Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@09:25:04 GMT

درآمد مالیاتی در خراسان رضوی رشد ۵۵ درصدی داشته است

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۲۴۲۷

درآمد مالیاتی در خراسان رضوی رشد ۵۵ درصدی داشته است

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا مدبرنیا ظهر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی اظهار کرد: میزان عوارض پرداختی از محل وصول مالیات بر ارزش افزوده نیز طی سه ماه اول امسال ۶۳۸ میلیارد تومان بوده است.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی افزود: میزان عوارش پرداختی از محل وصول مطالبات بر ارزش افزوده نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۵ درصد رشد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آمار خانه‌های خالی در خراسان رضوی گفت: هم اکنون بیش از ۶ هزار و ۴۶۶ خانه خالی در استان شناسایی شده است که برای این شمار ۵ هزار و ۸۰۹ مودی مالیاتی در استان داریم.

مدبرنیا بیان کرد: اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و اتصال به سامانه مودیان موجب هوشمندسازی نظام مالیاتی و نیز عدالت مالیاتی می‌شود.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی اظهار کرد: صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی مکلف هستند نسبت به نصب پایانه‌های فروشگاهی و اتصال به سامانه مودیان اقدام و طبق اعلام فراخوان سازمان مالیاتی فعالسازی در این رابطه را آغاز کنند.

وی با اشاره به مزایای اجرای طرح مزبور در شفافیت مالیاتی بیان کرد: کنسول گردش کار از توزیع تا مصرف، تحقق عدالت مالیاتی به دلیل شفافیت در درآمدها، شناسایی مودیان جدید مالیاتی و بهبود شرایط اقتصادی از جمله مزایای نصب پایانه‌های فروشگاهی و اتصال به سامانه مودیان است.

کد خبر 5536766

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد هفته فرهنگ مالیاتی مالیات بر ارزش افزوده عید سعید قربان بوشهر ویروس کرونا بیست و هفتمین سفر استانی دولت کرمانشاه دعای عرفه آمار کرونا نماز عید قربان حجاب و عفاف خطبه های نماز جمعه سنندج اردبیل ایلام خراسان رضوی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۲۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی

یعقوعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی یکی از مهم‌ترین نماد‌های اقتصاد بدون نفت کشور و بر این اساس بیش از ۹۵ درصد اقتصاد استان در اختیار بخش خصوصی است.

او افزود: در استان رشد بیمه بیکاری نداریم و این در حالیست که سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۶ درصد کاهش در این حوزه داشتیم و این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری در استان ۶.۲ است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در این نمایشگاه چندین مجموعه ارزشی استان و از جمله زنجیره ارزش «زیارت و گردشگری» و «فولاد» به مخاطبان معرفی می‌گردد.

نظری با اشاره به رویکرد تشکیل زنجیره‌های ارزشی، بیان کرو: یکی از مزیت‌هایی که خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد، وجود بارگاه منور رضوی است که مزیتی را برای این خطه به شمار می‌رود و این امر مهم را یک ظرفیت مهم و استثنایی می‌دانیم.

او با تاکید بر اینکه موضوع زیارت یک زنجیره ارزش است، تصریح کرد: با استفاده از این ظرفیت، به وسیله موضوع زیارت و تشرف به بارگاه منور رضوی بسیاری از مسائل اجتماعی و اقتصادی ما حل می‌شود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: مزیت دیگر استان خراسان رضوی معادن آن است و ۳۰ درصد از سنگ آهن فولاد کشور در استان خراسان رضوی و شهر خواف تامین می‌شود.

نظری با بیان اینکه مسئله ترانزیت از دیگر زنجیره‌های ارزش استان خراسان رضوی است، اظهار کرد: کوتاه‌ترین بخش مربوط به کریدور شمال به جنوب در شرق کشور واقع شده که مبدا آن چابهار است؛ لذا این کریدور از شرق کشور امتداد پیدا می‌کند و به کشور روسیه و کشور‌های آسیای مرکزی می‌رسد و ظرفیت ترانزیتی خوبی برای ایران ایجاد می‌کند.

او با بیان اینکه خراسان رضوی یک استان با سابقه در کشاورزی و فراورده‌های آن است افزود: بیشتر صنایع غذایی کشور، در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • عدم الزام فعالان حوزه طلا و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان
  • فعالان طلا و جواهر به ثبت صورتحساب الکترونیکی در 2 سامانه الزامی ندارند
  • نقش سامانه مودیان در شناسایی خودکار معاملات مشکوک و کاهش فرار مالیاتی مشاغل خاص
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان