Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، اسکای نیوز گزارش داد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه چند روز قبل در اوج کشمکش میان روسیه با غرب به دنبال جنگ اوکراین، اعلام کرد که کشورش موشکهایی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای به بلاروس تحویل خواهد داد.

اسکای نیوز آورده است: ناظران امور بر این باورند که هدف نخست از استقرار موشکهای روسی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای در بلاروس، واکنشی به غرب به طور عام و لیتوانی و لهستان به شکل خاص به خاطر مواضع به شدت خصمانه آنها علیه مسکو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رائد العزاوی رئیس مرکز مطالعات راهبردی الامصار در گفتگو با اسکای نیوز گفت: استقرار سپر هسته ای مسکو در بلاروس نشانه بحران بزرگ و بسیار خطرناک است و اینکه شرایط خطرناکی در راه است.

وی افزود: این گامی بزرگتر از واکنش تاکتیکی به تلاشهای پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو و به مثابه اقدامی فراتر از آن است و اینکه روسیه در نبرد با غرب کوتاه نمی آید.

این در حالی است که دیمیتری مدودف معاون رئس شورای امنیت روسیه پیش از این از احتمال وقوع جنگ هسته ای سخن گفته بود.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه هم امروز سه‌شنبه گفت: واشنگتن و متحدانش پس از تشدید بحران اوکراین و رویارویی سخت با روسیه، به طور خطرناکی در آستانه یک رویارویی نظامی آشکار با کشورمان هستند که این به مفهوم درگیری مسلحانه مستقیم با قدرت‌های هسته‌ای است. چنین درگیری مملو از تشدید تنش هسته‌ای خواهد بود.

کد خبر 5536688

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه جنگ هسته ای ولادیمیر پوتین اوکراین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا روسیه عراق جنگ اوکراین عربستان سعودی جو بایدن سریلانکا فلسطین انگلیس ترکیه شینزو آبه مسکو هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۱۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ۴۵ هسته فناور و شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد واحد زاهدان/ جذب دانشجویان در قالب طرح پویش

مهدی حسن‌نیا مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از توسعه و پیشرفت قابل توجه فعالیت‌های مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

وی اضافه کرد: برگزاری بیش از ۴۰ رویداد فناورانه از یک سو و افزایش دوبرابری هسته‌ها و واحد‌های فناور مستقر در مرکز رشد و افراد فعال در این مرکز موجب شده تا تعداد افراد شاغل در مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان به ۱۳۸ نفر برسد که نزدیک به ۲۰ درصد این افراد نیرو‌های زیرپوشش بیمه‌ای واحد‌های فناور هستند.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان تشریح کرد: این ظرفیت و توسعه روزافزون فعالیت‌های واحد‌های فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی موجب شده تا برای نخستین‌بار در سال ۱۴۰۳ درخواست به‌کارگیری دانشجویان در قالب طرح پویش را داشته باشند.

حسن‌نیا افزود: استقرار ۴۵ هسته و واحد فناور، خلّاق و دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف تولیدی و خدمات، بستر مناسبی را برای ارائه محصولات و خدمات فناورانه مهیا کرده که با کمک طرح پویش علاوه بر تربیت دانشجوی مهارت‌محور، توسعه فعالیت‌های واحد‌های فناور با حداقل هزینه را دربرخواهد داشت.

وی تأکید کرد: استفاده از ظرفیت استادان هیئت علمی فناور و منتور کنار سیاست‌های تشویقی ازجمله تخفیف ۸۵ درصدی در اجاره‌بهای استقرار دفاتر اداری و بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر در قالب تفاهم‌نامه‌های انجام گرفته موجب شده تا استادان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی با اطمینان خاطر بیشتری پا به عرصه فناوری گذاشته و کنار مباحث آموزشی به تحقیقات کاربردی در مرکز رشد دانشگاه آزاد زاهدان تمایلی دوچندان داشته باشند.

حسن‌نیا افزود: تقویت بنیه مالی هسته‌ها و واحد‌های فناور مستقر در مرکز رشد با پیگیری اخذ تسهیلات و سرمایه‌گذاری از طریق سازمان‌ها و نهاد‌های خارج از مجموعه دانشگاه مانند بنیاد برکت و صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی آینده روشنی را برای مرکز رشد واحد زاهدان رقم خواهد زد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسکای‌نیوز: دولت چین وزارت دفاع انگلیس را هک کرده است
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • غربی‌ها علاقه‌مند به روابط نزدیک ایران و روسیه نیستند/ اسرائیل مخالف صنعت هسته‌ای ایران است
  • استقرار ۴۵ هسته فناور و شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد واحد زاهدان/ جذب دانشجویان در قالب طرح پویش
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • بلاروس: آماده میزبانی مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه هستیم
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان، از مرز ریلی اینچه برون وارد کشور شد
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • روزنامه ایتالیایی: ناتو در جنگ اوکراین برای خود دو خط قرمز مشخص کرده است