Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اقدام عجیب و سوال برانگیز تخریب پیاده راه ١٧ شهریور از سوی شهرداری منطقه ١٢، گفت: شورای اسلامی شهر تهران به فوریت و قاطعانه در خصوص توقف هرگونه عملیات عمرانی، تا زمان بررسی دقیق توسط کمیسیون‌های مربوطه، ارزیابی ضرر و زیان شهرداری مربوطه به سرمایه‌های شهری و تعیین و تکلیف خاطیان و در صورت لزوم، ارجاع پرونده تخلف صورت گرفته به مقام قضایی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا. سید جعفر تشکری هاشمی در نطق پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران، به رویکردی نو به زیست شهری اشاره کرد و گفت: سیر تحولات شهری در دنیا متناسب با توسعه فن آوری‌ها و توسعه زندگی شهری و متناسب با صنعتی شدن تغییرات چشم‌گیری داشته و به همین منظور برای ادامه حیات در شهرهایی که هر روز در حال تغییر هستند نیازمند تغییر رویکرد و نگرش هستیم.


وی با بیان اینکه نوع نگاهی که در گذشته و حتی حال در شهرها وجود داشته و یا دارد این است که با توسعه امکانات برای خودروها می شود بر مشکلات شهری غلبه پیدا کرد، افزود: همواره به دنبال توسعه خیابان، بزرگراه و پارکینگ و.... هستیم و از اینکه هرچقدر ما به این مسله بها دهیم میل به تقاضای خودرو بیشتر می‌شود، غفلت کردیم،

این عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: با آغاز قرن بیست و یکم به پدیده جدیدی توجه شد که بر اساس آن به حمل ونقل انسان محور، زدودن خودرو محوری در شهرها و جایگزین کردن زندگی مبتنی بر حمل ونقل انسان محور و توجه به توسعه پایدار شهرها مد نظر قرار گرفت.


تشکری هاشمی با اشاره به اینکه در دوره مدیریت جهادی شهری، علاوه بر حدود ٨.۵ کیلومتر مسیر پیاده راهی که احداث شد، خیابان ١٧ شهریور در مسیر میدان امام حسین تا میدان شهدا به عنوان یک پیاده راه آیینی و مفرح برای مردم ایجاد شد، تصریح کرد: تمامی این اتفاقات براساس اسناد بالادستی صورت گرفت، به استناد طرح جامع تهران گسترش پیاده‌راه ، دوچرخه و عرصه های عمومی مورد توجه قرار گرفته است.


تشکری هاشمی درادامه به عملیات تخریب خیابان ١٧ شهریور اشاره کرد و گفت: متاسفانه شاهد بودیم بدون کسب مجوز از شورای اسلامی شهر تهران و کمیسیون ماده ۵ که مسئولیت تغییر کاربری را داشته، در یک اقدام عجیب و سوال برانگیز از سوی شهرداری منطقه ١٢ با جداسازی کفپوش های سنگی اقدام به تخریب این خیابان شده و مسیر برای خودروها باز شده است.


رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: مشخص نیست شهردار منطقه ١٢ با کدام تشخیص ،مطالعات و کار کارشناسی و البته با کسب اجازه از کدام تشکیلات مسئول در شهرداری تهران،  بر خلاف مصوبات موجود و در عین حال مخالفت صریح معاونت حمل و نقل و ترافیک اقدام به تخریب این خیابان کرده است؟.


تشکری هاشمی یادآور شد: تصمیمات خلق الساعه غیر قانونی و غیر کارشناسی، منجر به تخریب سرمایه‌های شهر و توهین به مصوبات شورای شهر و اسناد بالادستی شده است و حتما در خصوص تضییع حق مردم و تاراج سرمایه‌های شهر مماشات نمی‌کنیم و تخلف از برنامه ۵ ساله سوم شهرداری ، نقض کمیسیون ماده ۵ ، اقدام به تخریب بر خلاف مطالعات پشتیبان، نادیده گرفتن نظر تخصصی معاونت حمل ونقل و حوزه زیباسازی و وارد آمدن خسارات گسترده به تاسیسات و سرمایه‌های شهری به عنوان تخلف از سوی شهرداری منطقه ١٢ محرز و آشکار است.


رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شورای اسلامی شهر تهران به فوریت و قاطعانه نسبت به توقف هرگونه عملیات عمرانی، تا زمان بررسی دقیق توسط کمیسیون های مربوطه ، ارزیابی ضرر و زیان شهرداری مربوطه به سرمایه های شهری و تعیین و تکلیف خاطیان اقدام نماید، خواستار ورود دستگاه های نظارتی به منظور حفظ و صیانت از دارایی‌ها و سرمایه های شهر و در صورت لزوم، ارجاع پرونده تخلف صورت گرفته به مقام قضایی شد.


وی درپایان نطق پیش از دستورش که متن آن را در اختیار رسانه ها قرار داد، اظهارکرد: با همیاری اعضای شورای اسلامی شهر تهران، از اقدامات خودسرانه، خلاف مصوبات، خلاف عقل جهانی و  اقدامات خلق الساعه جلوگیری خواهیم کرد و توسعه شهر انسان محور در برنامه ۵ ساله سوم مورد تاکید است و ما متعهد به اجرای آن هستیم؛ لذا انتظار این بوده و هست که مدیریت شهری بر اساس اسناد بالا دستی هر خیابانی که امروز امکان توسعه فضاهای عمومی  وجود دارد را برای شهروندان زیست پذیرتر کنند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران پیاده راه 17 شهریور شورای اسلامی شهر تهران سرمایه های شهر تشکری هاشمی پیاده راه حمل ونقل منطقه ١٢

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند

استاندار کرمان با تحسین اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان در راه‌اندازی پویش «شهردار شو» با حضور دهه هشتادی‌ها گفت: انقلاب اسلامی از روز اول تکیه اصلی‌اش بر نسل جوان و نوجوان بود و این اقدام کار بسیار بزرگ و منحصربفرد و فراموش شده‌ای بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محمدمهدی فداکار امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان با تحسین اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان در راه‌اندازی پویش شهردار شو با حضور دهه هشتادی‌ها، اظهار کرد: انقلاب اسلامی از روز اول تکیه اصلی‌اش بر نسل جوان و نوجوان بود و این اقدام کار بسیار بزرگ و منحصربفرد و فراموش شده‌ای بود.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی به عنوان اولین بحران کشور بعد از انقلاب که به قول شهید سلیمانی بهترین فرصت‌ها در آن فراهم شد، عمده رزمندگان همین نسل جوان بودند و افزود: مردم توقعات متعدد دارند شاید یک شهردار نتواند پاسخگوی همه انتظارات باشد، اما وقتی جمع زیادی مشارکت می‌کنند پاسخگویی بهتر می‌شود و پیامد تصمیماتشان را هم می‌پذیرند.

استاندار کرمان خطاب به دهه هشتادی‌ها حاضر آن‌ها را مدیران فردای جامعه دانست که شهامت به خرج دادند و مسئولیت شهردار محله را پذیرفتند و گفت: راه‌اندازی این پویش با محوریت مسجد اتفاق خوشایندی بود که موجب تقویت رابطه مسجد با نوجوانان و جوانان شد.

در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان که با حضور دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، استاندار کرمان در تالار خیام دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد، گروه سرود پسران سلیمانی به سرپرستی بلال حسنی به اجرای برنامه پرداختند و از رئیس و اعضای شورای شهر رفسنجان نیز به مناسبت روز ملی شوراها تقدیر شد.

مجید کهنوجی شهردار رفسنجان در این مراسم با تشکر از شورای شهر مردمی گفت: اگر شهرداری موفقیتی دارد، به خاطر نیت الهی و حمایت شورا از شهردار و شهرداری است.

کد خبر 748901

دیگر خبرها

  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • سنگلج در خطر است!
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • کمیته فنی شورای ترافیک دیلم بر نقاط حادثه خیز نظارت کند
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟