایی در این روند ندارد. تمایل گالری‌دارها به هنر روایتی باعث به انزوا کشیده‌شدن این‌گونه سبک‌ها شده است. با امید به روزهایی که هنر در کلیه سبک‌ها پذیرفته شود.

همچنین نامدار در بخشی از استیتمنت نمایشگاه انفرادی خود نوشته است: «افکار» به تفکر دعوتت می‌کند. یک قدم نزدیک‌تر شوید و صدای تپش رنگ‌ها را بشنوید؛ صدای نبض وجود. رنگ‌ها شما را وادار به حرف‌زدن می‌کنند و در عین حال به درون‌نگری دعوتت می‌کند. چه چیزی فراتر از شکل نهفته رنگ‌ها است؟ آیا آشفتگی می‌تواند هماهنگی داشته باشد؟ آیا در انتزاع آرامش وجود دارد؟ این تفسیر شما را به چالش می‌کشاند.

۲۰ تابلو در این نمایشگاه به نمایش درمی‌آیند که با تکنیک اکلرولیک روی بوم و در سبک آبستره (انتزاعی) اجرا شده‌اند.

آثار نقاشی مریم نامدار در نمایشگاه انفرادی «افکار»، از روز ۱۴ تا ۱۹ اردیبهشت‌ در نگارخانه نقش جهان روی دیوار قرار خواهند داشت.

علاقه‌مندان به تماشای این آثار تجسمی می‌توانند طی روزهای یادشده از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به نگارخانه «نقش جهان» به نشانی خیابان نیاوران، خیابان باهنر، همایونفر، کوچه سعدی، خیابان محمودی ۲، پلاک ۹ مراجعه کنند. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

کد خبر 6094368

دیگر خبرها

  • منیژه ، زنی که آفتاب تن برهنه اش را ندیده است / از محو شبانه نقاشی شاهنامه تا توسل به فردوسی برای حجاب!
  • تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور
  • از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی
  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • راه اندازی طرح آموزش مبلغان حجاب | ۴۰۰ نفر برای «استقناع هنرمندانه» آماده می‌شوند
  • هنر، ابزار استدلال و استقناع هنرمندانه عفاف و حجاب
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب