Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام گفت: مجاهدتی که علما به ویژه آیت‌الله سید یونس اردبیلی در ماجرای گوهرشاد داشتند،‌ در تاریخ این کشور ماندگار و صحنه بی‌نظیر در دفاع از حیثیت ملت ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان ما ، محمدمهدی عبد خدایی دبیرکل جمعیت فداییان اسلام پیش از ظهر امروز در همایش مرجعیت اردبیل در قیام گوهرشاد که همزمان با گرامیداشت روز حجاب و عفاف در نگارخانه خطایی اردبیل برگزار شد، با اشاره به فرازهایی از تاریخ معاصر ایران اظهار داشت:  مجاهدتی که علما به ویژه آیت‌الله سید یونس اردبیلی در ماجرای گوهرشاد داشت،‌ در تاریخ این کشور ماندگار و صحنه بی‌نظیر در دفاع از حیثیت ملت ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با مرور تاریخ ایران اسلامی به وقایع نگاران معاصر اشاره کرد و با بیان اینکه نوشته‌های احمد کسروی  پشتوانه فکری و منطقی ندارد گفت: این شخصیت به بیماری پرنویسی گرفتار شده بود و با وجود اینکه تحقیقات جامع تاریخی و امانتداری در واقع‌نگاری نداشت، سعی کرده تا کتاب‌های مختلفی را نوشته و به یادگار بگذارد.

دبیرکل جمعیت فداییان اسلام با بیان اینکه این شخصیت گاه در مقابل علما ایستاده و حتی مبانی و شعائر دینی را نیز گاه به سخره گرفته است، گفت: در نقطه مقابل چنین شخصیتی ما با آیت‌الله سید یونس اردبیلی روبه‌رو هستیم که با مهاجرت از اردبیل به مشهد سعی کرد تا بیش از گذشته هدایت و رهبری امت اسلامی را عهده‌دار شود.

عبد خدایی به ویژگی‌های علمی و فقاهت این مجتهد عالی مقام اشاره کرد و افزود: آیت‌الله سید یونس اردبیلی در کنار سایر علما در حادثه گوهرشاد سعی کرد تا رسالت تاریخی خود را به انجام رسانده و در مقابل رژیم سفاک پهلوی از حق و حقوق ملت دفاع کند.

وی اهمیت موضوع حجاب را در مکتب اسلام و دفاع و صیانت علما و روحانیون در طول تاریخ از این شاخصه برجسته امت اسلامی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: هر چند در طول تاریخ حوادث مختلف برای مقابله با حجاب رخ داده اما آنچه که مسلم است اینکه با پیشتازی علما و همراهی مردم بسیاری از این توطئه‌ها خنثی شده است.

دبیرکل جمعیت فداییان اسلام به تلاش دشمنان در مقطع کنونی برای ضربه زدن به ماهیت مبانی دینی و اخلاقی اشاره کرد و ادامه داد: امروز دشمن سرسخت‌تر از گذشته در مسئله حجاب و سایر مبانی دینی ورود پیدا کرده تا ذهن‌ها را مخدوش کند در حالی که امت اسلامی باید با اتحاد و همدلی بیشتر در این مسیر گام‌های جدی را بردارند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دبیرکل جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۲۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات جهاد سازندگی ماندگار است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در پیام سردار حسین زارع کمالی به مناسبت هفته بسیج سازندگی آمده است: به یقین، بسیج سازندگی یکی از دستاورد‌ها و افتخارات عظیم انقلاب اسلامی ایران است که با دستور مستقیم امام حکیم این انقلاب، خمینی کبیر، پا به عرصه خدمتگزاری نهاد.

نهادی برخاسته از دل انقلاب، فرهنگ اصیل ایرانی و نیروی انسانی متعهد و متخصص.

این جریان پویا و ارزشمند، در طول سالیان متمادی توانسته با تکیه بر جریان عظیم بسیج مردمی، خدماتی ماندگار را ثبت نماید و حتی در بسیاری از موارد، در مقایسه با فعالیت‌های سازمان‌ها و نهاد‌های متولی نیز دستاورد‌های ویژه‌ای را ارائه نموده است؛ این امر نشان از اخلاص و مدیریت مردمانی دارد که در هر برهه از زمان، جسم و جان خویش را در مسیر فتح قله‌های افتخار ایران اسلامی عزیز تقدیم میدارند.

بر خود لازم می‌دانم که هفته بسیج سازندگی را به تمام نیرو‌های مخلص، مستعد و پرتلاش بسیج مردمی، بخصوص جهادگران دریادل استان دارالعلم و دارالعباده یزد تبریک و تهنیت گفته و از خداوند متعال برای شما بزرگواران، خدمتگزاری در سپاه امام عصر (عج) را مسئلت نمایم.

دیگر خبرها

  • ️شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدت در شهر ارومیه است
  • خدمات جهاد سازندگی ماندگار است
  • وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟! | روایت متفاوت حسین شریعتمداری از حمله ایران به اسرائیل
  • حسن صباح جزو مقدسات نیست/ ممنوعیت تماشای سریال "حشاشین" موجه نیست
  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) برای امت اسلامی یک ضرورت است
  • حامیان دروغین زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگدمال می کنند
  • حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند
  • حامیان شعار زن، دختران دانشجو را در کف خیابان لگدمال می‌کنند