Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: براساس سیاست های دولت مبنی بر روابط با کشورهای همسایه ما با اکثر کشورهای همسایه ما روابط داریم و حدود ۲۰ میلیون تفاهم نامه در حوزه ترانزیت با کشورهای مختلف داریم.

به گفته وزیر راه وشهرسازی ایران دارای سه کریدور  شمالی، میانی و غربی است که دو کریدور شمالی و میانی ایران با کشورهای همسایه ارتباط دارد و کریدور غربی که نیاز به راه اندازی قطار رشت و آستارا دارد به زودی فعال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی می گوید: امروز  کشور ایران با  روسیه، قزاقستان و ترکمنستان ارتباط دارد و این مسیر ادامه خواهد یافت و با توجه به آنکه این مسیر ریلی روسیه به بندر شهید رجایی یک مسیر سهل و آسان است و به لحاظ آنکه از لحاظ اقتصادی و زمانی برای بسیاری از کشورها دارای منفعت است  به طور قطع  تداوم خواهد داشت.

اولین قطار ترانزیتی روسیه به هند از مرز سرخس برای انتقال به بندر شهید رجایی و سپس انتقال به هند امروز با دستور مخبر معاون اول رئیس جمهور شروع به حرکت کرد.

مبدأ حرکت قطار ترانزیتی کانتینری ایستگاه چخوف در استان مسکو و مقصد آن بندر ناواشیوای هند خواهد بود. طول مسیر حرکت نیز در ایران از مرز سرخس به سمت بندر شهید رجایی در نظر گرفته شده است.

این قطار  بعد از پیمایش ۱۳۰۰ کیلومتر یک سره از کشور روسیه وارد بندر شهیدرجایی شده و ۳۰۰ کانتینر را حمل کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی رستم قاسمی قطارهای ترانزیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۱۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین

گمرک ایران اعلام کرد: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در اولین ماه از سال ۱۴۰۳ با تدوام شیب افزایشی در ماه‌های اخیر، به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام روابط عمومی گمرک ایران، این میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، بیشترین میزان ترانزیت خارجی در مدت یاد شده از مبدا گمرکات پرویزخان در استان کرمانشاه، شهید رجایی و باشماق در استان کردستان انجام گرفته است.

این گزارش می افزاید: در فروردین ماه سال جاری، ۴۸۶ هزار تن کالا از مبدا گمرک پرویزخان، ۳۷۷ هزار تن از مبدا گمرک شهید رجایی و ۲۰۳ هزار تن از مبدا گمرک باشماق ترانزیت شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فاجعه بزرگ در حمل و نقل ریلی استان یزد/ قطار سریع‌السیر یزد حذف شد
  • فاجعه در حمل و نقل ریلی یزد
  • قطار سریع‌السیر یزد حذف شد
  • ناپایداری‌های جوی در بوشهر افزایش می‌یابد
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • گلایه شرکت‌ های ترانزیتی از افزایش هزینه‌ های مرزی و توقف کانتینرها در دوغارون