Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: ۵۹ درصد از مستمری بگیران استان حداقل بگیر هستند و ۱۰ درصد بالای ۱۰ میلیون و ۳۱ درصد بین حداقل تا ۱۰ میلیون تومان دریافت می کنند.

علیرضا حسینی روز سه شنبه ۲۱ تیرماه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته تامین اجتماعی اظهار کرد: یکی از چالش های بزرگ آینده و حال، صندوق های بازنشستگی هستند که باری بر دوش دولت می گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنابر آمار اردیبهشت ۱۴۰۱، جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی استان مرکزی به ۹۹۱ هزار و ۶۲۶ نفر رسیده که نسبت به مدت مشابه ۱.۶۳ درصد افزایش داشته و بیمه شدگان اصلی استان به ۳۲۴ هزار و ۸۷۸ نفر با ۳.۷۰ درصد صعود رسیده است، همچنین بیمه شدگان اجباری نیز با ۲.۳۰ درصد رشد به ۲۲۱ هزار و ۱۳۶ نفر رسیده است. سال گذشته ۶ هزار نفر بازنشسته شدند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اینکه جمعیت دریافت کننده بیمه بیکاری استان ۳۰ درصد کاهش داشته، تصریح کرد: سال گذشته بخشنامه مشترک بین تامین اجتماعی و وزارت کار منعقد شد که بر همین اساس با اقدامات صورت گرفته، در این حوزه کاهش رخ داده است.

حسینی با اشاره به اینکه استان مرکزی در بحث بیمه فراگیر خانواده ایرانی جز ۵ یا ۶ استان اول در کشور است، بیان کرد: همچنین جمعیت بیمه شده حرف و مشاغل آزاد امسال به ۳۲ هزار و ۸۹۵ نفر رسیده که افزایش ۴۶ درصدی را به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از تکالیف سازمان حمایت از تولید است، اضافه کرد: سال گذشته و امسال شعار سال مبتنی بر حمایت از تولید بوده که از همان ابتدای سال گذشته کار در این خصوص آغاز شد، در ابتدای کار، بدهکاران معوق استان بدهی بالغ بر هزار میلیار داشتند اما سال گذشته با استفاده از قوانین و طرح ها مختلف از جمله قانون بخشودگی جرائم، ۹۹ درصد بدهکاران استان تعیین تکلیف کردند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بدهی معوق استان به کمتر از ۷۵۰ میلیارد تومان رسیده که ۳۰۰ میلیارد آن در حال پرداخت است یک سوم بدهی معوق استان مربوط به آذرآب است ولی ما چاره ای جز حمایت از این صنعت نداریم. یکی از اهداف و وظایف این است که کارفرمایان و کارگران دچار چالش نشوند. ۹۵ درصد کارفرمایان حق بیمه را منظم پرداخت می کنند.

حسینی با اشاره به اینکه آمار جمعیت مستمری بگیر استان در حال حاضر ۹۹ هزار و ۴۱۷ نفر است بیان کرد: از این تعداد ۶۵ هزار و ۱۱۴ نفر بازنشسته و ۳۶۱۷ نفر از کارآفتاده و ۳۰ هزار و ۶۸۶ نفر بازماندگان هستند.

وی با اشاره به افزایش حقوق برای بازنشستگان در سال جاری اضافه کرد: برای حداقل بگیران ۵۴.۷ درصد افزایش لحاظ شده و سایر سطوح دستمزدی، از حداقل تا ۱۰ میلیون تومان، ۱۰ درصد و بالای ۱۰ میلیون تومان حقوق، ۱۰ درصد افزایش داشته اند. ۵۹ درصد از مستمری بگیران استان حداقل بگیر هستند و ۱۰ درصد مستمری بگیران بالای ۱۰ میلیون و ۳۱ درصد بین حداقل تا ۱۰ میلیون تومان دریافت می کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی در خصوص منابع سازمان اضافه کرد: سال گذشته منابع استان ۵۰۴۹ میلیارد تومان بوده که ۵۷۷۱ میلیارد تومان هزینه شده و ۱۶۴۵ میلیارد ریال مقرری بیمه بیکاری و ۸۶۷ میلیارد ریال مزایای کوتاه مدت پرداخت شده است.

حسینی تاکید کرد: در سطح استان مرکزی ۲۳ هزار کارگاه فعال وجود دارد که ۱۷ هزار کارگاه بین ۱ تا ۵ کارگر، ۲۱۷۱ کارگاه بین ۶ تا ۱۰ کارگر، ۷۶۵ کارگاه بالای ۵۰ کارگر دارند.

وی از افتتاح مجتمع فرهنگی ورزشی تامین اجتماعی با ظرفیت ۱۵۰۰ صندلی در مهر ماه امسال برای بازنشستگان و کارگران خبر داد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی ۱۰ میلیون تومان مستمری بگیران مستمری بگیر حداقل بگیر سال گذشته ۱۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۳۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی بانک‌ها برای استفاده از برات الکترونیکی

مهران محرمیان گفت: تا کنون دو بانک صادرات و تجارت استفاده از برات الکترونیکی را شروع و البته سایر بانک‌ها هم برای بکار گیری برات اعلام آمادگی کرده‌اند.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهران محرمیان معاون بانک مرکزی در آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین (سپامی) اظهار داشت: در چند سال گذشته اقداماتی انجام شد که همزمان با کاهش تورم و کنترل مقداری ترازنامه بانک‌ها در نهایت شاهد کاهش خلق نقدینگی در بانک‌ها بودیم.

وی ادامه داد: در کنار اجرای این اقدامات، موضوعی که باعث نگرانی شده این است که در این شرایط تامین نقدینگی دچار مشکل شود، بنابراین روش‌های تامین مالی مورد توجه قرار می‌گیرد از این رو برات الکترونیکی ابزار قدرتمند محسوب می‌شود.

معاون بانک مرکزی گفت: این ابزار شاید در دوره سیاست‌های انبساطی مورد توجه نگیرد، اما امروز به عنوان ابزار کارا استفاده می‌شود و در راستای تحقق شعار سال می‌توان از آن استفاده کرد.

محرمیان در پایان گفت: تا کنون دو بانک صادرات و تجارت استفاده از برات الکترونیکی را شروع و البته سایر بانک‌ها هم برای بکار گیری برات اعلام آمادگی کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • فرمول اضافه حقوق ۱۴۰۳؛ چقدر به حقوق شما اضافه می‌شود؟ | عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • آمادگی بانک‌ها برای استفاده از برات الکترونیکی
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق