Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار خوزستان گفت: خوزستان در بخش های مختلف دارای معادن خوبی است که اکنون کمتر از نیمی از معاون دارای پروانه استان فعال هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاهواز،  آقا رضا فتوحی معاون استاندار خوزستان امروز در بیستمین اجلاس سالانه هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران در اهواز اظهار داشت:  در بخش معدنی ظرفیت خوبی در استان وجود دارد و باید از این ظرفیت ها برای توسعه خوزستان استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از ظرفیت‌های مهم معدنی خوزستان در بخش دریایی است. باید از ظرفیت فرآورده معادن دریایی استفاده بیشتری کنیم.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان بیان داشت: خوزستان در بخش های مختلف دارای معادن خوبی است که اکنون کمتر از نیمی از معاون دارای پروانه استان فعال هستند.

وی با اشاره به فعالیت 100معدن در استان گفت: یکی از بخشهای مهم معدن استان در بخش نمک دریایی است که ظرفیت تولید بالایی دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: نظام‌مهندسی معدن خوزستان بالغ بر هزار عضو دارد که با این تعداد عضو باید بهره برداری تخصصی در استان انجام شود و اثر گذاری موثری را در تولید ثروت داشته باشیم. 

وی بیان کرد: برای شناسایی معادن شرق و شمال شرق خوزستان باید اقدامات موثرتری صورت گیرد، و از متولیان این بخش خواستاریم با توجه به ارزش افزوده و با کمک شرکت‌های دانش بنیان درآمد زایی خوبی در این بخش ایجاد کنند.

بی‌نیازی از واردات نمک با توسعه معادن استان خوزستان

امیر حسین نظری رئیس سازمان صمت خوزستان اظهار داشت: بخش شمالی استان خوزستان دارای ظرفیت مناسبی برای توسعه اکتشاف است.

نظری همچنین افزود: بخش خصوصی کمتر در این بخش سرمایه گذاری می کنند و لازم است ایمیدرو و وزارت صمت در این بخش ورود کنند و سهمی را از بودجه سالیانه اکتشاف به خود اختصاص دهیم.

رئیس سازمان صمت خوزستان گفت: سهم خوزستان از تولید ناخالص داخلی استان در حوزه معدن 70 درصد است.

نظری با بیان اینکه بیشتر معادن خوزستان شن و ماسه هستند، افزود: در حوزه معادن دریایی خوزستان در سال‌های اخیر کارهای خوبی شده و در حوزه معادن نمک با تولید یک میلیون تن در سال و تامین نیاز شرکت های پتروشیمی منطقه کارهای ارزنده‌ای شده است.

وی گفت: فعالیت خوب خوزستان در این بخش باعث شده تا از واردات نمک به استان و کشور تا اندازه‌ای بی نیاز شویم؛ بیشترین واردات نمک دریایی از کشور استرالیا انجام می‌گرفت.

نظری افزود: خلیج فارس ظرفیت بسیار خوبی در برداشت نمک دریایی دارد و این ظرفیت ارزشمند موجود است.

رئیس سازمان صمت خوزستان بیان کرد: سازمان نظام مهندسی معدن در حوزه استخراج باید حضور پررنگی را داشته باشد، به ویژه در حوزه ایمنی که در چند سال گذشته دچار خسارت‌هایی شده ایم و باید به این موضوع با حساسیت نگاه شود.

نظری ادامه داد: با توجه به اینکه در بخش معدن در حوزه تخریب سر و کار داریم نظام مهندسی باید به محیط زیست توجه ویژه داشته باشد و در کنار کار معدن باید به موضوع محیط زیست توجه شود.

عدم فعالسازی "پروژه‌های معدنی" خلع ید سرمایه‌گذاران را به دنبال داردچشم انداز جهش تولید در شرکت معدنی باماچالش‌های صنعت و معدن کرمانشاه از زبان سرمایه‌گذاران/ عراق بازاری فراموش شده

وی افزود: حوزه فرآوری که یک موضوع مهم در صنعت معدن است،می‌تواند ارزش افزوده بالایی را در این بخش ایجاد کند، به عنوان‌ مثال در حوزه نمک دریایی می‌توانیم به ماده معدنی لیتیوم دست پیدا کنیم و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده اما به آن دست نیافته‌ایم.

نظری گفت: در حوزه فرآوری باید بهتر عمل شود و از خام فروشی جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/341/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معادن ذغال سنگ معدن سنگ سازمان صنعت استان تهران معادن ذغال سنگ معدن سنگ سازمان صنعت استان تهران نظام مهندسی نمک دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۱۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۲۸۹ محدوده معدنی در آذربایجان غربی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: به منظور استمرار روان‌سازی فعالیت‌های کسب‌ و‌ کار بخصوص توسعه اقتصادی معدنی استان، اداره کل صمت استان ۲۸۹ محدوده معدنی، اکتشافی و بهره برداری را از طریق مزایده عمومی به اشخاص دارای صلاحیت فنی و مالی لازم واگذار خواهد کرد.

عبدالحمید سرتیپی با اشاره به اینکه ۷۶۰ محدوده معدنی و اکتشافی در سال ۱۴۰۲ به مزایده گذاشته شد افزود: در راستای سیاست‌های ابلاغی وزارت صمت و همچنین روان‌سازی و توسعه کسب‌و‌کار‌های استان علی الخصوص فعالیت‌های اقتصاد معدنی استان، اولین مزایده محدوده‌های معدنی استان در سال ۱۴۰۳ از امروز شنبه هشتم اردیبهشت آغاز و بر این اساس ۸۷ محدوده اکتشافی، ۱۱۳ محدوده اکتشافی دارای پروانه اکتشافی، ۷۴ معدن دارای پروانه بهره برداری، ۱۳ معدن دارای گواهی نامه کشف و ۲ محدوده دارای مجوز برداشت برای سرمایه گذاری جدید از طریق مزایده عمومی واگذار خواهد شد.

وی تصریح کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط برای شرکت در مزایده عمومی معادن استان می‌بایستی در سامانه اکترونیکی دولت (ستاد) به نشانی www.setadiran.ir ثبت نمام نمایند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی تأکید کرد: متقاضیان مزایده می‌توانند از امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه تا ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت از طریق سامانه ستاد مدارک لازم برای حضور در این مزایده را اخذ و پس از تکمیل مدارک درخواستی مجدد نسبت به بارگذاری آنها در سامانه ستاد اقدام کرده و اصل ضمانت نامه بانکی یا اصل برگ واریزی نقدی حداکثر تا ساعت ۱۲ روز چهار شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه در قالب یک پاکت مهر و موم شده به دبیرخانه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی تحویل نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • ۲۸۹ محدوده معدنی استان آذربایجان غربی از طریق مزایده واگذار می‌شود
  • واگذاری ۲۸۹ محدوده معدنی در آذربایجان غربی
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن