Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای ویژه انگلیسی در زمان حضورشان در افغانستان در جریان یک دوره ماموریت شش ماهه در جنوب این کشور، حدود ۵۴ غیرنظامی را به طورغیرقانونی کشتند.

به گزارش ایران اکونومیست، برنامه تحقیقی پانورامای بی‌بی‌سی با بیان این موضوع همچنین دریافته است که یک «سیاست» نانوشته‌ای برای کشتن مردان در سن جنگ، در وزارت دفاع بریتانیا وجود داشته است و این باعث شده که در جریان ماموریت‌های مختلف نیروهای ویژه بریتانیا در افغانستان، مردان و حتی نوجوان‌ها به طور مشابه و مشکوک کشته‌ شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی‌بی‌سی نزدیک به چهار سال تحقیقات جدی روی اسناد داخلی وزارت دفاع بریتانیا، ایمیل‌های افراد مسئول در داخل وزارت دفاع در آن زمان، شرح و توضیح رسمی عملیات‌های شبانه در ولایت‌های جنوبی افغانستان و تطبیق آن با نظر خواهی از افراد متخصص در امور عملیات‌های نظامی و صحبت با شاهدان عینی در افغانستان را انجام داده است.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که نیروهای ویژه انگلیس در افغانستان احتمالا مرتکب «جنایات جنگی» شده‌اند.

وزارت دفاع انگلیس در واکنش به این گزارش گفته است که نیروهای انگلیسی در افغانستان با "شجاعت و تخصص تمام" ماموریت انجام داده‌اند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: افغانستان ، انگلیس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: افغانستان انگلیس نیروهای ویژه وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۰۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین دفاع فصل لیگ برتر انگلیس از نگاه ویلیام گالاس

گالاس باور دارد که این فصل هیچ مدافعی در لیگ برتر بهتر از ویلیام سالیبا عمل نکرده است.

طرفداری | عملکرد آرسنال در فصل جاری در حد و اندازه های قهرمانی بوده است. آنها چه قهرمان لیگ برتر بشوند و چه این عنوان را به منچسترسیتی واگذار کنند، یکی از بهترین عملکردهای تاریخ لیگ برتر را به اجرا گذاشته اند.

بخش زیادی از این عملکرد، به توانایی فردی بازیکنان باکیفیتی همچون ویلیام سالیبا و دکلان رایس مربوط می شود. ویلیام گالاس، مدافع سابق توپچی ها و تیم ملی فرانسه در این خصوص گفت: 

از نظر من ویلیام سالیبتا بهترین مدافع لیگ برتر انگلیس در فصل جاری بوده است. دکلان رایس را هم خرید فصل می نامم. به نظرم او در حال سپری کردن یک فصل فوق العاده با آرسنال است، فصلی که اولین فصل او هم محسوب می شود. او تا همین جا 6 گل و 7 پاس گل دارد. 

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • بهترین دفاع فصل لیگ برتر انگلیس از نگاه ویلیام گالاس
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • تشدید مناقشات بین ایرلند و انگلیس بر سر مسئله مهاجران
  • معترضان به جنگ غزه سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را قطع کردند
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند