Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دولت بریتانیا در امور آسیا و خاورمیانه گفت که مذاکرات تجارت آزاد بین کشور‌های خلیج فارس و بریتانیا ظرف چند ماه از طریق جلسات مجازی آغاز خواهد شد.

به گزارش بازارنیوز، وزیر دولت بریتانیا در امور آسیا و خاورمیانه گفت که مذاکرات تجارت آزاد بین کشور‌های خلیج فارس و بریتانیا ظرف چند ماه از طریق جلسات مجازی آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



‌ملینگ در گفتگوی اختصاصی با العربیه ضمن ابراز خوشحالی از اولین سفر خود به امارات به عنوان وزیر خاورمیانه، زمان این سفر را مناسب دانست، زیرا پس از آغاز مذاکرات تجارت آزاد بین خلیج فارس انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: چند هفته پیش وزیر بازرگانی انگلیس برای آغاز مذاکرات در ریاض بود و سپس مستقیماً به امارات آمد.

ملینگ افزود: آغاز این مذاکرات با هدف دستیابی به توافقنامه تجارت آزاد بلندپروازانه بین دو طرف کار بزرگی است و تاکید کرد که برای موفقیت این مذاکرات سخت تلاش خواهیم کرد.

ملینگ علاوه بر این، گنجاندن کشور‌های حاشیه خلیج فارس در مجوز سفر الکترونیکی را مهم دانست و توضیح داد که این امر برای شهروندان اماراتی عربی به‌عنوان مثال این است که می‌توانند راحت‌تر برای کار یا گردشگری به بریتانیا سفر کنند.

وی با اشاره به اینکه این توافقنامه طی سال آینده اجرایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: انگلیس می‌خواهد سفر و بازدید بین خود و کشور‌های خلیج فارس را تشویق کند.

ملینگ درباره نظر خود در مورد جنگ روسیه و اوکراین، به ویژه موضوع امنیت غذایی جهانی، گفت که بریتانیا در تلاش است تا از حذف غلات گیر افتاده در اوکراین اطمینان حاصل کند.



/مهر

برچسب ها: تجارت آزاد ، خلیج فارس ، بریتانیا لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Ror

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: تجارت آزاد خلیج فارس بریتانیا مذاکرات تجارت آزاد بین کشور های خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۱۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در جشنواره فرهنگی هنری روز ملی خلیج فارس واقع در میدان آزادی، اظهار داشت: من از خلیج فارس می‌آیم. ما هر ساله با اعزام دانشجویان دانشگاه‌های افسری به این منطقه، رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس را برای آنها تشریح می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به حماسه‌آفرینی شهیدان رئیسعلی دلواری، دریاقلی و دریابان بایندر، و همچنین اجرای عملیات پیروزمندانه «مروارید» در هفتم آذر ۱۳۵۹، گفت: ۲۹ فروردین ۱۳۶۷ نیز همرزمانم در خلیج فارس با ایستادگی در برابر آمریکا، افتخار آفریدند؛ عزیزانی که پیکرشان در قعر آب‌ها باقی ماند و خون پاک آنها برای همیشه در خلیج فارس می‌درخشد.

امیر دریادار ایرانی با بیان اینکه خلیج فارس برای ما اعضای نیروی دریایی، بسیار مقدس است، افزود: اقتدار امروز کشور مرهون خون شهدایی است که جانانه در آن مقطع تاریخی جنگیدند و با ایستادگی خود، اقتدار ایران اسلامی را به همه نشان دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: ما هم تلاش می‌کنیم تا این اقتدار را به شکل ویژه‌ای که در شأن ملت ایران است، به نمایش بگذاریم که البته تحقق این امر، وابسته به دعای خیر تمامی مردم برای ما است.

امیر دریادار ایرانی خاطرنشان کرد: امروز هم ناوگروه‌های ما در آب‌های دوردست و اقیانوس‌ها در حال اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها هستند. امنیت شاهرگ اقتصادی کشور مانند دوران دفاع مقدس برقرار و پرچم زیبای کشورمان در بالاترین نقطه، برافراشته است.

در پایان این مراسم با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از هنرمندان پیشکسوت کشور، پوستر روز ملی خلیج فارس رونمایی شد.

دیگر خبرها

  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است
  • دریا منبع قدرت و ثروت است/ ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است
  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت