Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@22:53:25 GMT

بزرگداشت عبدالمجید شریف‌زاده برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۰۳۶۵

بزرگداشت عبدالمجید شریف‌زاده برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی برنامه، «نگاره‌های شریف» ویژه برنامه بزرگداشت سیدعبدالمجید شریف‌زاده رییس پژوهشکده هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که چهارشنبه ۲۲ تیرماه ساعت ۱۱ در کوشک باغ هنر برگزار می‌شود.

این مراسم به منظور نکوداشت بیش از سه دهه خدمت صادقانه به هنر ایرانی اسلامی است که با حضور اساتید، پیشکسوتان، هنرمندان هنرهای سنتی ایران زمین و مسئولان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریف‌زاده متولد ۱۳۳۹ در ساری است که یک دوره از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۶ و یک دوره از سال ۱۳۹۶ تا تیر ۱۴۰۱ ریاست پژوهشکده هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی را عهده‌دار بوده است.

وی دارای مدرک دکترای پژوهش هنر از دانشکده هنرهای زیبا و کارشناسی صنایع دستی از دانشگاه هنر است.

تقویت وجهه پژوهشی و حفظ و احیا مهمترین موضوع شریف‌زاده در دوره تصدی مدیریت پژوهشکده بوده است.

از دیگر مشاغلی که وی عهده‌دار بوده است می‌توان به مدیر کلی توسعه و ترویج صنایع دستی، مدیریت موزه فرش ایران و رییس کمیته ارزشیابی هنرمندان هنرهای سنتی، عضو هیات علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی، عضو گروه هنرهای سنتی فرهنگستان هنر، رییس گروه هنر شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی رشته هنر در پژوهشگاه علوم انسانی اشاره کرد.

این برنامه در مجموعه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد با مشارکت و همکاری موسسه فرهنگی هنری سیمای تصویر تماشا برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند به کوشک باغ هنر به نشانی بزرگراه شهید حقانی، خروجی کتابخانه ملی، جنب خانه شعر و ادبیات مراجعه کنند.

کد خبر 5536348 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: خانه شعر و ادبیات تئاتر ایران فیلم کوتاه کنسرت موسیقی فیلم سینمایی درگذشت چهره ها هنرمندان تئاتر کارگردان تئاتر بازیگر سینما حوزه هنری جشنواره فیلم شهر تالار وحدت نقاشی عکاسی اکران عمومی برگزار می شود هنرهای سنتی شریف زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۰۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام «محمد نودهی» در خصوص مراسم اختتامیه دوره آموزشی «متنا» که در علی آباد کتول برگزار شد، اظهار کرد: دوره آموزشی متنا که در قالب 80 ساعت آموزشی در مدت 6 ماه در مدرسه علمیه خواهران بنت الهدی این شهر برپا بود به ایستگاه پایانی خود رسید.
 
به گفته وی؛ این دوره آموزشی با رویکرد تربیتی - فرهنگی و با هدف کادرسازی نیروهای دغدغه مند در حوزه کودک و نوجوان با حضور ۶۰ شرکت کننده در علی آبادکتول برگزار شد.
 
مسئول مرکز راهبردی تعالی خانواده اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان خاطر نشان کرد: امروز در مراسم اختتامیه این دوره که با حضور آیت الله «سید عبدالهادی حسینی شاهرودی» نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، علما و روحانیون و مسئولان شهرستانی برگزار شد گواهینامه این دوره به 60 فعال فرهنگی اعطا شد.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • 60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند
  • اجرای پرشور برنامه های انقلابی در اسلامشهر اهمیت فراوانی دارد
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد