Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ فخرالدین رستم‌پور روز سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: امسال میزان پرونده‌های مرتبط با جرایم سایبری در میاندوآب نسبت به مدت مشابه پارسال ۸۱ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین میزان کشفیات پرونده‌های حوزه جرایم سایبری و دستگیری متهمان به ترتیب ۳۲ درصد و ۱۱ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی میاندوآب ادامه داد: با توجه به رصد فضای مجازی و کنترل شبکه‌های اجتماعی و اعضای فعال در حوزه پرونده‌های مرتبط به اجاره کارت‌های بانکی توسط تعدادی از افراد با هویت معلوم که با اغفال افراد ساده لوح با وعده پرداخت سود به حساب‌های بانکی آنان به ایجاد اخلال در نظام بانکی و اقتصادی اقدام کرده بودند که موضوع تحت بررسی قرار گرفت.

سرهنگ رستم‌پور اظهار کرد: در این راستا تعداد ۸۲۳ مورد حساب بانکی در این شهرستان با هماهنگی مقام قضایی مسدود شد.

وی یادآور شد: رصد روزانه شبکه‌های اجتماعی میاندوآب با هدف مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی منجر به شناسایی و اخذ تعهد از ۷۰۰ نفر از کاربران در این زمینه شده و همچنین ۱۵ نفر نیز در این راستا دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند. 

سرهنگ رستم پور گفت: بیشترین جرایم در فضای مجازی میاندوآب به ترتیب برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی شهروندان به صورت کپی کارت بانکی به وسیله دستگاه اسکیمر و فشینگ، کلاهبرداری اینترنتی و مزاحمت‌های تلفنی نظیر هتک حرمت و حیثیت است.

به گزارش ایرنا، شهرستان میاندوآب با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت پس از ارومیه و خوی پرجمعیت ترین شهرستان آذربایجان غربی است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی جرایم سایبری فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران انتظامی میاندوآب فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی جرایم سایبری فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران آذربایجان غربی جرایم سایبری فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران انتظامی میاندوآب فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۱۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • مسدودسازی بیست و هشت صفحه هنجارشکن در فضای مجازی
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی