Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم کریمی، مدیر کمیته تخصصی چادر و پوشش اسلامی یازدهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر گفت: یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر، از تاریخ ۱۸ تیرماه کار خودش را آغاز کرده و اختتامیه آن روز جمعه، ۲۴ تیرماه است که در بخش حجاب و پوشش‌های اسلامی نمایشگاه، از میان ۷۰ اثری که برای جشنواره ارسال شد، ۵۰ اثر توانستند به بخش نمایش راه پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کمیته تخصصی چادر و پوشش اسلامی یازدهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر می گوید: درست است که چادر مشکی، حجاب برتر است و پوشش کاملی دارد، ولی ما در این دوره از جشنواره، رنگ را وارد حوزه حجاب کردیم و علت هم این است که علاوه بر رنگ چادر مشکی، توانستیم همانند دیگر کشور‌های مسلمان مثل اندونزی و مالزی، چادر‌های رنگی که مناسب اجتماع بانوان هستند را به نمایش بگذاریم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و همین طور لباس‌های بلند پوشیده را در این دوره داریم تا جوان‌ها بتوانند از آن‌ها به عنوان حجاب و پوشش خود در محل کار، اجتماع و مکان‌های اجتماعی استفاده کنند.
به گفته او، از تاریخ دوم تا پنجم مردادماه، نمایشگاه ایران ویژند را داریم که از همه کشور‌ها دعوت شده است تا در این نمایشگاه حضور پیدا کنند؛ به طوری که هر کشور، غرفه اختصاصی دارد و می‌تواند از این طریق، محصولات خود را به نمایش بگذارد و درواقع،
نمایشگاه ایران ویژند در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود که در آن، توانمندی‌های موجود در پوشاک در معرض نمایش قرار خواهند گرفت.

کریمی، در رابطه با بازار فروش آثار گفت: نمایشگاه صرفاً جنبه نمایش دارد، ولی هر اثر دارای کدی است که آن کد، شناسنامه اثر است و در این کد مشخص شده که اثر مربوط به کدام برند است و راهنماهای حاضر در نمایشگاه مد و لباس می توانند بازدیدکنندگان را در این خصوص راهنمایی کنند تا با آن‌ها ارتباط بگیرند و خرید از آن برند‌ها انجام شود.

به گفته مدیر کمیته تخصصی چادر و پوشش اسلامی یازدهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، شرکت کنندگان در این نمایشگاه، فوق العاده به روز حاضر شده اند و یکی از عناصری که اغلب شرکت کنندگان رعایت کرده اند رنگ سبز پرشین، به عنوان بیشترین رنگ در آثار حاضر است و همین طور، درخت سرو هم از دیگر نماد‌هایی است که در آثار شرکت کنندگان وجود دارد و درواقع، آن‌ها از این نماد بسیار زیبا استفاده کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره مد و لباس فجر صنعت پوشاک و نساجی نمایشگاه مد و لباس ایرانی جشنواره بین المللی مد و لباس فجر یازدهمین جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۲۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار اعلان نمایشگاه کتاب

اعلان (پوستر) سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اعلان (پوستر) این دوره از نمایشگاه به طراحی صابر شیخ رضایی منتشر شد.

در توضیح این اعلان آمده است: شاکله اصلی اعلان را تصویر کتاب‌های متعددی که در حال ایجاد یک سازه معمارانه هستند، تشکیل داده که این اثر تلاشی برای انتقال محتوا و ساخت تصویر با شکلی جدید و بیانی بین المللی و کمینه نگر شرقی ولی بدون استفاده مستقیم از عناصر سنتی تصویری فرهنگ و هنر ایرانی است.

از آنجا که امر «خواندن» امری گره خورده به ملکوت و سنت‌های پویا و هدایتگر پیغام آوران وحی است و بهترین کتاب‌های بشری نیز سرمایه‌های وجودی آسمانی دارند، کتاب‌هایی از بالای قاب تصویر، در حالاتی متفاوت و بالقوه، در حال تنزل درجات و پایین آمدن هستند و در مرکز قاب «امر ساختن» با چیدمانی همچون یک سازه منسجم معمارانه را که تداعی اولین هسته‌های شهرسازانه و تمدنی دارد، به فعلیت می‌رسانند که در هم تنیدگی کتاب‌ها نیز حکایت از اندیشه و فلسفه ایرانی دارد. 

زمینه اعلان؛ لاجوردین فام (آبی ایرانی) است که حکایت از نمایش این چرخه بر گستره وسیع آسمان دارد که این رنگ نیز علاوه بر ایجاد حس نشاط و سرزندگی کنار تنوع رنگین کتاب‌ها، زمینه گرایشات دینی و عرفانی در تاریخ و فرهنگ ایران و سنت‌های تصویری نگارگری ایرانی را راهبری می‌کند.

 تجمیع و چیدمان کتاب‌ها علاوه بر تداعی فرم بصری یک کتاب گشوده شده که در دو وجه اصلی خود، دروازه‌ها و ایوان‌هایی روشن دارند که با تابش نور آگاهی بر دیدگان و دل‌های بشر آن را به آرمانشهری زمینی بدل می کند، مفهومی دیگر را راهبری می کنند و آن شکل ساده سازی شده یک قلب بزرگ روشن و هندسی است که مفهوم «مهر» در جوامع را یادآور می‌شود که از نتایج کتابخوانی و فرهیختگی و جاری شدن اخلاق در زندگی بشر است و کتاب‌هایی پلکانی که بیانگر «رُشد و تعالی» انسان است. 

چیدمان عنوان نمایشگاه و عناصر نوشتاری هم به گونه‌ای حاشیه گرایانه جانمایی شده که اولویت با خوانش بصری طرح باشد و چشم بیننده در گردش و متوجه عناصر کلیدی و داستان روایی آنها باشد. 

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتشار اعلان نمایشگاه کتاب
  • بیش از ۲ هزار مسؤول برای حضور در نمایشگاه کتاب دعوت شدند
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • نمایش موقعیت های سرمایه گذاری گیلان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • توانمندی صنعت قم برای تولید انواع کفش در نمایشگاه اکسپو به نمایش درآمد
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری