Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@02:29:49 GMT

کشف ۱۱۵ تن گندم و جو احتکاری در مرکز مازندران

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۲۲۹۲

کشف ۱۱۵ تن گندم و جو احتکاری در مرکز مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، محمد محمدپور در تشریح جزئیات این خبر، اظهار کرد: در پی بررسی‌های اطلاعاتی مبنی بر اینکه افرادی سودجو در یکی از مناطق روستایی در شهرستان ساری، اقدام به نگهداری و حمل بدون اخذ مجوز محصولات کشاورزی می‌کنند، موضوع تحت بررسی اطلاعاتی کارشناسان اداره اطلاعات و عملیات این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: مأموران با اقدامات اطلاعاتی دقیق، دو انبار حامل گندم و جو را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی به همراه تیمی از کارشناسان جهاد کشاورزی و اداره صمت به محل اعزام شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران تصریح کرد: ماموران در بازدید از این دو انبار، ۱۱۵ تن گندم و جو را کشف کردند که طبق نظریه کارشناسی مبنی بر انگیزه مادی و اخلال‌گری در امر توزیع مایحتاج مردم به قصد احتکار و گرانفروشی، هر دو انبار پلمب و پرونده قضائی تشکیل شد.

محمدپور در پایان خاطرنشان کرد: اخلال‌گران در گام اول با منفعت‌طلبی و حذف برخی ساز و کارهای اداری در خرید محصولات کشاورزی سعی  در تصرف قرار دادن مایحتاج مردم و در گام دوم با ایجاد نوسان توزیعی در بازار از قبیل کمبود عرضه آن اقدام به گران‌فروشی و سوداگری کردند که در این رابطه نیاز به هم افزایی دستگاه‌های مرتبط و تلاش جدی‌تر در نظارت و کنترل واحدهای صنفی برای جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد محمدپور رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران کشف انبار احتکاری گندم و جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۲۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند

آفتاب‌‌نیوز :

مهدی عظیمی‌فر یکشنبه بیان کرد: با توجه به ادامه بارش‌ها در بخش‌های بالادست سد دز و به منظور کنترل سیلاب‌های وارده به سد، تغییرات خروجی سد متناسب با شرایط ادامه داشته و جریان‌های بالا و نوسانات زیاد در رودخانه تداوم خواهد داشت.

وی از هم استانی‌های ساکن در شهرستان‌های حاشیه رودخانه‌های دز و کارون شامل شهرستان‌های اندیمشک، دزفول، شوش، کرخه، شوشتر، اهواز، آبادان و خرمشهر تقاضا کرد از اسکان و یا نزدیک شدن در حاشیه رودخانه‌ها به ویژه رودخانه دز اجتناب کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان آب وبرق خوزستان گفت: همچنین تقاضا می‌شود اقدامات لازم برای جمع‌آوری موتورتلمبه‌های کشاورزی و تجهیزات آسیب‌پذیر در حاشیه رودخانه‌های ذکر شده اقدام شود.

بارندگی روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته گذشته منجر به خسارت‌هایی به مزارع کشاورزی و آبگرفتگی معابر درنقاط مختلف خوزستان شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران
  • تکذیب خبر خسارت به ۲هزار تن گندم در خنج استان فارس
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است
  • قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • دختر ۱۴ ساله گرفتار در حوض انبار با کمک امداد گران نجات یافت
  • توقیف ۳ میلیارد ریال کالای احتکاری از انبار غیرمجاز در اصفهان