Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: واقعه مسجد گوهرشاد و قیام مردم در برابر کشف حجاب رضاخان، یادمان و نمادی از غیرت دینی و تعصب مردان و زنان با ایمان در جامعه اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، آیت‌الله مصطفی محامی؛ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در اجتماع بزرگ فاطمی، با اشاره به سالروز کشف حجاب رضاخان و قیام مردم مشهد در مسجد گوهر شاد بیان کرد: رضاخانی که دست نشانده دشمنان مستکبر بود و تلاش کرد حجاب و چادر را از سر زنان بردارد که در آن مورد مخالفت قرار گرفت و زنان مومنه و مردان مومن ما در مقابل این اقدام وقیح رضاخان مقاومت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به قیام مردم مشهد و تجمعشان در مسجد گوهر شاد اشاره کرد، افزود: این قیام نشان از غیرت دینی زنان و مردان ما در آن دوران بود گرچه رضاخان با کشتار زیادی از مردم معترض خواست این  قیام را سرکوب کند اما غیرت دینی زنان و مردان ما برای همیشه در تاریخ ماندگار و جاوید شد.

آیت الله محامی تصریح کرد: در آن زمان با آن حمله سخت نتوانستند حجاب را از سر زنان ما بگیرند اما متاسفانه جنگ نرم و حرکت خزنده دشمن برای ضربه زدن به حجاب شروع شد و وضعیتی که امروز شاهد هستیم نتیجه این توطئه ها و کم کاری ها و ضعف عملکرد برخی از متولین فرهنگی در این زمینه است.

وی گفت: وضعیت موجود کشور در زمینه حجاب وضع مطلوبی نیست و خیلی فاصله از حجاب گرفته شده است، در دوران آغاز انقلاب و دفاع مقدس که این نتیجه عملکرد ضعیف و بد ما مسئولان و برخی مردم که باعث شد به تدریج این وضعیت تاسف بار دامن گیر جامعه ما شود.

کار فرهنگی و اصلاح اجتماع باید مستمر و مداوم باشد

وی افزود: اصلاح حجاب در جامعه نیاز به کار متداوم و راحل فرهنگی و قانونی دارد و برای گسترش این فرهنگ باید کار فرهنگی قانونمند و مستمر انجام دهیم.

آیت‌الله محامی بیان کرد: یک شبه کار درست نمی شود باید حرکت گام به گام باشد کار فرهنگی و اصلاح اجتماعی به تدریج انجام و باید مستمر باشد و انتظار نداشته باشیم که یک شب و یک ماهه و یک ساله حل شود.

وی ادامه داد: همه ما باید مسئولیت‌پذیر باشیم و اقدام همه گانی داشته و البته اولویت این است که مسئولین دولتی و دستگاه های حاکمیتی و صدا و سیمای ما پیش تاز باشد باید همه مسئولیت پذیر باشند و اقدام همگانی برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه گفت: برای فراگیری فرهنگ عفاف و حجاب نیاز به نهضت مردمی داریم همانطور که در بسیاری از بحران‌ها با پای کار آمدن مردم بحران‌ها و مشکلات حل شد در این زمینه هم نیاز به همکاری و ورود مردم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی عفاف و حجاب در جامعه وارث ۱۰ سال کم کاری و بد کاری در این مقوله است و نیاز است تا با حرکت گام به گام و مستمر این معضل را در جامعه رفع کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: غیرت دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۰۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز اظهار داشت: عفاف و حجاب از نظر شرعی و قانونی واجبی است که رعایت آن لازم و تضعیف آن تبعات سنگین برای فرد بی حجاب و جامعه اسلامی به بار می‌آورد، از این رو نظام و امت اسلامی نمی‌تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد.

امام جمعه کیش با تأکید بر التزام به حجاب و عفاف، از مردم خواست تلاش دشمنان قسم خورده اسلام، انقلاب و کشور را یکبار دیگر ناکام گذاشته و با مسئولان نظم و امنیت همکاری کنند.

حجت الاسلام بی نیاز بیان داشت: دشمنان دین و نظام اسلامی که نتوانستند از راه‌های مختلف به این نظام مقدس ضربه بزنند با جنگ شناختی و ترکیبی بدنبال تضعیف اعتقادات دینی، ترویج هنجار شکنی و بی حرمتی به موازین شرعی در جامعه اسلامی هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: بر همگان لازم است در مقابل این فتنه دشمنان نیز با هوشیاری و بصیرت بایستند و یکبار دیگر نقشه دشمنان را نقش بر آب کنند و برای عزت و سرافرازی نظام اسلامی و مردم عزیز و شریف ایران اسلامی تلاش کنند.
 
امام جمعه کیش تصریح کرد: همه دستگاه‌ها، مردان و زنان مومن و قانونمند کشور عزیزمان نسبت به این امر مسئولیت دارند، از این رو لازم است با تعامل منطقی، معتدل و حساب شده برنامه ریزی و اقدام کنند و با اهتمام وافر و قاطعیت کامل در جلوگیری از هرگونه بی قانونی و هنجار شکنی بر اساس قوانین کشور و ضوابط شرعی، از ایجاد دو قطبی‌ها، تفرقه و تقابل در جامعه پرهیز کنند.
 
وی افزود: از جامعه نخبگان انتظار می‌رود برای بصیرت افزایی، حفظ اخوت و مودت اسلامی و جذب حداکثری با عنایت کامل منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضوری موثر در عرصه جهاد تبیین داشته باشند.
 
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز گفت: از زحمات و تلاش همه مردم و دستگاه‌ها به ویژه فراجا برای تثبیت هویت فرهنگی حفظ و ترویج ارزش‌ها در جامعه اسلامی و صیانت از آرمان‌های امام بزرگوار (ره) و شهدای گرانقدرمان، صمیمیانه تقدیر و تشکر می کنم و از خداوند متعال مزید توفیقات این عزیران را خواستاریم و خدا قوت عرض می‌نمایم.
 
وی افزود: بدیهی است در کنار این اقدامات، جهاد تبیین و دفاع منطقی و مستدل از ارزش‌ها و بصیرت افزایی و آگاه سازی آحاد مردم نسبت به فتنه‌های دشمنان و نیز اهتمام به رویکرد اصلاحی و جذب حداکثری و اخوت و مودت اسلامی و اقدامات معتدل و منطقی و توجه کامل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تاکید است.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • اظهارات سردار رادان درباره چرایی طرح حجاب: چشم مردم به بی‌حیایی عادت کند، غیرت گرفته می‌شود