Web Analytics Made Easy - Statcounter

علاقه به زندگی طولانی‌تر دستاویز کیمیاگران و منجمان طول تاریخ بوده و همیشه راه‌حل‌های پیچیده‌ای برای آن ارائه شده اما کار خیلی ساده است!

تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی که زیاد مطالعه می‌کنند عمر طولانی‌تری دارند. این مطالعه توسط محققان دانشگاه ییل در ایالات متحده انجام شده و ثابت کرده، مطالعه ذهن را فعال نگه می‌دارد، به کاهش استرس کمک می‌کند و باعث می‌شود بهتر از سلامت خود مراقبت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان می‌گویند کتاب‌ها بیشتر از روزنامه‌ها و مجلات به مغز کمک می‌کنند، با این حال هر نوع مطالعه‌ای مفید است و به ما کمک می‌کند که بیشتر عمر کنیم.

در این مطالعه، محققان سبک زندگی ۳۵۰۰ مرد و زن را در یک دوره ۱۲ ساله بررسی کرده‌اند. آنها عادات مطالعه، سلامت، سبک زندگی و تحصیلات این افراد که حداقل ۵۰ سال سن داشتند را زیر نظر گرفتند. جالب اینکه حتی فعالیت‌های کامپیوتری و آنلاین مانند بازی‌های نگارش و دیکته، فعالیت‌های چند گزینه‌ای، جدول کلمات متقاطع، کارت‌های فلش و خیلی چیزهای دیگر که صرفا به عنوان اموری لذت بخش و سرگرم کننده تلقی می‌شوند هم موثر هستند.

این مطالعه در مجله معتبر Social Science and Medicine منتشر شده و نشان می‌دهد افرادی که تا ۳.۵ ساعت در هفته مطالعه می‌کنند، ۱۷ درصد کمتر از افرادی که کتاب نمی‌خوانند، در طول دوره ۱۲ ساله این پژوهش جان خود را از دست داده‌اند و کسانی که بیش از ۳.۵ ساعت در هفته مطالعه می‌کردند، ۲۳ درصد کمتر در معرض خطر مرگ بودند.

یکی از محققان، بکا لوی، گفت: «افراد مسن، صرف نظر از جنسیت، سلامت، ثروت یا تحصیلات، با خواندن کتاب بیشتر زندگی کردند.» او به مردم پیشنهاد کرد که تماشای تلویزیون را با مطالعه عوض کنند تا عمر بیشتری داشته باشند. وی افزود: «افراد بالای ۶۵ سال به طور متوسط ​​۴.۴ ساعت در روز را به تماشای تلویزیون می گذرانند و تلاش برای هدایت اوقات فراغت آنها به سمت مطالعه کتاب می‌تواند اثر چشمگیری داشته باشد.»

منبع: همشهری انلاین

تماشاخانه ببینید| کلکسیونرهای عجیب؛ یک پیرمرد ۱۰۰ ساله لیست همه گل‌های لیونل مسی را جمع کرده‌است ببینید| منصوریان: رفتارمان با اسکوچیچ اوج بی انصافی بود فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۰۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

بدن افراد سوخت‌وساز و ترشح بعضی از هورمون‌ها را متناسب با محرک‌های خارجی، مانند نور و دما، تغییر می‌دهد. خواب آلودگی بهاری نوعی عکس‌العمل بدن انسان به تغییراتی است که در طبیعت رخ می‌دهد.

افزایش طول مدت روز و روشنایی در فصل بهار خواب آلودگی و کاهش تمرکز بسیاری از افراد را به وجود می‌آورد. محققان معتقد هستند در فصل بهار ساعت بیولوژیکی بدن افراد که با ساعت‌های طولانی شب تنظیم شده است نمی‌تواند با طولانی‌شدن روز هماهنگ شود و انرژی آن به‌سرعت تحلیل می‌رود؛ بنابراین افراد به اختلالات خواب ازجمله پرخوابی مبتلا می‌شوند.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • بالا رفتن سن سالمندی از دیدگاه عموم
  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • کدام کتاب «سروش صحت» باعث صف طولانی در اصفهان شد؟
  • صف طولانی اصفهانی برای سروش صحت
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد