Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن – ایرنا – فرودگاه اصلی انگلیس موسوم به «هیترو» لندن که این روزها به دلیل تبعات ناشی از سیاست تعدیل نیرو دچار هرج‌ومرج شده است، در اقدامی بحث‌برانگیز برای ارائه خدمات به مسافران سقف روزانه تعیین کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، مقامات فرودگاه روز سه‌شنبه اعلام کردند که سقف خدمات به مسافران تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۲ (برابر با ۲۰ شهریور ۱۴۰۲) به ۱۰۰ هزار نفر در روز محدود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود که روزانه ۴ هزار مسافر سرگردان شوند.

مدیر عامل هیترو «جان هالند-کای» در این باره گفت: «ارزیابی ما این است که حداکثر تعداد مسافران خروجی روزانه که خطوط هوایی، خدمات زمینی خطوط هوایی و فرودگاه می‌توانند در تابستان به آنها خدمت کنند، بیش از ۱۰۰ هزار نفر نیست.»

وی بر همین اساس عنوان کرد که از خطوط هواپیمایی خواسته که فروش بلیط های تابستانی را متوقف کنند تا تأثیر این تصمیم بر مسافران محدود شود.

مدیرعامل هیترو اضافه کرد که تصمیم اخیر فرودگاه بدین معناست که برخی سفرها به روز یا فرودگاه دیگری منتقل خواهد و «از کسانی که برنامه های سفرشان تحت تأثیر قرار گرفته است عذرخواهی می کنیم.»

دیروز هم فرودگاه هیترو در نخستین روز کاری هفته در انگلیس، ۶۱ پرواز را لغو کرد. این تصمیم به شلوغی بیش از حد و تکمیل شدن ظرفیت سالن فرودگاه نسبت داده شد.

مقامات هیترو از شرکت‌های هواپیمایی خواسته‌اند که شمار بیشتری از پروازهای خود را در ایام تابستان لغو کنند. برخی از خطوط هوایی مانند بریتیش ایرویز، لوفت‌هانزا و ایزی‌جت هزاران پرواز خود را در ماه‌های ژوئیه و آگوست لغو کرده‌اند؛ اما به نظر می‌رسد که این میزان برای جلوگیری از بروز اختلال کافی نبوده است.

این روزها، بیشتر فرودگاه‌های انگلیس در نتیجه سیاست تعدیل نیرو در دوران همه‌گیری کرونا، هم زمان با فرارسیدن تعطیلات تابستانی و اوج مسافرت‌های هوایی با اختلالات گسترده‌ای روبروست و هر هفته بسیاری از پروازها لغو می‌شود.

فرودگاه گاتویک لندن در هفته‌های اخیر بیشترین میزان لغو پروازها را تجربه کرده است. فقط در یک هفته تعطیلات عید پاک بالغ بر ۲۰۰ پرواز در این فرودگاه لغو شد و در اثر آن هزاران مسافر سرگردان شدند.

این فرودگاه اعلام کرد که تعداد پروازهای روزانه خود را در ماه های شلوغ تابستان کاهش می دهد. به این ترتیب که از ۹۰۰ پرواز در روز به حدود ۸۲۵ پرواز  خواهد رسید.

طبق برآورد صورت گرفته ۴ هزار پرواز در تابستان امسال از فرودگاه گاتویک انگلیس لغو خواهد شد که در نتیجه آن برنامه مسافرتی ۸۰۰ هزار نفر نابود می‌شود. نشریه انگلیسی سان گزارش داد: مسافران خطوط هوایی چندین ماه است که با اخلال مواجه هستند و اوضاع در ایام تابستان وخیم‌تر خواهد شد.

کارشناسان می‌گویند که صنعت هواپیمایی این کشور، پس از رفع محدودیت‌های کرونایی، با یک رشد ۴۰ ساله در عرض چهار مواجه بوده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: انگلیس ، لندن ، مسافرت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انگلیس لندن مسافرت خطوط هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان(۱۲اردیبهشت ۱۴۰۳)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ برای اطلاع ازتاخیرات وتغییربرنامه پروازی باتلفن ۱۹۹ از اصفهان وشماره ۳۵۲۷۷۵۲۰۰ ازشهرستان‌ها تماس گرفته و یابه سایت فرودگاه به آدرس https://esfahan.airport.ir مراجعه کنید.

دیگر خبرها

  • بازدید بیش از ۶۱ هزار مسافر کشتی کروز طی ۳ ماه از ترکیه
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان(۱۲اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی