Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی ذاکریان در نشست هم‌اندیشی با مسئولان و نمایندگان هیات های مذهبی شهرستان که در مسجد علوی برگزار شد، اظهار داشت: شمیرانات دارای هیات های مذهبی و ریشه های قوی‌ دینی و انقلابی است اما نیاز به یک حلقه وصل دارد که نظام‌دهنده و سازمان‌بخش باشد.

وی ادامه داد: پیشنهاداتی برای این‌که فرمانداری چنین نقشی را ایفا کند مطرح شد اما شأن یک دستگاه دولتی کم‌تر از آن است که حلقه وصل جریانات مردمی بویژه جریانات ریشه‌دار هیاتی باشد، چراکه در طول تاریخ هم شاهد هستیم در تمام برهه‌های زمانی، هرچه رخ داد باز هم از فعالیت‌های هیات های مذهبی و عزاداری‌های اباعبدالله (ع) کم نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول با اشاره به رضایت رهبر معظم انقلاب از بنیاد فرهنگی اجتماعی قرارگاه خاتم الاوصیاء ادامه داد: دولت‌ها متاثر از ذائقه و سلیقه افراد هستند، لذا شایسته است حلقه وصل چنین جریانی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب با جبهه‌سازی قائم به فرد باشد؛ جمعی از متنفذین گردهم آیند و مطالبه‌گری کنند، و در مقابل دولت نیز به تکلیف خود بر خدمات‌رسانی بپردازد.

وی با اشاره به دیگر بحث مطروحه در جلسه مبنی بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، افزود: دهه اول ماه محرم معروف به این مسئله مهم است، لذا بایستی به بازخوانی و توجه به نگاه و ملاحظات رهبر معظم انقلاب در این زمینه اهتمام ورزیم تا بتوانیم امر به معروف و نهی از منکر به معنای حقیقی اجرایی کنیم؛ پوشش و ظواهر زنان و مردان یکی از مصادیق این مهم است و نباید به آن محدود شود.

فرماندار شمیرانات در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به این‌که هیات های مذهبی در مواردی از جمله تأمین امنیت، زیرساخت‌هایی همچون آب و برق، و خدماتی نظیر آتش‌نشانی و اورژانس با دستگاه‌های مختلف مرتبط می‌شود، تاکید کرد: کمبود امکانات و نیرو در برخی از دستگاه‌ها منجر به بروز اختلالاتی در این تعاملات می‌شود که البته وظیفه فرمانداری‌ است تا هماهنگی‌های لازم را در این زمینه انجام دهد و دغدغه هیات ها را حداقل در تعاملات اداری مرتفع سازد، لذا تعهد می‌دهیم مطالبات و مواردی که منعکس می‌شود را به صورت جدی پیگیری‌ کنیم.

ذاکریان با توجه به این‌که در برخی از مسائل به ورود عوامل انتظامی بیش از توان سرکلانتری اشاره می‌شود، اعلام کرد: ارتقای این مجموعه از سرکلانتری به فرماندهی انتظامی شمیرانات، مطالبه جدی ما است که موافقت‌های لازم از نیروی انتظامی و استانداری را اخذ و طی شدن فرآیند آن صرفاً نیازمند پیگیری‌ است که فرمانداری تمام اهتمام خود را برای تسریع مسئله به کار گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت هیات های مذهبی تاکید کرد: تأمین سلامت شهروندان وظیفه ما است و از آن کوتاه نمی‌آییم، اما ضمن فراهم‌سازی شرایط بهداشتی نباید اجازه دهیم مراسم عزاداری امسال تحت الشعاع قرار گیرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شمیرانات اظهار داشت: اخذ مجوز برای هیات های مذهبی به منظور رسیدگی‌ به مسائل آن‌ها ضروری‌ است؛ همچنین بیمه سراسری هیات ها نیز از امور واجبی‌ است که خواستار اهتمام به آن هستیم.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی، شمیران (منطقه یک تهران) دارای ۱۵۷ هیات مجوزدار، ۱۷۰ هیات با مجوز قدیمی، لواسانات دارای هشت هیات ثبت شده و ۵۹ هیات ثبت نشده، و رودبارقصران دارای ۳۰ هیات به ثبت نرسیده هستند.

متولی آستان مقدس امامزاده صالح (ع) تجریش نیز در این جلسه گفت: اگر بخواهیم پیش از محرم، انسجام و مانوری در مجموعه‌های فرهنگی داشته باشیم، باید همه در برگزاری باشکوه غدیر بسیج شوند، چراکه فهم غدیر دست مایه‌ عاشورا است.

حجت الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی با تاکید بر اهمیت حضور میدانی و انسجام مساجد و هیات های مذهبی که از الزامات آغاز کار است، خاطرنشان کرد: فرهنگ هوا است؛ اگر سالم باشد یک بدن مستعد با تنفس آن انرژی می‌گیرد و اگر مسموم باشد، حتی انسان سالم هم با تنفس آن ناتوان و معلول می‌شود.

همچنین منتخبان هیات های مذهبی شمیرانات در این نشست هم‌اندیشی بر لزوم امر به معروف و نهی از منکر که واجب شرعی و یکی از جدی‌ترین نیازها در شرایط فرهنگی موجود جامعه تاکید داشته و ابراز داشتند: بایستی عزاداری‌هایمان سازنده‌تر شود تا شاهد نتایج عملی باشیم.

شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک تهران) و دو بخش لواسانات و رودبارقصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است‌.

برچسب‌ها هیئت مذهبی امر به معروف و نهی از منکر شمیرانات مراسم عزاداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هیئت مذهبی امر به معروف و نهی از منکر شمیرانات هیئت مذهبی امر به معروف و نهی از منکر شمیرانات مراسم عزاداری امر به معروف و نهی از منکر هیات های مذهبی هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۲۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستر مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها برای خیران فراهم شود

ایسنا/فارس معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس خواستار فراهم‌سازی بستر مشارکت فعالان حوزه احسان و نیکوکاران در تصمیم‌گیری‌ها شد.

اسماعیل قزلسفلی امروز، ۵ اردیبهشت‌ماه در آیین نکوداشت و تجلیل از موسسه‌های خیریه و گروه‌های جهادی همکار با کمیته امداد در شیراز افزود: امروز ضرورت دارد که همگی در کنار هم قرار گیریم و یک زبان مشترک و گفتمان فراگیر در حوزه خیر و احساس ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: باید به شکل مسئله‌محور وارد عرصه احسان و نیکی شویم و نیازهای اولویت‌دار را شناسایی و در جهت رفع آن‌ها گام برداریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهار کرد: اولویت امروز جامعه به ویژه نسل جوان ما اشتغال، مسکن و ازدواج است که همه باید با هم‌افزایی تحقق آن‌ها را دنبال کنیم.

قزلسفلی تصریح کرد: باید بستر مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها را برای فعالان حوزه خیر، احسان و نیکوکاری فراهم کنیم و داده‌ها و اطلاعات افراد نیازمند را با حفظ و صیانت از آبروی افراد در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

وی بیان کرد: اگر به فعالان عرصه خیر و احسان کمک کنیم، راه را برای آن‌ها باز کنیم و نظرات و تجربیات آن‌ها را در تصمیم‌گیری‌ها دخالت دهیم، قطعا اهداف و برنامه‌ها در این حوزه به سرعت به نتیجه خواهد رسید.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، امروز در استان فارس در این زمینه شاهد بالاترین سطح از هم‌افزایی، همدلی و هماهنگی بین تمام مجموعه‌ها و فعالان احسان و نیکوکاری هستیم.

قزلسفلی اظهار کرد: مجموعه فعالان کار خیر باید توجه و پاسخگویی به اولویت‌های اصلی که متولیان امر از جمله کمیته امداد و بهزیستی اعلام می‌کنند را مدنظر قرار دهند و جهت هدافگذاری خود را به آن سمت سوق دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • بادامکی: با این نفرات باید با تجربه‌تر عمل می‌کردیم/ در مورد تمدید قرارداد اوسمار مدیرعامل و هیات مدیره تصمیم می‌گیرند+فیلم
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • سپردن امور به دست مردم افتخار انقلاب اسلامی است
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • بستر مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها برای خیران فراهم شود
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد