Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@13:44:58 GMT

صدور دستور فروش ۵۱۵۱ قلم کالا املاک تملیکی در کرمان

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۳۲۵۲

صدور دستور فروش ۵۱۵۱ قلم کالا املاک تملیکی در کرمان

به گزارش خبرگزاری مهر، دادخدا سالاری در تشریح این خبر با اشاره به این مطلب که این اموال به عنوان اموال عمومی محسوب می‌گردد، افزود: دادستانی کرمان در صدور دستور فروش کالا به نحوی اقدام کرده که براساس اسناد بالادستی نظام مقدس جمهوری اسلامی، با ترخیص و فروش این کالاها خللی به امر تولید در کشور وارد نگردد و از سوی دیگر منافع بیت المال مسلمین نیز تضییع نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این مطلب که اموال موجود در انبارهای سازمان جمع آوری و نگهداری اموال تملیکی به نوعی متعلق به بیت المال و نگهداری آنها نیز هزینه بر است، تاکید کرد: در این راستا همواره تاکید شده است که ضمن ایجاد شرایط مناسب نگهداری از این کالاها، روند صدور دستور فروش آنها به شکلی دنبال شود که از کسر قیمت و کیفیت آنها جلوگیری شود.

مدعی العموم در استان کرمان با اشاره به این مطلب که صدور دستور فروش این کالاها به صورت خارج از نوبت انجام شده است، اظهارداشت: اقدامات دادستانی کرمان در راستای ساماندهی اموال موجود در انبار سازمان جمع آوری و نگهداری اموال تملیکی با توجه به دستور مؤکد ریاست قوه قضائیه انجام شده است زیرا نگهداری این کالاها در شرایط کنونی افت شدید قیمت و یا بی ارزش شدن آنها را به دنبال دارد.

سالاری صدور دستورات قضائی به منظور انهدام ۲۵ تن کالاهای غیرقابل استفاده به ارزش ۲۰ میلیارد ریال نیز اشاره کرد و ادامه داد: بخش عمده این کالاها مواد غذایی، لوازم بهداشتی غیر استاندارد، دارو، کود، سم، مواد آرایشی و بهداشتی و مواد خوراکی بوده که مصرف و استفاده از آنها برای سلامت مردم مضر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این کالاها براساس اعلام نظر کارشناسی اداره کل استاندارد، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و جهاد کشاورزی در هفته گذشته با حضور نماینده دادستانی کرمان منهدم گردیده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان ضمن تاکید بر این مطلب که در حال حاضر پرونده معوق مربوط به سال ۱۴۰۰ و سال‌های قبل از آن در حوزه اموال تملیکی نداریم، گفت: تعیین تکلیف برخی کالاهای موجود از جمله موتورهای سنگین نیاز به برنامه ریزی کشوری دارد و باید با اقدامی نو و جهادگونه مانع از مستهلک و غیر قابل استفاده شدن این اقلام شویم.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که پیگیری‌های لازم در این راستا در کشور انجام شود تا بتوان با تفویض اختیار به استان‌ها و راهکار واحد براساس مصلحت‌های کشور برای تعیین تکلیف این کالاها اقدام کرد.

سالاری در پایان تاکید کرد: با تلاش شبانه روزی سازمان جمع آوری و نگهداری اموال تملیکی و براساس صدور دستورات قضائی لازم، وضعیت انبارهای این سازمان در استان به وضعیت مطلوب و مورد قبولی رسیده و استان کرمان در این زمینه از استان‌های پیشتاز کشور در زمینه ساماندهی و فروش اموال به شمار می‌رود.

کد خبر 5536834

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری کرمان سازمان اموال تملیکی عید سعید قربان بوشهر ویروس کرونا بیست و هفتمین سفر استانی دولت کرمانشاه دعای عرفه نماز عید قربان آمار کرونا حجاب و عفاف خطبه های نماز جمعه اردبیل سنندج ایلام شیراز صدور دستور فروش اموال تملیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۳۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت رسیدگی به پرونده‌های اموال تملیکی در تعزیرات افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ظهر پنج شنبه پس از نظارت میدانی و بازدید از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی راهی انبارهای اموال تملیکی استان هرمزگان شد و روند اجرای دستورات پیشین خود که در راستای ساماندهی و تعیین تکلیف کالاهای متروکه صادر شده بود را به صورت دقیق مورد بررسی قرار داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان این بازدید، از وضعیت ساماندهی کالاها و اقلام در انبارهای تملیکی استان هرمزگان ابراز رضایت کرده و ضمن تاکید بر استمرار این روند گفت: آنچه امروز در انبارهای اموال تملیکی قابل مشاهده است حقیقتاً با گذشته قابل مقایسه نیست.

وی افزود: با تلاش صورت گرفته امروز وضعیت انبارهای اموال تملیکی به حد مطلوبی رسیده است و مشکلات پیشین به حداقل رسیده است.

رئیس قوه قضائیه خطاب به وزیر دادگستری نیز گفت: ضرورت دارد پرونده‌هایی از سازمان اموال تملیکی که در سازمان تعزیرات حکومتی در حال رسیدگی هستند با سرعت و دقت بیشتری تعیین تکلیف و به سرانجام برسند.

کد خبر 6095057

دیگر خبرها

  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • اولین جلسه ساماندهی و تقویت مدیریت مرزهای مجاز آبی گیلان برگزار شد
  • هر چه سریعتر نسبت به نواقص و ناهماهنگی های موجود در گمرک شهیدرجایی اقدام شود
  • رئیس قوه قضائیه: پرونده‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شود
  • سرعت رسیدگی به پرونده‌های اموال تملیکی در تعزیرات افزایش یابد
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از بندر شهید رجایی
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در بین فقرا و نیازمندان کردستانی
  • صدور سند مالکیت املاک با وجود بدهی به دولت، مجاز شد
  • پویش دست‌های مهربان در کردستان برگزار شد