Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب‌های «نامه‌های پاپا، مخلص گرترود استالین هم هستیم!» ترجمه و تألیف سعید کمالی دهقان و «تصویر مادر در قاب جوانی» نوشته فریدریش کریستیان دلیوس منتشر شده‌اند.

 به گزارش ایران اکونومیست، کتاب «نامه‌های پاپا، مخلص گرترود استالین هم هستیم!» ترجمه و تألیف سعید کمالی دهقان  در ۱۱۲ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۵۰ هزار تومان در نشر افق منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامه‌نگاری‌های ارنست همینگوی با ویلیام فاکنر، جان دوس‌پاسوس، اسکات فیتزجرالد، شروود اندرسون، مکسول پرکینز، نقدی از ماریو بارگاس یوسا بر «پیرمرد و دریا» از بخش‌های مختلف این کتاب هستند.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: لطفا صحبت‌هایمان را به گوش فاکنر نرسان. حوصله جر و بحث ندارم. اگر بعد از خواندن کتاب حاضر بود نقدش کند، هیچ مشکلی نبود. اما این‌که نخوانده قضاوت کند، خیلی بزدلانه است. حوصله بحث ندارم. برایش آرزوی موفقیت می‌کنم....

 این کتاب نامه‌نگاری‌های همینگوی و چند شخصیت برجسته زمانه اوست. نامه نوشتن برای ارنست همینگوی تفریحی لذت‌بخش بود. هم می‌توانست بی‌پروا هر آن‌چه را در داستان‌هایش ناگفته مانده بیان کند و هم کمی شیطنت کرده و از لاک نویسندگی‌اش بیرون بیاید؛ غیبت کند، بد و بیراه بگوید. شتاب‌زده قضاوت کند و برای نوشتن یک داستان دیگر آماده شود.

 همچنین کتاب «تصویر مادر در قاب جوانی» نوشته فریدریش کریستیان دلیوس با ترجمه محمود حدادی در ۱۰۴ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۵۰ هزار تومان در نشر یادشده عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: زنی جوان که شوهرش در طول جنگ جهانی دوم به جبهه‌ی العلمین در شمال آفریقا اعزام شده است، در غربت شهر رم، برای شرکت در مراسم دعا در راه کلیساست. در راه، همچنان که یادگارهای معماری این شهر باستانی از پیش چشمش می‌گذرند، رویدادهای فاجعه‌بار جنگ را می‌بیند، جنگی هولناک که سرنوشت ملت‌ها از دشت‌های برف‌پوش روسیه تا صحرای سوزان آفریقا در گرو آن بود.

صدای خاموش مادر در دل داستان بدل به سرودی بلند می‌شود در ستایش صلح و مایه‌گرفته از موسیقی ملکوتی باخ.

 از فریدریش کریستیان دلیوس (۱۹۴۳) تاکنون بیش از دوازده رمان و مجموعه شعر به چاپ رسیده که به هفده زبان ترجمه شده‌اند. او جوایز متعددی از جمله جایزه ادبی بوشنر را دریافت کرده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: نامه‌های پاپا، مخلص گرترود استالین هم هستیم! ، تصویر مادر در قاب جوانی ، فریدریش کریستیان دلیوس ، سعید کمالی دهقان ، ارنست همینگوی ، ویلیام فاکنر ، محمود حدادی ، اسکات فیتزجرالد

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ارنست همینگوی ویلیام فاکنر محمود حدادی اسکات فیتزجرالد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۳۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان

به گزارش قدس آنلاین، فریبا ولی‌پور در خصوص تامین مسکن طرح جوانی جمعیت، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت در بحث طرح جوانی جمعیت، اهدای مسکن به خانواده‌های دارای سه قلو و چندقلوست.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: در آخرین جلسه قرارگاه جمعیت و با تاکید استاندار وقت واگذاری زمین با اولویت‌ خانواده‌های دارای سه قلو بود و در این خصوص راه و شهرسازی لرستان این مهم را نیز در اولویت قرار داد.

ولی‌پور بیان کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی و توپوگرافی در برخی از شهرهای استان با کمبود زمین مواجه هستیم و در این راستا راه‌ وشهرسازی لرستان قول داد که در بهار امسال این مشکل تامین زمین برای طرح جوانی جمعیت محقق شود.

وی اظهار کرد: برخی از دستگاه‌ها اجرایی دارای زمین‌هایی هستند که نیازمند تغییر کاربری بوده و چنانچه این مهم محقق شود بخشی از مشکلات تامین مسکن برای جوانی جمعیت برطرف خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، تصریح کرد: با توجه به شرایط توپوگرافی لرستان، ایجاد شهرک و یا شهرک جدید ضروری است و امیدواریم با همکاری استاندار لرستان و راه و شهرسازی استان مشکل تامین زمین برای این خانواده‌ها مرتفع شود.

وی در خصوص طرح نفس و حمایت از مادران باردار، گفت: در لرستان ۱۳۲ نفر از مادران باردار از انجام سقط انصراف دادند و تعداد تولدهای تحت عنوان "نفس" در استان هفت مورد گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • فیلم| جوانی که برای دفاع از ۳ دختر با اراذل درگیر شد
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین