Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کیامرث حاجی‌زاده در نشست کارگروه امور زیربنایی خطاب به مدیران با یادآوری این مورد که حضور در جلسات کارگروه امور زیربنایی الزامی است، گفت: اگر می‌خواهیم استان توسعه پیدا کند و در کنار این توسعه جلوی حیف و میل و سوء استفاده از منابع ملی گرفته شود باید جلسات مرتب برگزار شود و مدیران هم به موقع در جلسات حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به اینکه قبل از واگذاری اراضی باید اهلیت متفاضی مورد بررسی قرار گیرد، افزود: میراث فرهنگی، صنعت و معدن و جهاد کشاورزی سوابق هر فرد متقاضی را بررسی کنند و از سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی استعلام بگیرند.

وی خطاب به این سه دستگاه گفت: اگر استعلام متقاضی را گرفتید و اهلیت واگذاری طرح به آن شخص وجود نداشت دیگر نیازی است در جلسات وقت خودتان و دیگر مسئولان استانی را بگیرید.


حاجی‌زاده بیان کرد: گاها دیده شده دستگاه متولی طرحی را امضا کرده اما بعد از اینکه در کارگروه امور زیربنایی بررسی شد دستگاه اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طرح‌ها در حوزه گردشگری، صنعت و معدن و جهاد کشاورزی بر اساس سند آمایش سرزمین اجرا شود و نباید به این طرح مهم بی‌اعتنا باشیم.

وی در ادامه سخنان خود در کارگروه امور زیربنایی به طرح جامع شهر اشاره و عنوان کرد: در آینده و با اضافه شدن مناطق اطراف، یاسوج یک شهر بزرگ ۳۰۰ هزار نفری خواهد شد اما در مراکز تفریحی و گردشگری استان با مشکلات و موانعی مواجه خواهیم بود البته نباید به این بهانه مجوز صادر کنیم و تخلفی را قانونی کنیم.

وی تصریح کرد: تا زمان تنظیم و آماده شدن طرح جامع گردشگری که پایان مرداد ماه خواهد بود صدور مجوز در آبشار یاسوج، رودخانه بشار، تنگ مهریان، سروک، منطقه چم‌خانی مختار ممنوع است، ضمن اینکه طرح‌هایی هم که در گذشته واگذار شدند باید مجددا بررسی شوند.

حاجی‌زاده بر احداث زیرساخت‌های گردشگری با استفاده از معماری ایرانی و اسلامی تاکید کرد و یادآور شد: طرح جامع بشار، آبشار یاسوج و پارک جنگلی هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

وی بیان کرد: مخالف توسعه نیستیم اما قرار نیست از نام تولید و توسعه سوء استفاده شود، هر فردی اهلیت کار دارد مورد حمایت قرار می‌دهیم اما نباید اجازه دهیم فردی به‌نام طرح گردشگری به منابع طبیعی دست‌درازی کند.

حاجی‌زاده از خلع ید ۴۲ مورد طرح واگذار شده به متقاضیان در حوزه گردشگری از مجموع ۱۰۰ طرح خبر داد و گفت: در حوزه صنعت و معدن و جهاد کشاورزی هم خلع ید صورت خواهد  گرفت، ضمن اینکه از مدیران می‌خواهم قدرت مقابله با تخلفات را گسترش دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت درختان بلوط اشاره و عنوان کرد: با پیگیری استاندار و سایر متولیان پایش خوبی در زمینه آفت درختان بلوط شده اما نیاز است وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی کشور به این موضوع که یک موضوع ملی است ورود کنند.

وی اعتبارات را جدی‌ترین نیاز استان دانست و خاطرنشان کرد: در روش مبارزه با آفت درختان بلوط به شیوه‌‌ای عمل نشود که ضرر آن بیشتر از منافع باشد و نه تنها بحران جمع نشود بلکه شرایط بدتر شود در این خصوص باید دقت لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس طرح های گردشگری معاون امور عمرانی طرح جامع گردشگری کهگیلویه و بویراحمد کارگروه امور زیربنایی جهاد کشاورزی حاجی زاده طرح جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۳۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است

به گزارش صدای ایران از ایسنا،مالک رحمتی روز شنبه، هشتم اردیبهشت ماه در همایش شورا‌های استان به کاهش تصدی‌گری دولت و واگذاری امور به نهاد‌های مردمی تاکید کرد و افزود: هر گونه وظیفه استانداری و فرمانداری‌ها که قابل واگذاری و تفویض اختیار به شوراهاست باید ضمن بررسی، واگذار شود و در این راستا نیز برای موفقیت در نظام مدیریتی با هر نسبت و محتوایی نیاز به اتحاد، انسجام، تعامل و همکاری مدیریتی وجود دارد و در نبود آنها، بهترین برنامه‌ها نیز به نتیجه مورد نظر نمی‌رسد.

وی توصیه‌هایی به اعضای شورا‌های شهر و روستا در جهت عملکرد بهتر کرد و ادامه داد: اعضای شورا‌های اسلامی شهرها، بخش‌ها و روستا‌ها باید از نگاه‌های بخشی و کوتاه مدت به امور توسعه پرهیز کنند و برای موفقیت بهتر، به صورت بلند مدت و همه جانبه فکر کنند و آینده‌نگر باشند، همچنین باید منافع شخصی، گروهی و سازمانی را در گروه منافع عمومی و مردم ببینند و از نگاه‌های سلیقه‌ای پرهیز کنند.

وی اظهار کرد: شورا‌های اسلامی باید نسبت به افزایش قیمت مسکن و اجاره‌ها حساس باشند و در کنار سایر متولیان مسکن، در زمینه تامین مسکن نیازمندان تلاش کنند و در این راستا نیز با داشتن روحیه تعامل، تعاون و همکاری بیش از پیش، داشتن قاطعیت و شجاعت در حفظ بیت المال، اعمال حداقل افزایش در عوارض، صدور پروانه و امور ساخت و ساز برای جلوگیری از بروز التهاب در بازار مسکن فعالیت مستمر داشته باشند.

رحمتی، گردشگری را مردمی‌ترین بخش صنعت دانست و گفت: برنامه‌ریزی برای مقوله گردشگری و بوم گردی، نشاط عمومی و ورزش همگانی و قهرمانی، ارایه مشوق‌های مورد نیاز در کنار مشوق‌های قانونی در طرح جوانی جمعیت، نهادینه کردن شفافیت مالی و پاسخگویی در شورا‌ها و شهرداری ها، هویت بخشی به بخش‌ها و روستا‌ها و زیباسازی محیطی و معماری شهری با استفاده از نماد‌های ملی و استانی ضروری است.

وی تصریح کرد: شورا‌های اسلامی باید فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، جهاد تبیین و فرهنگ‌سازی برای جوانان و نوجوانان برای مقابله با توطئه و خباثت‌های دشمنان را برنامه‌ریزی کنند، همچنین شورا‌ها باید برنامه‌های ویژه برای نقش آفرینی بانوان در نظام اداری، مدیریتی و توانمندسازی روستاییان با محوریت جذب سرمایه گذار برای تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید ارائه کنند.

وی به نقش اساسی و تعیین کننده مردم در اداره جمهوری اسلامی تاکید کرد و افزود: امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و شهدا درصدد حاکمیت و نقش تعیین کننده مردم در سرنوشت خود بودند که در این راستا نیز اراده مردم از رهبری تا شورا‌های روستا حاکم است و این بزرگ‌ترین پدیده و دستاورد این نظام و انقلاب اسلامی است.

 استاندار آذربایجان‌شرقی، عملکرد مسئولان را حافظ دستاورد مردم سالاری دینی و انتخابات دانست و افزود: امروزه بزرگ‌ترین حامی مردم سالاری در عالم واقعی نظام جمهوری اسلامی ایران است در حالیکه کشور‌های غربی دم از دموکراسی می‌زنند.

وی به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: فرمانداران، شورا‌ها و هر فردی که دارای تریبون و نقش تاثیرگذاری بر مردم دارد باید مانند دور اول انتخابات مردم را برای انتخاب اصلح‌ترین و بهترین نماینده از حوزه‌های انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، شبستر و میانه دعوت کنند.
جبارعلی ذاکری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی نیز به توسعه و بهره‌گیری از سامانه‌ها برای پیشبرد اهداف تاکید کرد و گفت: طرح هادی توسعه مناطق روستایی و شهری تدوین شده است ولی در اجرا به مشکل برمی‌خورند و دلیل این امر این است که با طرح‌های جامع تفصیلی پیش نمی‌رویم و در این راستا با بهره‌گیری از سامانه‌ها می‌توانیم این مشکلات را حل کنیم و امیدواریم امسال شاهد راه‌اندازی آن باشیم.

داوود عباسی، فرماندار شهرستان مرند نیز در این همایش به نگاه تحولی مدیریت و موضوعیت امورات استانی در نگرش و فرآیند‌ها تاکید کرد و گفت: امروزه در روستا نگاه تولیدی به مصرف کننده تغییر پیدا کرده که ما باید این نگرش را تغییر دهیم.

وی به اجرایی طرح تکام در روستا‌ها تاکید کرد و افزود: دغدغه همه فرمانداران و دهیاران آماده‌سازی زیرساخت‌ها و اجرای طرح تکام است که موجب پیشرفت و توسعه شهر و روستا‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: کوچ معکوس به روستا‌ها که باید زیرساخت‌های زیرساختی از جمله مدارس و مسائل بهداشتی مهیای این امر باشد.

وی به وحدت و همدلی شورا‌های شهر و روستا تاکید کرد و گفت: شورا‌های یکپارچه و همدل با همدلی، همراهی و هم‌زبانی توان توسعه، پیشرفت و آبادانی شهر و روستا‌ها را خواهند داشت.


در پایان این مراسم از شورا‌های برتر استانی تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند
  • استاندار : مردم سالاری جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • روند ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باید تا مرداد نهایی شود
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد