Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@06:02:08 GMT

احتمال تغییر روند شاخص کل از فردا

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۰۲۰۴

احتمال تغییر روند شاخص کل از فردا

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت چهار هزار ۶۵ واحدی به سطح یک میلیون ۴۸۳ هزار ۵۳۲ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با افت چهار هزار ۸۴ واحدی در سطح ۴۰۵ هزار ۴۷۵ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل و شاخص هم وزن هردو چهار هزار واحد افت کردند، همچنین ارزش و حجم معاملات نسبت به روز گذشته کاهش یافت و در بورس به زیر سه هزار میلیارد تومان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سطح یک میلیون ۴۸۰ هزار واحد حفظ شد.

گروه پالایشی به کمک بازار آمدند و شبندر، شاوان، شپنا، شتران و شبریز همگی روند مثبتی داشتند. در گروه سرمایه‌گذاری ها خگستر رشد شش درصدی، ورنا ۳.۷، وآذر پنج، برکت ۲.۸، وتوکا ۲.۶ و خبمهن رشد یک درصدی را تجربه کرد. گروه فعالیت‌های مرتبط با بورس اوراق بهادار روند مثبتی داشتند و نمادهای کالا، فرابورس و بورس هر سه رشد شش درصدی داشتند.

دارا یکم افت ۱.۵ درصد داشت و پالایش ثابت بود، فلوله در گروه فلزات افت پنج درصدی را تجربه کرد. گروه بانکی روند منفی داشت و در این بین دی افت ۳.۳ درصدی را تجربه کرد. بیشترین ارزش معاملات مربوط به صندوق‌های سرمایه گذاری درآمد ثابت بود. بازگرداندن صندوق‌های پالایش یکم و دارایکم به ارزش ذاتی در دستور سازمان بورس است.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت چهار هزار ۶۵ واحدی به سطح یک میلیون ۴۸۳ هزار ۵۳۲ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با افت چهار هزار ۸۴ واحدی در سطح ۴۰۵ هزار ۴۷۵ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۱۲

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۲۴۹

شاخص کل فرابورس هم امروز با افت ۱۲۲ واحدی به سطح ۱۹ هزار ۶۹۸ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۹۷

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۷۳

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۲۷ هزار ۹۷۶ و ۱۸۰ هزار ۸۸۴ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب پنج میلیارد ۱۱۴ و سه میلیارد ۲۹۸ برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کمند

۲. خگستر

۳. همای

۴. فولاد

۵. شبندر

بیشترین حجم معامله

۱. کمند

۲. خگستر

۳. خودرو

۴. شستا

۵. خساپا

بیشترین افزایش قیمت

۱. خگستر

۲. کالا

۳. بورس

۴. سکرد

۵. کهمدا

بیشترین کاهش قیمت

۱. کاما

۲. غشصفها

۳. تکمبا

۴. البرز

۵. غشان

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

حمایت: محدوده یک میلیون ۴۸۰ هزار واحد.

مقاومت: یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد.

پیش بینی: به نظر می‌رسد بر اساس کندل پین باری که اتفاق افتاد و بازگشت از سطح یک میلیون ۴۸۰ هزار واحد احتمال تغییر روند از فردا وجود خواهد داشت، البته در بازار امروز شاهد ورود نقدینگی زیادی به صندوق‌های درآمد ثابت بودیم که نشان از عدم اعتماد به فضای کلی بازار است.

عرضه املاک شهرداری در بورس کالا نهایی شد

سرپرست مدیریت مطالعات اقتصادی و امور بین الملل بورس‌کالا اظهار کرد: عرضه املاک شهرداری تهران در بورس کالا تقریباً به مرحله نهایی رسیده است. معین محمدی پور از مذاکرات در جریان با سازمان خصوصی سازی، دفتر مدیریت اموال دولتی وزارت اقتصاد، بانک‌ها و سازمان اموال تملیکی در خصوص عرضه املاک مازادشان در بورس کالا خبر داد.

پتانسیل بورس تهران برای پذیرش شرکت‌های دانش بنیان

معاون نظارت بر بازار بورس تهران گفت: بورس اوراق بهادار تهران پتانسیل پذیرش شرکت‌های حوزه دانش بنیان و صنایع فناوری اطلاعات و ارتباطات را دارد و از پذیرش سهام این دسته از شرکت‌ها استقبال می‌کند.

صادرات اولین محموله میلگرد ذوب آهن اصفهان به اروپای شرقی

محمد نورانیان مدیر بازاریابی و صادرات شرکت ذوب آهن اظهار کرد: طی یکسال اخیر شاهد چند اتفاق تأثیرگذار بر بازار فولاد در کشورهای همسایه و منطقه بوده‌ایم که از آن جمله می‌توان به تغییر دولت حاکم در افغانستان به عنوان یکی از مهمترین بازارهای هدف صادراتی و محدودیت شدید صادرات فولاد به این کشور و همچنین جنگ در اوکراین و به دنبال آن سقوط شدید قیمت فولاد اشاره کرد که این عوامل در کنار رقابت منفی قیمتی رقبا و ادامه شرایط ناشی از تحریم‌ها، فرآیند صادرات محصولات فولادی را وارد فاز جدیدی نمود.

تصویب ضوابط انتشار اوراق گواهی سپرده عام توسط بانک‌ها در شورای عالی بورس

علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد: ضوابط مربوط به انتشار گواهی سپرده عام توسط بانک‌ها در شورای عالی بورس به تصویب رسیده و جزئیات اجرایی آن بزودی به شبکه بانکی ابلاغ خواهد شد. خوشبختانه رشد نقدینگی و پایه پولی نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته کاهشی بوده که انضباط مالی دولت متأثر از عدم استفاده از تنخواه گردان در این خصوص بسیار مؤثر بوده است.

نقشه بازار


کد خبر 587665

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شاخص کل بورس افت شاخص کل بورس افزایش شاخص کل بورس تحلیل شاخص کل بورس کاهش شاخص کل بورس روند نزولی شاخص کل بورس روند صعودی شاخص کل بورس شاخص کل بورس تهران بورس بازارهای مالی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق افت چهار هزار تعداد نمادهای سطح یک میلیون بورس تهران بازار بورس هزار واحد بورس کالا شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۰۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل

به گزارش همشهری آنلاین، از ابتدای هفته جاری به‌دنبال کاهش تنش‌های نظامی در منطقه، شاخص کل بورس تهران وارد یک روند صعودی شد و از ابتدای هفته تا روز دوشنبه نزدیک به ۱۱۰هزار واحد معادل ۵درصد رشد کرد. با این حال دیروز شاخص کل بازار سهام ۱۳هزارو ۴۲۵واحد کاهش یافت و در محدوده ۲میلیون‌و ۳۰۳هزار واحد قرار گرفت. با وجود این میزان نزول، دیروز ارزش کل معاملات که نماگر مهمی برای بازار سهام است دست‌کم ۱۰۰میلیارد تومان افزایش یافت و در عین حال بیش از ۵۵میلیارد تومان نقدینگی تازه وارد بازار سهام شد.

دیروز همچنین نسبت ورود پول سهامداران حقیقی به ارزش کل معاملات خرد هم به ۱.۳درصد رسید که نشان می‌دهد با وجود نزول شاخص، شتاب ورود پول به بازار سهام افزایش یافته است. در چنین شرایطی اگرچه ممکن است شاخص کل بورس تهران امروز چهارشنبه اندکی عقب‌نشینی کند، اما با توجه به آنکه این شاخص توانسته ظرف روزهای گذشته از محدوده کلیدی ۲میلیون‌و ۳۰۰هزار واحد عبور کند، انتظار نمی‌رود نزول بورس خیلی دامنه‌دار باشد.

از نظر تکنیکی چنانچه شاخص کل بورس تهران بتواند موقعیت خود را در این محدوده حفظ کند، احتمال رشد شاخص بورس افزایش خواهد یافت؛ ضمن اینکه تازه‌ترین خبرها حاکی از آن است که احتمالا فرمول جدید برای قیمت‌گذاری شرکت‌های خودروسازی‌ از سوی وزارت صنعت تعیین خواهد شد که این موضوع می‌تواند منجر به رشد قیمت سهام شرکت‌های خودروساز شود و با توجه به اثرگذاری این گروه بر بازار سهام می‌توان انتظار داشت کلیت بازار سهام در موضع صعودی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید

واگذاری پرسپولیس به بانک ها قانونی نیست | فروش سرخ پوش ها به بانک ها چه آثاری دارد؟ مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه | چه دارایی‌هایی شامل این نوع از مالیات می‌شوند؟ پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟ | گام تازه برای برتری در مسابقات

آمارها همچنین نشان می‌دهند که نرخ دلار نیمایی نیز به محدوده ۴۱هزار تومان رسیده است که این موضوع نیز می‌تواند ظرف روزهای آینده اثر مثبتی بر معاملات بورس داشته باشد. به‌طور کلی ارز حاصل از صادرات شرکت‌های بورس با نرخ دلار نیمایی تسعیر می‌شود و هر نوع افزایش قیمت دلار نیمایی می‌تواند منجر به رشد درآمد شرکت‌های بورس و افزایش قیمت سهام این شرکت‌ها شود.

با همه این توضیحات، می‌توان گفت شاخص کل بورس تهران اکنون در محدوده حساسی قرار گرفته است که درصورت تثبیت در این موقعیت می‌تواند با رشدهای بیشتری مواجه شود.

ضمن اینکه باید توجه کرد حتی با فرض نزول شاخص در هفته‌های آینده، این نزول نمی‌تواند خیلی دامنه‌دار و عمیق باشد؛ به‌طوری که شاخص کل بورس تهران به زیر مرز ۲میلیون و ۲۰۰هزار واحد سقوط کند؛ چراکه قیمت سهام شرکت‌ها به پایین‌ترین حد خود رسیده‌ و این محدوده نوعی حمایت تکنیکی برای شاخص کل محسوب می‌شود.

انتظار می‌رود حتی درصورت نزول شاخص ظرف چند هفته آینده وضعیت بازار سهام با توجه به نزدیک شدن به فصل مجامع در تیرماه متعادل شود و تقاضا برای خرید سهام افزایش یابد.

کد خبر 846776 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها بازار سرمایه سهام عدالت بورس تهران بورس - فرا بورس خودرو سهام شرکت‌ها سرمایه‌ گذاری

دیگر خبرها

  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • محرک جدید بورس
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل