Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز سه شنبه در جلسه شورای زکات آذربایجان غربی افزود: باید این واجب شرعی در جامعه به خوبی تبیین و تبلیغ شود.

وی اضافه کرد: زکات یک فریضه و دستور الهی است که تاکیدات زیادی نیز در قرآن به این امر مهم شده و بارها در کنار نماز ذکر شده است.

امام جمعه ارومیه اظهار کرد: پرداخت زکات موجب پاکسازی جامعه اسلامی از اموال حرام و درآمدهای غیرشرعی می شود و این مهم به طور قطع تاثیر مهم تربیتی نیز در جامعه اسلامی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: سال گذشته با تحقق ۱۰۷ درصدی نسبت به پیش بینی ها، بیش از ۸۱۰ میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری شد.

عزیز سهندی افزود: در سه ماه نخست امسال هم ۳۷۰ میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری شده که ۵۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

همایش علمی فرهنگی و ترویجی زکات، پایان تیرماه جاری در ارومیه برگزار می شود

وی اظهار کرد: همایش علمی فرهنگی و ترویجی زکات، پایان ماه جاری در ارومیه برگزار می شود و در آن از کتابچه زکات نیز رونمایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۴۴ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که پنج مقاله برتر در روز مورد تجلیل قرار می گیرند.

به گزارش ایرنا، زکات در آذربایجان غربی بیشتر به گندم، جو و کشمش و در برخی موارد به دام تعلق می گیرد.

زکات در لغت به ۲ معنای رشد و نمو و پاک آمده است؛ واژه زکات به سهمی اطلاق می‌شود که انسان از مال خود خارج می‌کند و به فقرا می‌دهد و به این دلیل است که در پرداخت آن، امید رشد و افزایش مال همراه با خیر و برکت را دارد و موجب تزکیه و پاکی روح پرداخت کننده می‌شود.

در قرآن کریم آمدن زکات در کنار نماز نشانه آن است که رابطه با خداوند متعال از طریق نماز حاصل شده است و رابطه با مخلوق خداوند از راه ادای زکات برقرار می‌شود.

همراهی این‌ ۲ به جهت اهمیت ویژه آنهاست زیرا نماز در آیات قرآن کریم و روایات اسلامی از جایگاه خاصی برخوردار است و زکات نیز در دین اسلام در بعد اقتصادی و اجتماعی بسیار اهمیت دارد.

گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند مواردی است که زکات به آنها تعلق می گیرد.

برچسب‌ها آذربایجان غربی ارومیه امام جمعه ارومیه قرآن سید مهدی قریشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ارومیه امام جمعه ارومیه آذربایجان غربی ارومیه امام جمعه ارومیه قرآن سید مهدی قریشی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۱۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  درشبانه روز گذشته  پنج خبر بیشترین تعداد بازدید را در میان خبرهای خبرگزاری  صداوسیمای آذربایجان غربی به خود اختصاص داده اند.

 

بررسی و تصویب ۱۴ طرح در کارگروه امور زیربنایی آذربایجان‌غربی حادثه رانندگی در محور  ارومیه _ سلماس موزه‌ها امروز شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است برخورد پراید با دنا در محور ایواوغلی_خوی پنج حادثه دیده و ۳ مصدوم برجای گذاشت حادثه رانندکی در محور ارومیه_سرو

دیگر خبرها

  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • نقش امام صادق(ع)در گسترش سیره تربیتی تشیع برای بیداری جهان
  • آذربایجان‌غربی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست
  • آذربایجان‌غربی در سالروز شهادت امام صادق (ع) به سوگ نشست
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) در ارومیه