Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@23:32:02 GMT

تخصیص ردیف اعتباری برای سواحل خزر پیگیری می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۱۸۹۰

تخصیص ردیف اعتباری برای سواحل خزر پیگیری می‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد عباسی روز سه‌شنبه در نشست بررسی روند اجرای طرح آزادسازی سواحل خزر باحضور وزیر کشور در استانداری مازندران افزود: ظرفیت سواحل مازندران با توجه به ورود میلیونی گردشگران برای اجرای طرح های اقتصادی و فرهنگی بی‌نظیر است که باید با تخصیص بودجه برای شکوفایی این ظرفیت اقدام کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح های فرهنگی و اجتماعی در سواحل خزر نیازمند اعتبار پایدار است که به طور حتم در بودجه سال آینده برای تحقق این امر اقدامات جدی صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با بیان این که، به دلیل ظرفیت چشم نواز سواحل مازندران نباید تنها در بُعد محلی و استانی نسبت به این منبع غنی مهم اظهار نظر شود، گفت: به طور حتم باید در سطح ملی پیگیر مشکلات دریای مازندرانی خزر باشیم.

عباسی با بیان این که، برای اجرای طرح های اجتماعی و فرهنگی در سواحل دریای خزر برنامه داریم، گفت: ورود هفتگی میلیون ها گردشگر به سواحل مازندران بسیار ارزشمند است که باید از این ظرفیت برای ترویج مسائل دینی و اسلامی بهره ببریم.

به گزارش ایرنا، وزیر کشور به منظور بررسی اجرای طرح آزادسازی سواحل در قالب سفر یک روزه به استان مازندران سفر کرده است.

رئیس جمهور دهم بهمن ماه ۱۴۰۰ در دستوری صریح‌ همه دستگاه‌های دولتی را بدون استثنا موظف به آزادسازی مناطق ساحلی تصرف شده دریا تا مرز قانونی حداقل ۶۰ متر از ساحل کرد. این دستور همان روز با آزاد سازی حریم دریای مازندران در بابلسر که در اختیار ارودگاه بهزیستی بود اجرایی شد و طی ماه های گذشته هم در شهرهای ساحلی استان تعداد دیگری از مجموعه های دولتی اقدام به عقب نشینی از حریم ساحلی کردند.

تصرف حریم سواحل دریای خزر معضل چند دهه ای در استان های شمالی است. تعریف حریم ۶۰ متری برای سواحل خزر دارای قانون مصوب با قدمت بیش از یک دهه است که پیش از این به علت مقاومت دستگاه های دولتی بدرستی اجرایی نشده بود.

طبق اعلام مسوولان مازندران، تقریبا قاطبه دستگاه های دولتی حریم ۶۰ متری دریا را آزاد کرده اند. بخش اندکی که باقی مانده است یا غیرقابل عقب نشینی است مانند بنادر که تاسیساتشان باید در حریم ۶۰ متری باقی بماند و یا این که نیازمند هماهنگی و زمان بر است چون سازه هایی دارند که باید صرفه و صلاح بیت المال برایشان در نظر گرفته شود. مثلا برای جایی مانند ساحل شرکت نفت در محمودآباد که بخشی از استخر آن در حریم ساحلی قرار دارد، تصمیم بر این شد که استخر تخریب نشود ولی برای استفاده بانوان بهینه سازی گردد.

مازندران حدود ۴۴۰ کیلومتر از ساحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در مقایسه با استان های گیلان و گلستان است. ۱۵ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران ساحلی هستند.

برچسب‌ها وزارت کشور دریای خزر استانداری مازندران مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت کشور دریای خزر استانداری مازندران وزارت کشور دریای خزر استانداری مازندران مازندران سواحل خزر دریای خزر اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۱۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از لبنان ۲۴، سنتکام از توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه به علت شرایط بد آب و هوایی خبر داد.

سنتکام اعلام کرد که شدت وزش باد و ارتفاع امواج دریا شرایط ناامنی را برای نظامیانی که مشغول ساخت اسکله هستند، ایجاد کرده است.

گفتنی است که آمریکا به دنبال ساخت اسکله شناور در سواحل غزه است. این طرح شامل دو جزء اصلی است که باید به هم وصل شوند - یک اسکله شناور بزرگ که از قطعات فولادی تشکیل شده و یک گذرگاه و اسکله دو طرفه ۵۴۸ متری.

این گذرگاه از اتصال قطعات فولادی ۱۲ متری تشکیل شده است که تا ساحل ادامه دارد.

کشتی‌های باری تدارکات را به آب‌های غزه می‌رسانند و کمک‌ها سپس بر روی تعدادی قایق و کشتی‌های کوچک‌تر - معروف به کشتی‌های پشتیبانی لجستیکی - بارگیری و به اسکله برده می‌شود. از آنجا به بعد، وسایل نقلیه زمینی امکانات را به داخل غزه خواهند برد.

این مسیر فلزی در دریا وصل و سپس به سمت ساحل هدایت می‌شود و نیروهای آمریکایی مجبور نیستند پا به ساحل غزه بگذارند.

کد خبر 6095946

دیگر خبرها

  • توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا+فیلم
  • مرتفع شدن مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل نور
  • مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود شیمیایی مرتفع می‌شود
  • اقتصاد دریا در مازندران مورتوجه قرار نگرفته است
  • نگاهی به بی‌بدن|متهمان ردیف اول قتل که قاتل نیستند!
  • مصاف سوارکاران مازندران در سواحل بابلسر
  • پسرفت دریای خزر مشکل بنادر مازندران
  • مصیبت جدید مستاجران!
  • مصیبت جدید مستاجران